کد خبر: 235678
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

این افراد برخی از اقدامات خود را کتمان می کردند، اما پس از مواجهه با شواهد و مستندات پلیس به بزه انتسابی با همدستی یکی از دوستانشان به هویت غفور اعتراف کردند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا،رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند سه نفره که با ایجاد تصادف های ساختگی زورگیری می کردند، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال در این باره گفت: ساعت ۱۰ صبح هفدهم تیرماه یکی از شهروندان ضمن تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ خبر یک فقره زورگیری را در مسیر جنوب به شمال اتوبان شهید چمران اعلام کرد.

وی گفت: با دریافت خبر به سرعت ماموران گشت کلانتری یوسف آباد در محل حاضر شدند. شاکی گفت در اتوبان با خودروی سراتو در حال تردد بوده که ناگهان یک دستگاه خودروی پراید با سه نفر سرنشین با خودروی او تصادف ساختگی ایجاد می کنند. پس از آن هر سه نفر سرنشین از خودرو پیاده شده و اموال آن ها را سرقت می کنند.

وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت مال باخته، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار دایره مبارزه با سرقت های خاص پایگاه سوم آگاهی قرار گرفت و در اولین اقدام با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم دو نفر از سارقان به نام های یوسف و شهروز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: بررسی کارآگاهان حاکی از آن بود این باند سرقت به صورت سریالی فعالیت می کنند. این افراد برخی از اقدامات خود را کتمان می کردند، اما پس از مواجهه با شواهد و مستندات پلیس به بزه انتسابی با همدستی یکی از دوستانشان به هویت غفور اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه دستخال افزود: کارآگاهان در ادامه مخفیگاه غفور واقع در محله" فلاح" را شناسایی کرده و پس از هماهنگی قضائی او را در یک عملیاتی ضربتی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند. او نیز به جرم خود اعتراف و اظهار کرد با همدستی دیگر اعضای باند بیش از ۲۰ فقره سرقت به شیوه و شگرد تصادف ساختگی از شهروندان مرتکب شده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در پایان با بیان اینکه در بررسی سوابق کیفری متهمان مشخص شد هر ۳ متهم دارای سوابق متعدد در خصوص سرقت به عنف و راننده از مسافر هستند، افزود: تا به حال ۱۰ تن از مال باختگان شناسایی و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =