لکسوس CT200h نخستین خودرو هیبرید هاچ‌‎بک بازار ایران محسوب می‌شود که به‌دلیل قرارگیری دو قوای محرکه بنزینی و الکتریکی، قدرتی متناسب با بدنه و وزن خودرو دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،لکسوس CT200h نخستین خودرو هیبرید هاچ‌‎بک بازار ایران محسوب می‌شود که به‌دلیل قرارگیری دو قوای محرکه بنزینی و الکتریکی، قدرتی متناسب با بدنه و وزن خودرو دارد. لکسوس CT200h در کلاس خودروهای هاچ‌بک قرار می‌گیرد؛ اما با توجه به‌فاصله محوری و عرض به‌ترتیب 2600 و 1765 میلی‌متری فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که در کلاس هاچ‌بک بی‌نظیر است.
در بخش فنی باید گفت برخلاف آنچه شما به‌آن اشاره کردید، شاهد پیشرانه ضعیفی در این مدل خودرو نیستیم. زیرا یک موتور چهارسیلندر 16 سوپاپ به‌حجم 1.8 لیتر تنفس‌طبیعی با یک موتور الکتریکی کوپل شده که به‌صورت ترکیبی می‌تواند 134 اسب‌بخار قدرت و 207 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. از آنجا که لکسوس برند لوکس تویوتا محسوب می‌شود، مدل CT200h دارای موتور کم‌استهلاک و باکیفیتی است و به‌دلیل قرارگیری سیستم VVT-i استهلاک قطعات در بخش سرسیلندر کمتر شده و می‌توان گفت به‌دلیل هیبرید بودن قوای محرکه، CT200h از نظر فنی استهلاک بسیار کمی دارد و در بلندمدت نیز تقریبا خرابی‌هایش برابر صفر است. گیربکس ECVT با موتور کاملا هماهنگ است و هنگام تعویض دنده‌ها کوبش یا تاخیری در جا رفتن دنده‌ها حس نمی‌شود و رانندگی باکیفیتی را به‌شما ارائه می‌دهد. از سوی دیگر سیستم تعلیق این خودرو به‌دلیل استفاده از سیستم‌های جدید، سواری نرم و باکیفیتی را به‌سرنشینان ارائه می‌دهد. درمجموع اگر به‌دنبال خودرویی کم‌استهلاک، کم‌مصرف و مناسب برای تردد در شهر هستید، می‌توانید لکسوس CT200h را انتخاب کنید. اما این نکته را نباید فراموش کنید که با توجه به‌ممنوعیت واردات خودرو و قطعات درحال حاضر این دسته از خودروهای وارداتی با مشکلات زیادی در تامین قطعات مواجه هستند. بنابراین همواره توصیه می‌شود خودرویی را برای خرید انتخاب کنید که دردسر کمتری در تامین قطعات داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =