همکاری سایپا

گروه خودروسازی سایپا با هدف افزایش عرضه و تحویل خودرو به مشتریان، در سه هفته اخیر و با وجود تعطیلات تابستانی خودروسازان، نزدیک به ۲۳هزار دستگاه خودرو از انواع محصولات دارای کسری قطعات را تکمیل و تجاری‌سازی کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه خودروسازی سایپا با هدف افزایش عرضه و تحویل خودرو به مشتریان، در سه هفته اخیر و با وجود تعطیلات تابستانی خودروسازان، نزدیک به ۲۳هزار دستگاه خودرو از انواع محصولات دارای کسری قطعات را تکمیل و تجاری‌سازی کرده است. این در حالی است که خطوط تولید صنعت خودرو کشور ازجمله گروه خودروسازی سایپا به‌منظور انجام تعمیرات نگهداری سالانه (اوورهال) از 30تیر تا 9مردادماه در تعطیلات تابستانی بودند. با این وجود گروه خودروسازی سایپا به‌منظور بهره‌گیری از حداکثر فرصت برای پوشش تعهدات مشتریان در سه هفته اخیر، حدود 23هزار دستگاه انواع محصولات ناقص را تکمیل و تجاری‌سازی کرد.

تحویل خودروهای تکمیل‌شده به مشتریان

خودروهای تکمیل‌شده به همراه محصولاتی که تولید آن‌ها از روز نهم مردادماه در خطوط تولیدی گروه خودروسازی سایپا از سر گرفته شده است، تحویل مشتریان خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود با تکمیل‌کاری این تعداد خودرو، علاوه‌بر کاهش قابل‌توجه در خودروهای ناقص موجود در سایپا، روند تحویل خودرو مشتریان این گروه خودروسازی سرعت بیشتری پیدا کند. میزان تعهدات جاری و آتی مربوط به تحویل خودروهای مشتریان به عدد بی‌سابقه ۱۷۰هزار دستگاه کاهش یافته که به گفته معاون بازاریابی و فروش سایپا، همه این خودروها در زمان مقرر و سررسید، تحویل خریداران خواهد شد. حسین کاظمی با بیان این‌که در انتهای سال ۹۷، گروه سایپا بیش از ۵۲۰هزار دستگاه تعهد داشت، اظهار کرد: «کاهش حجم وسیعی از تعهدات جاری و آتی و رساندن آن به ۱۷۰هزار دستگاه، با توجه به مشکلات اقتصادی، شیوع کرونا و در نتیجه دشواری‌های تولید صورت گرفته است.» وی افزود: «این میزان تعهد جاری و آتی معادل فقط ۴ ماه تولید گروه سایپاست که در صنعت خودرو بی‌سابقه بوده و نشان از تحول ویژه در حوزه فروش سایپا دارد. چراکه پیش از این و در مقاطعی خودروسازان تولیدات بیش از یک‌سال خود را پیش‌فروش می‌کردند.» بنابراین اعلام، تعهدات معوق سایپا نیز به میزان معادل تولید سه روز این خودروساز کاهش یافته است.

پاسخگویی به تعهدات قبلی در اولویت سایپا

کاظمی تاکید کرد: «باتوجه به برنامه گروه سایپا برای ایجاد کمترین میزان تعهد تا زمان پاسخگویی به تعهدات قبلی، بلافاصله پس از تکمیل خودروهای تولیدی، فرایند تحویل به مشتریان صورت می‌گیرد.» وی آمارها و اعدادی را که در برخی رسانه‌ها به اشتباه به‌عنوان تعهدات سایپا اعلام می‌شود، تکذیب کرد و اعداد را مربوط به صورت‌های مالی سال گذشته دانست و با توجه به افزایش ۱۵درصدی تولید و و ۲۵ درصدی تحویل خودرو در سه‌ماهه اول سال نسبت به سال گذشته در شرکت سایپا افزود: «تعداد تعهدات جاری و آتی ۱۷۰هزار دستگاه است که سررسیدنشده و خودروهای معوق و سررسیدشده سایپا نیز به حدود 6هزار دستگاه رسیده است.» معاون بازاریابی و فروش سایپا تصریح کرد: «۱۷۰هزار تعهد فعلی سایپا عمدتا متعلق به طرح‌های فروش اخیر است که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و محدودکردن تعداد ثبت‌نامی‌ها، در روند کاهشی قرار دارد.» وی ادامه داد: «مطابق برنامه مدیریت ارشد گروه سایپا، در چهارماهه نخست امسال با تسریع در تولید و تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، پاسخگوی مشتریان این گروه خواهیم بود.» کاظمی همچنین گفت: «با توجه به برنامه‌های تولیدی فعلی که در سایپا جریان دارد، پیش‌بینی می‌کنیم با کمترین میزان تاخیر بتوانیم تعهدات خود را پاسخ دهیم و رضایت مشتریان را فراهم کنیم.» از میان این 170هزار خودرو، زمان تحویل حدود ۳هزار دستگاه گذشته است که اگر این عدد را با تعهدات معوق انتهای سال ۹۷ - به تعداد بیش از ۳۰۰هزار خودرو - مقایسه کنیم، می‌توان کارنامه سیاست‌گزاری فروش سایپا را ممتاز توصیف کرد.

ارتقای کیفیت و توسعه و تنوع‌بخشی محصول

علاوه بر اقدامات موثر سایپا در حوزه‌های مالی و فروش، این گروه خودروسازی در زمینه افزایش کیفیت و توسعه محصولات نیز گام‌های اساسی برداشته، تا آن‌جا که تصویر ذهنی جامعه به سمت پذیرش سایپای نوین حرکت کرده است. توقف تولید پراید که پرتیراژترین محصول در صنعت خودرو ایران به شمار می رفت و جایگزینی آن با محصولات به‌روز و استاندارد سایپا، طراحی، تولید انبوه و عرضه ایمن‌ترین خودرو صددرصد ایرانی شاهین با توان گذراندن استانداردهای صنعت خودرو اروپا و تولید و عرضه مدل‌هایی جدید از دو خودرو کوییک و ساینا، تحول اساسی در سبد محصولات سایپا ایجاد کرده است تا مشتریان ذهنیت خود از سایپا به‌عنوان پرایدساز را اصلاح کنند.

این روند روبه‌رشد، در ماه‌های باقیمانده از سال ۱۴۰۰ نیز با توان و شدت لازم ادامه پیدا خواهد کرد و دو محصول جدید آریا و اطلس به همراه شاهین اتومات به محصولات گروه خودروسازی سایپا اضافه خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =