عملکرد باتری در خودرو و ذخیره انرژی الکتریکی در آن وابستگی شدیدی به‌دمای محیط دارد. به‌عبارت دیگر دمای کاری این قطعه یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که مهندسان همواره در زمان طراحی و ساخت خودرو به‌آن دقت می‌کنند.

در برخی مقالات علمی به‌این موضوع اشاره شده است که در خودروهای هیبریدی و الکتریکی در فصل گرما برای خنک‌ کردن باتری، هوای خنک (هوای کولر) از طریق دریچه‌ها به‌سمت باتری خودرو هدایت می‌شود. آیا این مساله سبب اتلاف انرژی و کاهش خنک‌کاری داخل سیستم نمی‌شود و آیا در این خودروها راه دیگری برای خنک‌کاری باتری تعریف نشده است؟

به گزارش «اخبار خودرو»،عملکرد باتری در خودرو و ذخیره انرژی الکتریکی در آن وابستگی شدیدی به‌دمای محیط دارد. به‌عبارت دیگر دمای کاری این قطعه یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که مهندسان همواره در زمان طراحی و ساخت خودرو به‌آن دقت می‌کنند. فعل و انفعالات باتری سبب ایجاد حرارت در داخل آن می‌شود و این موضوع منجر به‌کاهش تولید و ذخیره جریان الکتریکی خواهد شد. از این ‎رو نیاز است که برای باتری این خودروها واحد خنک‌کاری درنظر گرفته شود. معمولا برای خنک ‌کردن باتری این خودروها از دو شیوه متداول استفاده می‌شود. نخست این‌که هوای تولیدشده از سیستم تهویه‌مطبوع را توسط کانال‌های تعبیه‌شده در اتاق به‌سمت باتری هدایت می‌کنند و همچنین روی باتری فن‌های مخصوصی را تعبیه کرده که از یونیتی فرمان گرفته و در زمان‌های لازم روشن می‌شوند. قطعا انتقال هوای داخل کابین به‌سمت باتری‌ها اتلاف انرژی محسوب نشده و بر عملکرد سیستم تهویه‌مطبوع تاثیر منفی چندانی نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =