فورد

مدیر فروش فورد در آمریکای شمالی گفت: « با مجموعه قدرتمند محصولات جدید؛ قیمت‌ گذاری مناسب و ذخیره سفارشی بالا به خوبی این قابلیت را داریم در حالی‌که بحران کمبود میکروچیپ‌ها به مرور رفع می‌شود، رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کنیم».

به گزارش «اخبار خودرو»، براساس گزارشی که کمپانی فورد در روزهای اخیر منتشر کرده، موجودی کم در انبارها و همچنین توقف فروش این خودروساز آمریکایی را در ماه ژوئیه ۳۱.۸ درصد کاهش داده است.

تنها حدود نیمی از خودروسازانی که در ایالات متحده فعالیت می‌کنند به صورت ماهانه گزارش فروش خود را منتشر می‌کنند. اما مجموع فروش فورد در ژوئیه به ۱۲۰ هزار و ۵۳ دستگاه رسید و این یعنی که فورد در فروش از تویوتا، هوندا و خودروسازان کره‌ای یعنی کیا و هیوندای عقب افتاده است. با این وجود مدیران فورد نشانه‌های مثبت فراوانی را در ارقام فروش سالیانه تشخیص داده‌اند.

اندرو فریک قائم مقام فروش فورد در ایالات متحده و کانادا در این باره گفته: «علاوه بر محصولاتی که ما در ماه ژوئیه تحویل مشتریان دادیم، ذخیره فارش ما حدود ۷۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کرده که این به غیر از ذخیره سفارش‌های مربوط به خرید دو مدل برانکو و ماوریک است که در حال حاضر ده برابر بیشتر از میزان مشابه در سال گذشته است».

پیشتازی محصولات جدید فورد

به گفته آقای فریک تقاضا برابر جدیدترین محصولات فورد از جمله F-۱۵۰ پاور بوست، موستانگ مچ-ای، برانکو و برانکو اسپرت در نرخی بالاتر از فروش کلی فورد ادامه دارد.

فریک در این باره گفته «با مجموعه قدرتمند محصولات جدید؛ قیمت‌گذاری مناسب و ذخیره سفارشی بالا به خوبی این قابلیت را داریم در حالی‌که بحران کمبود میکروچیپ‌ها به مرور رفع می‌شود، رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کنیم».

او همچنین گفته که سفارش‌های موجود شرایط فورد را برای رشد سودآوری مهیا می‌کنند.

در همین اثنا فروش موستانگ مچ-ای در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن ۱۵.۸ درصد رشد داشته است. تا این جای کار در نیمه اول سال میلادی، در بازار شاسی‌بلندهای تمام الکتریکی فروش این خودروی برقی تنها از تسلا مدل Y کمتر بوده است.

فورد به این اشاره کرده که پیش‌خرید مدل F-۱۵۰ لایتنینگ حالا به بیش از ۱۲۰ هزار رسیده و تقریبا ۸۰ درصد از آن‌ها از سوی خریدارانی صورت گرفته که قبلا مالک خودروهایی از برندهای دیگر بوده‌اند. اکثریت سفارش‌ها از ایالت کالیفرنیا صورت گرفته که به باور فورد این امر نشان گر آن است که «افراد جدیدی به بازار پیکاپ‌های فول سایز پیوسته‌اند».

تاثیر مدل‌های الکتریکی بر رشد فروش

محصولات الکتریکی فورد در ماه ژوئیه رکورد جدیدی را در فروش از خود به جا گذاشتند. در همین راستا واحد فروش فورد در کالیفرنیا از رشد فروش در این ایالت خبر داده است. فروش خودروهای الکتریکی فورد نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۵۷.۵ درصد رشد به ۹ هزار و ۱۰۳ دستگاه رسید.

براساس گزارشی که فورد منتشر کرده در این ماه در مجموع ۲ هزار و ۸۵۴ دستگاه موستانگ مچ‌ای و ۴ هزار و ۴۹۸ دستگاه پیکاپ هیبریدی F-۱۵۰ پاوربوست به فروش رسیده است.

علی‌رغم تعطیلی‌هایی که کمبود میکروچیپ‌ها به کارخانه‌های فورد تحمیل کرده و تولید فورد را در مدت سه ماهه دوم سال به نصف رسانده، پیکاپ هیبریدی F-۱۵۰ پاوربوست بهترین آمار فروش خود را از زمان معرفیش به بازار گزارش کرده است.

فروش این خودروی هیبرید در مقایسه با ماه قبل از آن ۲۳.۴ درصد رشد داشته است. به علاوه معرفی مدل‌های شاسی‌بلند و پیکاپ جدید فروش کمپانی فورد را در مقایسه با سال قبل ۶.۷ درصد افزایش داده است.

چشم‌ انداز امیدبخش

با توجه به این‌که مشکل میکروچیپ‌ها به مرور کمتر خواهد شد و تاثیر این بحران از روی شرکت‌هایی مانند فورد برداشته خواهد شد می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نه چندان دور فورد بتواند از رقبای آسیایی خود پیشی بگیرد.

نکته امیدوارکننده‌ای که در گزارش فورد وجود دارد استقبال طرفداران پیکاپ‌ها از مدل‌های الکتریکی است که این مساله می‌تواند امیدها به کاهش آلایندگی ناشی از سوخت فسیلی خودروهای نیمه سنگینی مانند پیکاپ F-۱۵۰ را افزایش دهد. این در حالی است که در ابتدای معرفی خودروهای الکتریکی همیشه از سوی طرفداران آمریکای این خودروها نوعی مقاومت در برابر خودروهای برقی وجود داشت و حالا می‌بینیم که عرضه محصولات جذاب با قیمت‌های معقول و قابل خرید می‌تواند هم مشتریان قبلی را به خرید این خودروها جذب کند و هم مشتریان برندهای دیگر را به خرید این خودروها وادارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =