کد خبر: 235574
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
آئودی RS3

کمپانی آئودی به تازگی از مدل ۲۰۲۲ آئودی RS3 پرده برداشته است که این خودرو ۳۰۱ اسب بخار قدرت دارد و حالت رانندگی دریفت به آن اضافه شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،کمپانی آئودی به تازگی از مدل ۲۰۲۲ آئودی RS3 پرده برداشته است که این خودرو ۳۰۱ اسب بخار قدرت دارد و حالت رانندگی دریفت به آن اضافه شده است.

این خودرو در دو کلاس هاچ بک (اسپرت بک) و سدان به بعضی بازارها می آید. در هر دو نسخه هاچ بک و سدان طراحی کاملاً متفاوت و جدیدی را دارد. جلوپنجره با طرح مشبک بزرگ و مشکی طراحی شده و ورودی های هوا بزرگ تر شده است تا فرآیند خنک کاری در خودرو بهتر انجام شود. چراغ های تمام ال ای دی را با امضای طراحی آئودی می بینیم که انیمیشن روشنایی جدیدی دارند.

در کنار و در قسمت جلوی درها خروجی هوا را می بینیم که متناسب با ورودی های هوا برای تقویت آیرودینامیک طراحی شده اند. رکاب برجسته متناسب با سپر جلو و عقب طراحی شده است و در سپر عقب طراحی مشبک شش ضلعی را می بینیم که زمینه مشکی دارد و با آن چه در جلوپنجره دیده می شد متناسب است. در نسخه سدان روی درِ صندوق اسپویلر را می بینیم و در نسخه هاچ بک اسپویلر به سقف آمده است تا راندمان آیرودینامیکی بالاتر رود. خروجی های اگزوز بیضی شکل را در عقب و در دو طرف دیفیوزر مشکی رنگ این خودرو می بینیم. در نهایت، تمام المان های طراحی، نسل جدید آئودی RS3 را به خودرویی اسپرت و جذاب تبدیل می کند.

در کابین آئودی RS3 الهام از طراحی های داخلی لامبورگینی را می بینیم. یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی جلوآمپر دیجیتال این خودرو را تشکیل می دهد و صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی در قسمت وسط سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. از جمله امکانات استاندارد جدیدی که به نسل جدید آئودی RS3 اضافه شده است می توان به هدآپ و تریم داخلی فیبرکربنی اشاره کرد. طراحی لانه زنبوری RS روی صندلی ها با رنگ های قرمز، سبز و مشکی قابل سفارش است که همین رنگ ها برای دریچه های سیستم تهویه و دستگیره های در هم به کار می رود.

آئودی ادعا می کند که RS3 جدید بهترین شتاب را در کلاس خودش ارائه می دهد. پیشرانه ۲٫۵ لیتر ۵ سیلندر خطی توربوشارژ در این خودرو توان تولید نهایت قدرت ۳۹۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر را دارد. البته در نسخه ای که در آمریکا عرضه می شود، نهایت قدرت ۴۰۱ اسب بخار را داریم و نهایت گشتاور به ۵۲۰ نیوتن متر می رسد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به تمام چرخ ها منتقل می شود. سیستم انتقال قدرت جدید در این خودرو توزیع گشتاور برداری را دارد و این یعنی در صورت لزوم می تواند حداکثر گشتاور را در محورها و حتا چرخ ها تقسیم کند.

براساس تغییراتی که در سیستم انتقال قدرت داشته ایم حالا حالت جدید رانندگی با نام RS Torque Rear اضافه شده است که بیش ترین قدرت را به محور عقب منتقل می کند تا بهترین عملکرد دریفت را در این خودرو داشته باشیم. همچنین حالت پرفورمنس در نسل جدید به روز شده است تا توازن تقسیم قدرت در محورها به خوبی انجام شود و برترین عملکرد فنی را در این حالت داشته باشیم.

آئودی RS3 مدل ۲۰۲۲ ماه آینده در اروپا به فروش می رسد و قیمت پایه ۶۰ هزار یورویی برای این خودرو در نسخه اسپرت بک در نظر گرفته شده است که این قیمت در نسخه سدان به ۶۲ هزار یورو می رسد. با این حساب، در بازار آمریکا که تنها نسخه سدان این خودرو عرضه می شود احتمالاً قیمت پایه ۶۱ هزار دلاری را برای این خودرو خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =