باتوجه به‌آنچه شما بیان کردید، باید در ادامه سه‌مورد بررسی شود. نخست‌آن‌که اگر در مدار الکتریکی مربوطه مصرف‌کننده یا همان لامپ معیوب شده باشد، با تعویض آن مشکل مرتفع می‌شود.

خودرو پراید مدل86 دارم و حدود سه‌روز است زمانی که می‌خواهم از نوربالا استفاده کنم، هیچ تغییری در وضعیت چراغ‌ها داده نمی‌شود. این درحالی است که نور پایین خودرویم مشکلی ندارد. همچنین در مدت سه‌روز، پنج مرتبه لامپ چراغ و سوکت مربوط به آن را تعویض کرده‌ام. اما مشکل همچنان وجود دارد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به‌آنچه شما بیان کردید، باید در ادامه سه‌مورد بررسی شود. نخست‌آن‌که اگر در مدار الکتریکی مربوطه مصرف‌کننده یا همان لامپ معیوب شده باشد، با تعویض آن مشکل مرتفع می‌شود. اما گاهی به‌رغم تعویض مصرف‌کننده الکتریکی نیز همچنان مشکل وجود دارد که دراین حالت مشکل در خرابی سوکت یا محل اتصال قطعه است و اگر قطعه معیوب نباشد، باید سوکت را بررسی کرد. در این حالت ممکن است سوکت با اتصالی مواجه شده باشد. بنابراین لازم است برای رفع مشکل سوکت مربوطه تعویض شود. اما اگر با تعویض سوکت نیز مشکل برطرف نشد، احتمالا این اشکال به‌وجود اتصالی در مدار مربوط می‌شود. زیرا اگر در مدار چراغ‌ها جایی اتصالی به‌وجود آمده باشد، مصرف‌کننده به‌درستی کار نمی‌کند. در این حالت شاید یکی از دو قطب مثبت یا منفی با مشکل مواجه شده باشد و در ادامه لازم است تمام مدار مربوطه بررسی شود. در این بین ممکن است برق‌دزدی در خودرو چنین مشکلی را به‌وجود آورده باشد. بنابراین باید منشأ برق‌دزدی را پیدا و آن را برطرف کنید. اما اگر پس از برطرف کردن مشکل برق‌دزدی و بررسی مدارهای مربوطه نیز چراغ نور بالا همچنان کار نکند، ممکن است دسته آن دچار مشکل شده باشد و این احتمال وجود دارد که سوکت‌های دسته‌ای که چراغ را با آن روشن می‌کنید، درجای خود با اشکال مواجه شده باشند یا دسته مربوطه معیوب شده باشد. در این حالت برای رفع مشکل باید دسته چراغ تعویض شود. لازم به‌ذکر است مدار الکتریکی چراغ‌ها نیز باید بررسی و درصورت وجود اتصالی یا هرگونه اشکالی مشکل برطرف شود. زیرا هرگونه اتصالی می‌تواند در به‌وجود آمدن چنین مشکلی تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

آخرین اخبار