برابر تکلیف قانونی مصوب در ستاد ملی مبارزه با کرونا، مسافرت «از» و «به» شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، برابر تکلیف قانونی مصوب در ستاد ملی مبارزه با کرونا، مسافرت «از» و «به» شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع شد. برهمین اساس، از شهروندان و عموم هم‌وطنان درخواست شد که به‌مفاد این اطلاعیه توجه لازم را داشته باشند، بلکه بتوان از این طریق از شیوع بیش‌تر این بیماری منحوس جلوگیری کرد.
البته مطابق با آخرین گزارش‌ها وضعیت بسیاری از شهرها مطلوب است. اما با توجه به‌جهش ویروس در ۲۹ استان، این وضعیت ناپایدار بوده و تا حد زیادی شکننده است و هرگونه جابه‌جایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع می‌تواند خطرات جدی را برای عموم مردم به‌همراه داشته باشد.
در اینجا ضروری است به‌این نکته اشاره شود که اگرچه از زمان ورود کرونا به‌کشورمان بارها شاهد اخطار مسئولین امر در رابطه با وخامت اوضاع از طریق اطلاعیه‌ها بوده‌ایم و ای بسا خودمان نیز هم‌راستا با آن‌ها همدیگر را به‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کرده‌ایم، اما این حجم از ترددهای بین شهری با فرا رسیدن اعیاد مذهبی و ... از ‌تاثیر اندک این اقدامات خبر می‌دهد. این درحالی است که بسیاری از کشورها توانسته‌اند مقابل این ویروس به‌خوبی قد علم کنند و میزان مرگ‌ومیر را به‌واسطه واکسیناسیون شهروندانشان تا حد زیادی کاهش دهند. به‌هرحال به‌نظر می‌رسد هنوز برخی افراد درنقاط مختلف جهان به‌ضرورت همکاری همه اقشار برای کنترل شرایط ویژه حاصل از شیوع کرونا پی نبرده‌اند. البته مسئولین ما نیز امیدوارند با برگه‌های جریمه بتوانند همانند همتایان خود، اوضاع را تا حد امکان تحت‌کنترل داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =