نسخه هیبرید لینکلن آویاتور

خودروهای هیبرید به طور کلی برای افراد، سازمان‌ها و کشورهایی طراحی شده‌اند که در کنار برنامه‌های خود برای حفظ محیط زیست، ساختار کافی برای استفاده از مدل‌های کاملا الکتریکی را ندارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروهای هیبرید به طور کلی برای افراد، سازمان‌ها و کشورهایی طراحی شده‌اند که در کنار برنامه‌های خود برای حفظ محیط زیست، ساختار کافی برای استفاده از مدل‌های کاملا الکتریکی را ندارند. در همین راستا، خودروسازان بسیاری طی سال‌های اخیر برنامه‌های خود را برای تولید مدل‌های هیبرید اعلام کرده‌اند و در سال‌های آتی نیز قرار است محصولات درخور توجهی در این سگمنت معرفی شوند. همچنین مزایای این خودروها باعث شده است تا تجاری‌سازان نیز به تولید این مدل‌ها رو بیاورند و نیم‌نگاهی هم به تولید و بازار این خودروها داشته باشند. براساس آن‌چه تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از این خودروها در ناوگان تجاری‌های سبک در مقایسه با سایر سگمنت‌های خودرویی بسیار باصرفه‌تر هستند که می‌توان دلیل اصلی آن را در صرفه اقتصادی و کاهش مصرف سوخت و هزینه برای سازمان‌های دارای ناوگان تجاری دانست.


مزایا و معایب تجاری‌های سبک هیبرید
هیبریدها نه به اندازه خودروهای الکتریکی کم‌مصرف هستند و نه به اندازه محصولات دیزلی و بنزینی، پرمصرف. همین ویژگی‌ بینابین بودن این خودروها باعث شده تا محبوبیت بیشتری در مقایسه با هر دو مدل داشته باشند. در مقایسه با یک خودرو تجاری بنزینی یا دیزلی معمولی، این توانایی واقعی هیبریدهاست که گاهی اوقات تنها با برق کار می‌کنند و آن‌ها را متمایز نشان می‌دهد. این ویژگی فوایدی چون انتشار گازهای آلاینده و بهبود کیفیت هوا را به همراه دارد. استفاده از این خودروها همچنین می‌تواند هزینه‌های جاری کاربران را هم کاهش دهد. برق ارزان‌تر از بنزین یا گازوئیل است. بنابراین هرچه محصولات این سگمنت بتوانند با انرژی الکتریکی کار کنند، وضعیت بهتری خواهند داشت. از این رو محبوبت هیبریدهای پلاگین در بازار خودرو افزایش می‌یابد. در مقایسه تجاری‌های سبک تمام‌الکتریکی، مزیت مدل‌های هیبرید برد رانندگی آن‌هاست. با اتمام باتری‌ها، یک وانت هیبرید می‌تواند کار خود را با استفاده از سوخت فسیلی ادامه دهد. درحالی‌که یک خودرو سبک تجاری برقی مجبور به توقف و شارژ دوباره می‌شود؛ کاری که حتی در سریع‌ترین ایستگاه‌های شارژ نیز زمان‌بر است. تجاری‌های سبک هیبرید اما مانند مدل‌های معمولی در صورت نیاز به سوخت‌گیری می‌توانند در یک پمپ بنزین توقف کرده و سوخت‌گیری کنند.

تفاوت بین تجاری‌های سبک هیبرید و مدل‌های معمولی
وسایل نقلیه هیبرید با افزودن یک موتور الکتریکی و بسته باتری به موتور بنزینی یا دیزلی کار می‌کنند و در سه نوع متعارف وجود دارند. یک مدل شامل محصولات الکتریکی هیبرید معمولی می‌شوند که تویوتا و لکسوس به‌عنوان «خودشارژ» به بازار عرضه می‌کنند.
این خودروها تنها در مسافت‌های کوتاه قادر به رانندگی با نیروی الکتریکی به تنهایی هستند، چراکه بسته باتری چندان بزرگی ندارند.
وسایل نقلیه الکتریکی پلاگین-هیبرید دارای یک بسته باتری بزرگتر هستند که به آن‌ها امکان می‌دهد چندین بار با نیروی الکتریکی رانندگی کنند. این مدل‌ها نیز انواع مختلفی دارند اما به‌طور کلی به آن‌ها پلاگین-هیبرید گفته می‌شود زیرا باید باتری‌های آن را از طریق شبکه شارژ کرد. در غیر این صورت رانندگی کارآمدی ندارند. نوع دیگر محصولات هیبرید، خودروهای الکتریکی هیبرید متوسط هستند که در واقع روی نیروی الکتریکی به تنهایی کارایی ندارند. بنابراین موتور الکتریکی - معروف به «تولیدکننده استارت» - به‌عنوان تقویت‌کننده موتور ملایم و تقویت سیستم توقف-استارت استفاده می‌شود.


استقبال کسب‌وکارهای هوشمند از ناوگان هیبرید
ویژگی‌های متعدد این خودروها باعث شده است طی سال‌های اخیر کسب‌وکارهای بسیاری به سمت خرید این خودروها جذب شوند. کسب‌وکارهای هوشمند طی سال‌های اخیر تشخیص داده‌اند برقی‌سازی ناوگان وسایل نقلیه تجاری سبک نه‌تنها مکانیزم موفقی است که به وسیله آن‌ها می‌توانند اعتبار خود را افزایش دهند، بلکه به‌طور فزاینده‌ای برای آن‌ها صرفه اقتصادی هم به همراه دارد. همین موضوع باعث شده است تا تقاضا برای این خودروها افزایش یابد. درحالی‌که انگیزه‌های مختلفی برای الکتریکی‌سازی وسایل نقلیه تجاری در هر یک از بازارهای مهم جغرافیایی وجود دارد، محرک‌های قدرتمندی هم در این بازارها وجود دارد که آن‌ها را به سمت پذیرش سریع موتورهای الکتریکی-هیبرید به‌جای موتورهای احتراق داخلی متداول سوق می‌دهد. تحقیقات اخیر حاکی از آن است که خودروهای تجاری سبک الکتریکی و سلول سوختی و هیبرید در فاصله زمانی 2021 تا 2041 چشم‌انداز 20ساله مفصلی را در بازارهای مهم جهانی ازجمله چین، اروپا و ایالات متحده به خود اختصاص می‌دهد.


درخشش تجاری‌های سبک هیبرید در سال‌های آینده
خودروسازانی مانند تویوتا و فورد از مدل‌های هیبرید خود رونمایی کرده‌ و این خودروها را به‌عنوان مدل‌های 2021 به بازار عرضه کرده‌اند. تویوتا مینی‌ون سیه‌نا (Sienna minivan) را به‌روزرسانی کرده و مدل کاملا جدید سال ۲۰۲۱ را با سیستم محرکه هیبرید به‌عنوان گزینه استاندارد عرضه است.
استفاده از فناوری هیبرید باعث می‌شود تا مصرف سوخت این ون به 7.1 لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر برسد. فورد نیز دو مدل ون برقی-هیبرید خود را از اواخر سال ۲۰۱۹ به بازارهای اروپا ارائه کرده است. هر دو مدل مجهز به باتری 13.6 کیلووات بر ساعت هستند و مسافت ۵۰ کیلومتر را پوشش می‌دهند.
بهره‌وری سوخت این خودروها به ازای هر 100 کیلومتر 3.3 لیتر است. نمونه‌های مشابه این خودروها نیز می‌تواند با کاهش مصرف سوخت، در سال‌های آینده آلاینده محیط‌زیستی را کاهش داده و با مدیریت مصرف سوخت، ناوگان خودروهای سبک تجاری را بهبود ببخشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =