تندر پلاس

این روزها در بازار خودرویی کشورمان گزینه‌های بسیاری وجود دارند تا مناسب‌ترین گزینه خرید یک خودرو خانوادگی باشند. اما سدان‌ها از بهترین‌های بازار هستند. بسیاری از خریداران درشرایط فعلی به‌دنبال گزینه‌های کم‌دردسر به‌لحاظ تامین قطعات و خدمات پس از فروش و کم‌استهلاک هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»، این روزها در بازار خودرویی کشورمان گزینه‌های بسیاری وجود دارند تا مناسب‌ترین گزینه خرید یک خودرو خانوادگی باشند. اما سدان‌ها از بهترین‌های بازار هستند. بسیاری از خریداران درشرایط فعلی به‌دنبال گزینه‌های کم‌دردسر به‌لحاظ تامین قطعات و خدمات پس از فروش و کم‌استهلاک هستند.
ما نیز باتوجه به‌این مقوله در این مطلب دو سدان کامپکت خانوادگی در بازه 440میلیون‌تومان را به‌شما معرفی می‌کنیم. این دو خودرو رنو تندر پلاس اتوماتیک و اف‌ای‌دبلیو بسترن B30 هستند. هر دو خودرو جزو منتخب‌های خرید خودرو خانوادگی کم‌دردسر هستند. با ما همراه باشید تا در ادامه گزینه مناسب را به‌شما معرفی کنیم.

با 440 میلیون‌تومان ر بخریم یا بسترن B30؟

با 440 میلیون‌تومان ر بخریم یا بسترن B30؟

نقدی بر نمای بیرونی
سدان کامپکت داچیا که سال 2004 با نام لوگان به‌جهان معرفی شد، برای نخستین‌بار سال 1386 پا به‌خیابان‌های کشورمان گذاشت. نسخه فیس‌لیفت این سدان باکیفیت خانوادگی جمع‌وجور با ظاهر ساده و طراحی مینیمال پس از 10 سال یعنی در سال 1396 با پسوند پلاس توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو وارد بازار شد.
درواقع نسخه فیس‌لیفت تندر90 که همان تندرپلاس است، سال 2008 میلادی توسط طراحان کمپانی داچیا دستخوش تغییرات طراحی در ظاهر (فیس‌لیفت جزئی) قرار گرفت. اما تندر پلاس پس از گذشت یک دهه با ظاهر نسبتا به‌روز به‌بازار کشورمان آمد. تغییرات محسوسی درظاهر تندرپلاس داده شده است.
این تغییرات شامل چراغ‌های شفاف در جلو، جلوپنجره عریض افقی با خط کروم، آینه‌هایی با فرم جدید و حجم خاص روی در صندوق‌عقب و تغییراتی در چراغ عقب می‌شوند. به‌عبارت دیگر در ظاهر تندرپلاس رگه‌هایی مشابه برادر کوچک‌تر این خودرو یعنی ساندرو به‌چشم می‌آید. این تغییرات ظاهری، تندرپلاس را جذاب‌تر از نسخه‌های معمولی کرده است.
همچنین استفاده از کروم در نمای بیرونی ظاهر تندرپلاس را از سادگی و یکنواختی خارج می‌کند. تنها نقد منفی که به‌طراحی خارجی این سدان کامپکت وارد است، چراغ مه‌شکن عقب روی دیفیوزر است که فرم نه‌چندان جالبی را ایجاد کرده است.
در مقابل رقیب نه‌چندان جدی تندرپلاس یعنی اف‌ای‌دبلیو بسترن B30 قرار دارد. این خودرو به‌لحاظ طراحی به‌روزتر و اسپرت‌تر از تندرپلاس است. استفاده از خطوط تیز و مواج روی پروفیل خودرو شخصیت اسپرتی به B30 می‌دهد. چهره خودرو با چراغ‌های جمع‌وجور و جلوپنجره عریض شش‌ضلعی اسپرت به‌نظر می‌رسد.
اما در نمای عقب شاهد طراحی مشابه محصولات نیسان ژاپن هستیم. طراحی چراغ‌های مستطیل‌شکل و خط تیز روی صندوق عقب، نمای شیکی از این سدان کامپکت را به‌نمایش می‌گذارد. از آنجا که فاصله محوری هر دور سدان جمع‌وجور مورد بررسی ما یکسان است، انتظار می‌رود فضای راحتی را در اختیار سرنشینان بگذارند.
تندرپلاس طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب 4290، 1740 و 1525 میلی‌متری دارد که 335، 50 و 25 میلی‌متر کمتر از بسترن B30 است. فضای پای سرنشینان در هر دو خودرو مناسب و راحت‌ است. اما در تندرپلاس افراد بلندقامت احساس راحتی بیش‌تری می‌کنند که آن هم به‌دلیل ارتفاع بیش‌تر سقف خودرو است.

با 440 میلیون‌تومان ر بخریم یا بسترن B30؟

با 440 میلیون‌تومان ر بخریم یا بسترن B30؟


کابین‌های اقتصادی و نه‌چندان به‌روز
در زمان ورود به‌کابین تندرپلاس با فضایی مواجهیم که در نسخه‌های معمولی نیز به‌چشم می‌خورد. اما تغییرات در برخی عناصر سبب شده است سبک طراحی مشابه ساندرو داشته باشد. به‌طور کلی در داشبورد تندرپلاس با طراحی مینیمال و ساده‌ای مواجهیم و استفاده از پلاستیک سخت و فشرده در داشبورد تندرپلاس جزو موارد منفی به‌حساب می‌آید. در اتاق این خودرو تغییراتی رخ داده است از جمله: غربیلک‌فرمان مشابه ساندرو با کرومی که دور لوگو رنو قرار گرفته، روکش کرومی دور دریچه‌های کروی‌شکل سیستم تهویه‌مطبوع، کنسول میانی به‌رنگ نقره‌ای، پشت آمپر با صفحه‌کیلومتر سفیدرنگ و دستگیره‌های داخلی به‌رنگ نقره‌ای. این تغییرات سبب شده است فضای داخلی خودرو تاحدی متفاوت از نسخه‌های استاندارد باشد. عایق‌بندی صدا و حرارت در تندرپلاس نسبت به‌رقیب نه‌چندان سرسخت چینی‌اش یعنی بسترن B30 در سطح بالایی قرار دارد و نباید فراموش کرد که هنوز هم شاهد صندلی‌های خسته‌کننده نسخه‌های معمولی در تندرپلاس هستیم. از مهم‌ترین آپشن‌های تندرپلاس می‌توان به‌سیستم ترمز ABS، EBD، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، پورت USB، AUX، دسته‌دنده چرمی، روکش جدید برای صندلی‌ها، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، رودری‌های جدید، مکانیزم بازکننده برقی در صندوق‌عقب و کنسول میانی اشاره کرد. همچون نمای بیرونی، امتیاز بیش‌تر درطراحی داخلی نیز متعلق به اف‌ای‌دبلیو بسترن B30 است. زیرا در عین به‌روز بودن فارغ از شلوغی است. برای داشبورد این خودرو همانند رقیب سرسخت فرانسوی-ایرانی‌اش یعنی تندرپلاس از پلاستیک سخت و فشرده استفاده شده است. اما طراحی غربیلک‌فرمان با دکمه‌های کنترل، دسته‌دنده اسپرت و استفاده از نمایشگر لمسی هفت‌اینچی از جمله مواردی هستند که فضای داخلی بسترن B30 را به‌روزتر از تندرپلاس جلوه می‌دهد. اما نکته منفی در کابین این سدان کامپکت چینی، عدم‌عایق‌بندی مناسب صداست که پس از کارکرد 20 هزار کیلومتر صدای بسیار زیادی به‌داخل کابین نفوذ می‌کند و استفاده از چرم مصنوعی برای روکش صندلی‌ها، طراحی صندلی‌های نسبتا به‌روز و سطح بالای امکانات رفاهی نسبت به‌تندرپلاس از جمله موارد مهم بسترن B30 هستند. از مهم‌ترین آپشن‌های این سدان کامپکت چینی می‌توان به‌سیستم کروزکنترل، دو ایربگ برای سرنشینان جلو، پورت USB و AUX، فرمان با روکش چرمی، سانروف، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع نور، قفل کودک برای درهای خودرو، نمایشگر هفت‌اینچی لمسی کنسول میانی با سیستم مالتی‌مدیا، آینه وسط با قابلیت ضد انعکاس نور به‌صورت دستی و باز شدن درِ باک و صندوق‌عقب به‌صورت برقی اشاره کرد. از نظر آپشن و راحتی بالای سرنشینان در این بخش بسترن B30 امتیاز بالاتری را از آنِ خود می‌کند.
مختصات فنی چه‌می‌گوید؟
هر دو سدان کامپکت مورد بررسی ما دارای پیشرانه هم‌حجم چهارسیلندر 1.6 لیتری هستند و آنچه قلب تپنده رنو تندرپلاس را تشکیل می‌دهد، موتور چهارسیلندر 1598 سی‌سی اتمسفریک 16 سوپاپ معروف به K4M است. این پیشرانه بیش از یک دهه است در صنعت‌خودرو کشورمان وجود دارد. میزان خرابی پایین و استهلاک کم قطعات این موتور نشان داده است این پیشرانه تا 150 هزار کیلومتر باتوجه به‌نگهداری صحیح از خودرو، مناسب و باکیفیت است. این موتور باتوجه به‌تکنولوژی سال ساخت آن و طراحی کویل‌های مدادی برای جرقه‌زنی مستقیم، حداکثر می‌تواند 105 اسب‌بخار قدرت را در 5750 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر 140 نیوتون‌متر گشتاور را در 3750 آرپی‌ام تولید ‌کند. کیفیت قطعات ساخت داخل و مونتاژی در پیشرانه تندرپلاس نسبت به‌بسترن B30 در سطح بالاتری قرار دارد. این پیشرانه کم‌مصرف و کم‌استهلاک در میان پیشرانه‌های حاضر در صنعت‌خودرو کشور در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و موتور K4M تندرپلاس، باتوجه به‌کیفیت سوخت و شرایط جوی کشور سازگاری مناسبی دارد و از کم‌دردسرترین پیشرانه‌هاست (البته به‌لحاظ تعمیر، یکی از پردردسرترین موتورهای حاضر در خودروسازی است). گیربکس چهار سرعته اتوماتیک AL4 وظیفه انتقال قدرت و گشتاور از این موتور را به‌چرخ‌های جلو برعهده دارد. این گیربکس درصورت نگهداری صحیح و تعویض روغن گیربکس تا 100 هزار کیلومتر کم‌استهلاک است. البته این نکته را نباید فراموش کرد که به‌لحاظ پروگرامینگ نسبت به‌گیربکس AL4 هایی که در محصولات پژو نصب شده، به‌روزتر است. این موضوع منجر به‌تعویض دنده بدون تاخیر و کوبش و ضربه شده است. در مقابل رقیب نه‌چندان سرسخت تندرپلاس، یعنی بسترن B30 از موتور چهارسیلندر 1598 سی‌سی تنفس‌طبیعی 16 سوپاپ بهره می‌گیرد. این پیشرانه نسبت به‌موتور K4M از تکنولوژی بالاتری برخوردار است. زیرا در آن از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ استفاده شده تا حداکثر قدرت را به 107 اسب‌بخار در 5500 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر گشتاور را به 155 نیوتون‌متر در 3600 آرپی‌ام برساند. این موتور از زنجیر تایم استفاده می‌کند که استهلاک را در بلندمدت درسطح پایینی نگه می‌دارد. اما سروصدای موتور در زمان کار کردن نسبت به‌موتور K4M تندرپلاس بالاتر است. این موتور نسبت به‌کیفیت روغن‌موتور بسیار حساس است؛ اما درصورت نگهداری صحیح و تعویض روغن به‌موقع و استفاده از روغن‌موتور مناسب پیشنهادی خودروساز، حداکثر تا 100 هزار کیلومتر موتور کم‌استهلاکی خواهد بود. ناگفته نماند که کویل‌های این پیشرانه کیفیت پایینی دارند و یکی از ضعف‌های اصلی موتور بسترن B30 همین موضوع است. گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن وظیفه انتقال قدرت به‌چرخ‌های جلو را برعهده دارد و این گیربکس نسبت به‌گیربکس AL4 تندرپلاس، به‌لحاظ پروگرامینگ به‌روزتر است. همچنین هماهنگی خوبی با موتور دارد و درزمان تعویض دنده بدون کوبش و ضربه، دنده‌ها را تعویض می‌کند. از سوی دیگر این گیربکس نیز همانند موتور به‌روغن بسیار حساس است. درصورت نگهداری اصولی، این گیربکس تا 80 هزار کیلومتر بدون دردسر است. اما درصورت عدم توجه به‌نکات اصولی خودروساز و عدم‌نگهداری صحیح، آکومولاتورهای این گیربکس به‌سرعت معیوب شده و هزینه بالایی را به‌مالک خود تحمیل می‌کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی خدامی US ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 1
    تو رو به هر کی می پرستید وقتی اطلاعات کافی ندارید ننویسید. کیفیت تندر ۹۰ بهتر از بسترن بی ۳۰ هست؟؟ D: برادر جان بسترن در یک رده قیمتی بالاتر از تندر با چهار ستاره کیفی و نمرات منفی کمتر بهترین خودرو رده قیمتی خود هست اونم اداره استاندارد و کیفیت گفته نه من. فضای عقب تندر جا دارتره D: D: نه عزیزم کاملا برعکس گفتی تازه جای زانو بسترن خیلی بیشتره. بستره فرمونش برقیه، ای اس پی داره، شیشه ها آنتی ترپه، حداکثر قدرت و گشتاورش تو دور موتور پایین تری به دست میاد و عملا بسیار تر و فرزتره، کروز کنرل داره، صدای بسترن بیشتر از تندره D: D: D: تندر اصلا چی داره؟ مانیتور، سانروف، شیشه آنتی ترپ سیستم کنترل کشش؟ عزیزم تندر کیفیتش خوبه وقتی با پژو مقایسه بشه نه بسترن. واقعا متاسفم
  • سهراب IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 1
    چرا اینقدر از کلمات« رقیب نه چندان سر سخت چینی » استفاده میکنید بزارید مردم قضاوت کنند. بسترنB30 از همه نظر نسبت به تند پلاس بهتر است نوشته های خودتون هم این رو کاملا نشون میده
    • حاضر جواب IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 0
      داداش ... به تو نیومده هر وقت کامل مطلب رو خوندی بعد نظر بده
  • پیام GB ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 0
    خدایی رقیب نه چندان سز سخت رو ۱۰ باری نوشتی خوبه خودت روت شد همچین جیزی بنویسی اخه ادم عاقل یه بار تو هرکدوم بشینه میفهمه چی به چیه این کارا حرامه حرام از گیربکس بسترن هیچی ننوشتی تازه ایراد هم گرفتی
    • حاضر جواب IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 0
      داداش چرا شما انقدر ...هستین!! شما دو تا سوزن تون گیر کرده!!! اصلا مطلب رو کامل خوندید؟؟؟؟ اگه نخوندید دیگه... روزنامه دنیای خودرو عالیه همه مطالبشون هم عالیه مثل این مطلب که اومده خیلی قشنگ فنی نوشته باباجان آدمهای آپشن دوست نرید سراغ چینی با چه زبونی بگه؟؟؟
  • محسن IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 0
    بسترنB30
  • محسن IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    بسترنB30
  • محمد IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    نویسنده یادش رفت بگه گریبکس بسترن شش دنده هست ،که همین برای کل تندر کافیه ،،بله فقط تندر از نظر قیمت میتونه با بسترن مقایسه بشه که این هم زیر سر مافیای خودرو هست که سود رو در نظر میگیره
  • محسن IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    انشالله روزی برسه که یه ایرانی اول ماشین رو ۱ ماه تست کنه اگه خوب بود بعد سفارش بده اونم نه از یه شرکت بلکه ایرانی خارجی نه این جور باشه که مجبور شده برا یه ماشین مثل نیسان گاوی با رنگ آبی تو قرعه کشی شرکت کنه بعد نماز آیات بخونه که آیا بهش میرسه یا نه.این بنده خدایی که این مقاله رو نوشته بود .... هی تکرار می‌کنه رقیب نه چندان سرسخت ولی مجبوره بگه بهتره
  • بهنام IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    رقیب نه چندان سر سخت.. خدایی خودت میدونی داری چی میگی چند بار خودت گفتی که رقیب نچندان سر سخت بهتره که
  • فاطمه کریمی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    سلام آدم از این همه قضاوت عادلانه خودش میگیره رقیب نداری
  • امیر IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    کلید کردی به رقیب نه چندان سرسخت. داداش شما برو همون لگن های ایرانی فرانسوی رو سوار شو
  • مهدی IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    واقعا من موندم کسی که این منن رو نوشته تا حالا سوار این دوتا ماشین شده.من الان بیشتر از 3 سال هست که بسترن رو سوارم و 110 هزار کیلومتر باهاش رفتم و تنها قطعه ایی که ازش عوض کردم یه دسته موتور بوده.در صورتیکه وقتی ال نود داشتم هم هزینه هاش و هم راحت نبودنش کلافم کرده بود.یه گیربکس هم به خاطر خالی شدن روعن گیر بکس گذاشت دستم.بعد که پس و جو کردم دیدم تو ال نود خیلی شایع هست.
  • بهرام IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    این حرف از کجا اومده که بسترن بعد از ۲۰ هزار کیلومتر به صدا میفته من بسترن داشتم ۵۰ هزار رفته بود اصلا هیچ صدایی نداشت البته مجبور شدم بفروشم ولی اگه قرار باشه دوباره ماشین بخرم b30 میخرم
  • محسن IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 1
    من که سه ساله بسترن گرفتم ، بعد ازاتمام گارانتی ، سریعا تو خرج افتاد . اول از همه مینی فول ترک برداشت . تامین قطعاتش هم سخته و فقط از تهران میشه تهیه کرد
  • خانم IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    ما همزمان دو تا ماشین داشتیم استپ وی وبسترن اصلا بسترن قابل قیاس نیست با تندر....تازه استپ وی نوع پیشرفته ی تندرهست...از هر لحاظ بسترن با اختلاف زیاد برتر هست فقط تنها نکته ای که داره در سرعت های بالا یه کم صدای موتورش محسوس هست وگرنه جزو بهترین ماشین هاست ...
  • ناشناس IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    دوستان لطفا بحث نکنین هر دو فرغون خوبن خخخخخخ.......، 3 سال پیش با این پول بنز و بی ام و و لکسوس سوار میشدی الان در مورد فرغون هایی که تو افغانستان هم بهش نگاه نمیکنن دارین بحث میکنین...... از کجا به کجا ما رو رسوندن
  • خدام IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    جالبه در حالی که طبق بررسی های کیفی بسترن بی ۳۰ در رده بندی کیفی رتبه بهتری از تندر ۹۰ داره شما نوشتین کیفیت تندر بهتره، به علاوه جای سرنشینان عقب نوشتین برای تندر بهتره در حالی که بسترن بسیار جادارتره و فقط ارتفاع بیشتر که سبب نمیشه آدم قد بلند در تندر راحت تر باشه بلکه جای زانو هم مهمه یعنی اگر نفر جلویی صندلیش رو داد عقب نفر عقبی زانوش اذیت نشه. در کل اگر اینطور بود که گیربکس شش دنده با چهار دنده یکی بود که الان خودروهای ژاپنی آلمانی و آمریکایی ۶، ۷، ۸ و حتی ۹ دنده نبودن. راحت می نویسن آبشن بسترن بیشتره. آیا ترمز دیسکی عقب، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری آبشن فقط هستند یا در خودروهای امروزی یک ضرورتند. کلام بنده تندر ۹۰ پارس خوردیی و بسترن بی ۳۰ دارم تندر خوبه اما بسترن معرکه هست نسبت به قیمتشون البته. هر دو ایراداتی دارند اگر با خودروی گرانتر مقایسه بشن. اما میون این دوتا بسترن خیلی ارزشمندتره.
  • علی نژاد IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 2
    در پاسخ به همه خزعبلاتی که همتون گفتید آخه ادمای بی سودا تهی چی بلدید از خودرو که میاید چرت و پرت میگید اره درست گفته موتور کی فور ام رنو تا دویست هزار کیلومتر عالی ولی بسترن ی موتور آشغال داره که سر بیست هزار تا به صدا میفته جون مادرتون جمع کنید خودتون
  • باقری IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    آقایی که میایی چرت و پرت در مورد بسترن و گشتاور میگی! اصلا میدونی گشتاور به چی میگین؟ ...که چیزی در مورد موتور ماشین نمیدونین میاین چرت و پرت میگین بسترن آره آپشن داره ولی کیفیت نداره بعدش حالا طرف ی کلید واژه گفته شما چرا ... میکنید؟
  • Vahind Tehrani3 IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 2
    سلام خدمت همه اساتید ... بنده دو سال پیش بسترن بی50 داشتم به مدت یکسال انقدر که موتورش و اتاقش صدا داد فروختم تا قبل گرونی رفتم تندرپلاس گرفتم که راضیم. جون مادرتون شر نیاین بگین. درست نوشته شده تو این مطلب چون بی50 از بی 30 بهتر من داشتم ازش هم راضی نبودم پس چرا ... تا زمانی که تو جامعه مثل شماها پیدا میشه کشور هیچ پیشرفتی نمیکنه بنده خدا نقد خوبی رو گفته شما اومدید شر نوشتید
  • مبین۶۷ IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    اون آقای که همش میگه سازمان استاندارد آخ ... تو و اون شخصی که این آمار رو بهت داده بدبخت میای میگی سازمان استاندارد مگه سازمان استاندارد اتحادیه اروپاست!! چرا همش حرف مفت میزنی آره آقاجون من ال۹۰ داشتم همین الانم دارمش ۳۲۰ هزار تا راه رفته هنوز هم موتورش باز نشده
  • Sajad mouskpor IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    من خودم سه سال ۴۰۵ داشتم فروختم ال ممد گرفتم ازش راضیم اتومات تا الان هم خداروشکر تعمیری نداشته ی رفیق دارم آریزو۵ داره میگه ای کاش ال ممد می گرفت بنده خدا تو شش ماه ده میلیون خرجش کرده اونای که می‌آید حرف مفت میزنین آره داداشمون راست گفته ال ممد ی چی دیگه است میگم رفیقم آریزو داره راضی نیست چه برسه به این اسباب بازی که گروه بهمن آورد ملت ما آنقدر اسکلن فقط گیر دادن به استاندارد استاندارد ول کن حاجی واقعیت رو بچسپ
  • نقاش IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    ای کاش من میدونستم که چرا شماهای که هیچی نمیدونن چرا حرف الکی میزنید اصلا میفهمی رینگ پیستون کارش چیه؟ هر وقت فهمیدید اون وقت بیا حرف بزن که ماشین چینی بهتر خاک بر سرا موتور داچیا لوگان چهار سال پی در پی جایزه گرفته ...های آپشن ندیده شماها که آپشن ندیده هستین پس حرف مفت نزنین اقا شما دارید خوب پیش میرید لطفا به حرفهای این دوستان توجه نکنید یا علی
  • محمدعلی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 1
    آقا چرا شر میگین؟؟؟؟ کی میگه بسترن از تندر بهتر؟؟؟؟ ... نصف بازار کشورهای جهان مثل برزیل و آرژانتین و دانمارک تاکسی هاشون تندر90 چرا شر میگین؟؟؟ همین که ایرانی جماعت میشه حمال چینی خاک بر سر آپشن دوستتون کنم کیفیت تندر و به آپشن های دوهزاری بسترن ترجیح میدید
  • MOh5 IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    اول سلام خدمت دنیای خودرو دوم من بابابزرگم حدود چهار سال تندر90 اتوماتیک با اینکه سنش خیلی بالا همش سازنده این ماشین رو دعا خیر میکنه بابا چرا چرت میگید مگه از بسترن بی50 بهتر داریم؟ من داشتم انقدر سر جلوبندی و سر و صدای اتاق اذیتم کرد فروختم گذاشتم تو کسب و کارم با بقیه اش هم رفتم پژو پارس خریدم که خیلی هم راضیم نسبت به این آَشغال های چینی اون چند نفری که اول اومدن شر گفتن ول کنید اونا کسایی هستن که فقط دنبال آپشن هستن
  • آدم حسابی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 1
    سلام ویژه به همتون خسته نباشید آقا شما که کارتون درسته پس لطفا به خزعبلات اون آدمای احمق که چرت و پرت نوشتن که نمیدونم چند بار ی کلمه تکرار شده یا بسترن بهتره کاری نداشته باشید شما روبه جلو باشید بذارید اونا نون و پنیرشون رو بخورن یک کلام اونا عقب مانده هستن بازم دمتون گرم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =