ده شرکت خوش آتیه هندی فعال در حوزه ساخت خودروهای الکتریکی

هند به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای خودروی جهان از جمله کشورهایی است که با مشکل آلودگی هوا شهرهای بزرگش دست و پنجه نرم می‌کند و حالا خودروسازان این کشور نیز همگام با سایر خودروسازان جهانی متعهد به عرضه خودروهای پاک و برقی شده‌اند؛ چیزی که ارزش سهام شرکت‌های بعال در این زمینه را افزایش خواهد داد.

در هند نیز خودروهای الکتریکی روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. نرخ بالای آلایندگی و قیمت سرسام‌آور سوخت‌های فسیلی باعث شده که خودروسوران هندی نیز به فکر خرید خودروهای الکتریکی بیافتند. شرکت‌های متعددی هستند که با سوار شدن بر این موج به دنبال بالا بردن ثروت خود هستند، اما در این مسیر تنها خودروسازان نیستند که از این گرایش جدید بهره‌مند می‌شوند و تولیدکنندگان قطعات خودروهای الکتریکی نیز آینده درخشانی را در برابر خود می‌بینند. در نتیجه به سرمایه‌گذاران شدیدا توصیه می‌شود که با خرید سهام شرکت‌هایی که در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت می‌کنند (اعم از خودروسازان و شرکت‌های فعال در زنجیره تامین)، سرمایه‌گذارای ایمنی را انجام دهند.

این سرمایه‌گذاری می‌تواند در شرکت‌های تولید باتری‌های لیتیومی، ایستگاه‌های شارژ، قطعات مربوطه و غیره باشد.

سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها می‌تواند سود هنگفتی را برای سرمایه‌گذارانی به ارمغان بیاورد که به آینده صنعتی نوپا و در حال رشد اطمینان کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»، اکثر کسانی که بازار خودروی هند را می‌شناسند نام‌هایی مانند تاتا موتورز و آشوک لی‌لند را شنیده‌اند اما سایر مهره‌های بازار الکتریکی در این کشور تازه کار هستند و در نتیجه چندان با آنها آشنایی نداریم.

در این‌جا ده شرکت فعال در بازار خودروهای الکتریکی هند را معرفی می‌کنیم که آینده خوبی برای سهامشان پیش‌بینی شده است.

گریوز کاتن

گریوز کاتن تولیدکننده موتور و قطعات موتوری است و با شرکت‌های تولیدکننده خوروهای الکتریکی و تامین‌کنندگان تجهیزات قطعات زیرساختی و همچنین تولیدکنندگان خودروهای کشاورزی همکاری دارد. این شرکت در بازار موتورهای دیزلی نیز ۶۰ تا ۶۵ درصد بازار را در اختیار دارد. گریوز کاتن موتورهای بیش از ۳۰ کمپانی هندی را تامین می‌کند.

جی‌بی‌ام اتو

جی‌بی‌ام‌ اتو به تولید و فروش ورق‌ها، ابزارها و قطعات فلزی مشغول است. این شرکت همچنین به تولید اتوبوس و قطعات و لوازم مورد نیاز آن‌ها مشغول است و قراردادهای بزرگی برای تعمیر اتوبوس‌های قدیمی می‌بندد. بازار خودرو عملا ۷۵ درصد از عایدیهای این شرکت هندی را تولید می‌کند. از جمله تولیدات خودرویی این شرکت می‌توان به سیستم تعلیق و شاسی، محورها، و سیستم‌های اگزوز، باک و جعبه پدال اشاره کرد.

آشوک لی‌لند

این شرکت که به هلدینگ هیندوجا تعلق دارد، گذشته‌ای طولانی در تولید خودروهای سنگین تجاری دارد. این برند هندی در این کشور از جایگاه بالایی برخوردار است و نقشی بسیار اساسی در شبکه توزیع و خدمات مربوط به آن ایفا می‌کند. این شرکت که مقر آن در چنای قرار دارد یکی از بزرگترین شرکت‌های موجود در زمینه تلوید خودروهای سنگین به شمار می‌رود که در ۵۰ کشور مختلف حضور دارد. در سال ۲۰۱۶ اشوک لی‌لند نخستین اتوبوس برقی خود را به بازار معرفی کرد و در حال حاضر مشغول کار روی افزایش مسافت قابل پیمایش خوردوهای برقی است.

اکسید اینداستریز

اکسید اینداستریز در هند عمدتا به تولید باتری‌ مشغول است و همچنین یک کمپانی جانبی آن در زمینه بیمه عمر فعالیت می‌کند. این شرکت در زمینه عرضه باتری‌های خودرویی در هند عنوان بزرگترین تامین‌کننده باتری‌های خودرویی را به خود اختصاص داده و علاوه بر آن در زمینه تولید باتری‌های صنعتی و حتا باتری‌های منورد نیاز در زیردریای‌ها نیز فعالیت می‌کند. در حال حاضر صنعت خودروسازی ۷۳ درصد از عایدی این شرکت را تشکیل می‌دهد و این موضوع جایگاه این شرکت را در صنعت خودروسازی هند نشان می‌دهد.

تاتا موتورز

تاتا موتورز مشهورترین خودروساز هندی است که به هلدینگ بزرگ تاتا تعلق دارد، عرضه کننده طیف گسترده‌ای از خودروها شامل خودروهای سواری، مدل‌های شاسی‌بلند، پیکاپ‌ها، اتویوس‌ها و خودروهای نظامی در سراسر جهان است. این شرکت همچنین از طریق شبکه بزرگی از شرکت‌های جانبی و جوینت‌ونچرها در سراسر جهان مشغول به فعالیت است. تاتا موتورز و جگوار لندرور (که مالکیت آن به گروه تاتا تعلق دادر) هر دو در تلاش برای الکتریکی‌سازی محصولات خود هستعند. در حال حاضر دو مدل برقی تیگور و نکسون پیشتازان خودروهای هندی تولید شده در هند هستند.

هیمداری اسپشالتی کمیکال

هیمداری به طور تخصصی در زمینه تولید محصولات بر پایه کربن و محصولات شیمیایی تخصص دارد. این شرکت بزرگترین تولیدکننده قطران زغالسنگ در هند و تنها تولیدکننده مواد اولیه کربنی پیشرفته در این کشور است. همچنین این شرکت اصلی‌ترین تولیدکننده نفتالین و SNF در هند است. این شرکت طیف گسترده‌ای از محصولات کربنی و مواد شیمیایی را تولید می‌کند که در زمینه تولید باتری و همچنین دیگر قطعات مورد استفاده در خودروها کاربرد دارند.

نشنال آلومینیوم

کمپانی نشنال آلومینیوم با مسئولیت محدود، بخشی از هلدینگ ناوارتنا است که در سال ۱۹۸۱ شکل گرفت. نشنال آلومینیوم در زمینه تولید و فروش آلومینا و آلومینیوم فعالیت دراد و براساس گزارش وود مک‌کنزی این کمپانی ارزان‌ترین تولیدکننده آلومینا و باکستیل در جهان است. اصلی‌ترین درآمد این شرکت از فروش آلومینا است و در مقایسه ظرفیت کمتری از آلومینیوم بازار هند را تامین می‌کند. این دو ماده اولیه در تولید قطعات مورد نیاز خودروهای برقی که باید هرچه سبک‌تر ساخته شوند بسیار حایز اهمیت هستند.

اچ‌بی‌ال پاور سیستم

نخستین محصولاتی که اچ‌بی‌ال به بازار عرضه کرد، باتری‌های موفق و کارآمدی برای هواپیماها بود که به عرضه جهانی گسترده باتری‌ با بالاترین طیف توسط این شرکت انجامید. دانش این شرکت در زمینه تولید باتری فرصت‌های بسیار و ایده‌های درخشانی را برای متنوع‌سازی محصولات مختلف در اختیارش قرار داده است. این کمپانی در حال توسعه فعالیت‌های خود در کسب‌وکارها و بازارهای مختلفی است که به باتری وابسته هستند، از جمله صنایع الکترونیکی، صنایع دفاع و راه‌آهن. طبیعی است که در بازار خودروهای الکتریکی این شرکت آینده خوبی داشته باشد.

تاتا پاور

تاتا پاور یکی از شرکت‌های دیگر زری مجموعه گروه بزرگ تاتا است که در زمینه تولید، انتقال و توزیع برق بعالیت می‌کند. در آینده این شرکت قصد دارد که تمرکز خود را از منابع حرارتی متوجه منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر کند. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ دست‌کم ۶۰ درصد و تا سال ۲۰۳۰ ۸۰ درصد برق خود را از انرژی‌های پاک و سبز تامین کند و تا سال ۲۰۵۰ با خارج کردن پروژه‌های حرارتی خود به طور کامل تولید آلاینده‌های کربنی را متوقف کند.

میندا اینداستریز

میندا اینداستریز یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ ان‌.کی میندا است و یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان قطعات خودرویی در هند به شمار می‌رود. این شرکت به لحاظ فناوری یکی از پیشتازان در صنعت قطعات خودرویی به شمار می‌رود و اصلی‌ترین تامین‌کننده تایرهای خودرو در هند است که محصولات خود را به خودروسازان هندی عرضه می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =