فرمول ۱

پس از تصادف وحشتناک میان خودروی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با خودروی مکس ورستاپن از تیم ردبول در مسابقه گرند پری سیلورستون، یکی از چیزهایی که ردبول را بیش از همه ناراحت و عصبانی کرده بود (به جز خطری که از بیخ گوش راننده‌اش رد شده و امتیازات از دست داده‌اش) هزینه بالایی بود که این تصادف روی دست این تیم می‌گذاشت.

به گزارش «اخبار خودرو»، هزینه تعمیر در مسابقات فرمول ۱ به خاطر ماهیت سفارشی و های-تک قطعات خودروهای مسابقه‌ای همیشه بسیار بالا بوده، اما به گفته سک کالینز امسال به طور خاص هزینه یک تصادف سنگین بالاتر از هر زمان دیگری بوده است.

از آن جا که برگزارکنندگان مسابقات فرمول ۱ محدودیت‌هایی را برای شرکت‌کنندگان مشخص می‌کنند تا هزینه‌ها را تحت کنترل نگه داشته و رقابت را امکان‌پذیر کنند، تیم‌های بزرگ که پول زیادی در اختیار دارند، به محدوده بودجه خود نزدیک شده‌اند. به همین خاطر تصادف‌های بزرگ نظیر آن‌چه بین دو تیم مرسدس و ردبول رخ داد می‌تواند تیم‌ها را به سقف بودجه‌ای که می‌توانند طی یک فصل خرج کنند نزدیک کند.

از آن‌جا که هر قطعه فرایندهای پیچیده‌ای را در تولید می‌طلبد، توسعه و ساخت آن‌ها هزینه‌ای را روی دست تیم‌ها می‌گذارد که آن‌ها را به سقف بودجه‌شان نزدیک‌تر می‌کند.

پیش از این تصادف والتری بوتاس راننده تیم مرسدس، هزینه‌ای ۱ میلیون دلاری را روی دست این تیم گذاشته بود.

به باور کالینز محدودیت‌های وضع شده فشاری را به تیم‌ها متحمل می‌کند که اصلا بعید نیست تیم مرسدس ترجیح بدهد به جای تعویض باله ماشین هملیتون آن را با چسب سرهم بندی بکند، کاری که قبلا هم در مسابقات فرمول ۱ برای صرفه‌جویی رایج بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =