جنرال موتورز

جنرال موتورز قصد دارد جزئیات راهبردهای مربوط به خودروهای الکتریکی و خودران خود را در برنامه‌ای آنلاین که در تاریخ ششم و هفتم اکتبر برگزار می‌شود، در اختیار تحلیل‌گران مالی قرار دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»، هفته گذشته جنرال موتورز اعلام کرد که دو خودروی تجاری برقی جزو ۳۰ خودروی الکتریکی‌ای خواهند بود که قرار است این کمپانی آمریکایی تا سال ۲۰۲۵ به بازار معرفی کند. این کمپانی این خبر را به همراه گزارش مالی مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است.

برنامه‌هایی برای افزایش سهم خودروهای الکتریکی

مری بارا مدیرعامل و رئیس هیات مدیره جنرال موتورز در خلال یک کنفرانس آنلاین با تحلیل‌گران مالی و خبرنگاران گفت این دو خودروی تجاری شامل یک ون باری شورلت تمام الکتریکی خواهد بود که برای مالکان کسب و کارهای کوچکساخته و عرضه می‌شود.

خودروی دوم یک کامیون سبک است که به گفته خانم بارا از هم از باتری اولتیوم و هم از سیستم پیل سوختی جنرال موتورز استفاده می‌کند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مری بارا در این جلسه گفت: «هر دوی این خودروها مکمل برنامه برایت‌دراپ جنرال موتورز هستند و سهم بازار خودروهای تجاری برقی ما را توسعه می‌دهند».

برایت دراپ نام برنامه جنرال موتورز جهت الکتریکی‌سازی محصولاتش است.

خانم باار همچنین در نامه‌ای خطاب به سهامداران جنرال موتورز نوشته: «برای برآورده ساختن تقاضای مورد انتظار ما در حال آماده‌سازی کارخانه مونتاژ کامی در کانادا هستیم و آن را از محل مونتاژ خودروهای بنزین‌سوز به جایی برای سرهم کردن خودروهای تجاری الکتریکی تبدیل می‌کنیم. از نوامبر ۲۰۲۲ کارخانه کامی به تولید این خودروهای برقی مشغول خواهد شد».

این بخشی از برنامه قبلی جنرال موتورز برای شتاب بخشیدن به سرمایه‌گذاری‌های در زمینه مهندسی خودروهای برقی و فناوری خودران است و قرار است در فاصله سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۰۵ این سرمایه‌گذاری از ۸ میلیارد به ۳۵ میلیارد دلار برسد.

موانع سر راه الکتریکی‌سازی جنرال موتورز

گذار جنرال موتورز برای رسیدن به یک آینده تمام الکتریکی بدون مانع هم نبوده است. پاییز گذشته گزارش‌های زیادی از آتش‌سوزی باتری‌ خودروی الکتریکی شورلت بولت (۲۰۱۹-۲۰۱۷) اعلام شد و این شرکت را به انتشار فراخوانی برا جمع‌آوری این خودروها واداشت. در ماه مه امسال هم زمانی‌که باتری‌های دو مدل بولت بعد از تعمیر نرم‌افزاری دچار حریق شد، جنرال موتورز باری دیگر مجبور به جمع‌آوری این خودروها شد.

خانم بارا در کنفرانس خبری اخیر خود به این مشکل اشاره کرد و آن را این‌طور توضیح داد: «ما تحقیقی جامع انجام دادیم و مهندسان و تحیل‌گران ما متوجه دو نقص نادر در برخی از سلول‌های باتری ارائه شده توسط یکی از تامین‌کنندگان‌مان شدند. در نتیجه ما فراخوان دوم را با هدف انجام اقدام درست منتشر کردیم. از آن جایی که سلول‌های باتری مربوط به مدل‌های ۲۰۲۰ و بعد از آن از فرآیند پیشرفته تری در تولید بهره‌ می‌برند، این فراخوان شامل مدل‌های جدیدتر بولت نمی‌شود. از زمان جمع آوری ما همکاری خوبی با تامین‌کنندگان‌مان داشته‌ایم تا بتوانیم فرایند تولید را بهبود ببخشیم».

این کمپانی قصد دارد جزئیات راهبردهای مربوط به خودروهای الکتریکی و خودران خود را در برنامه‌ای آنلاین که در تاریخ ششم و هفتم اکتبر برگزار می‌شود، در اختیار تحلیل‌گران مالی قرار دهد.

جسیکا کالدول مدیر بخش پیش‌بینی‌های موسسه ادموندز هشدار داده که جنرال موتورز باید در پیشروی به سوی آینده تمام الکتریکی خود بسیار محتاط عمل کند و در این باره نوشته: «جنرال موتور باید مراقب باشد که چه‌طور گذار به این جهان جدید خودروهای برقی را انجام می‌دهد و این کار را بدون حذف ناگهانی خودروهایی انجام دهد که مورد علاقه خریداران آمریکایی هستند و ماشین‌های مورد علاقه طرفدارانش را به نفع محصولاتی که کمی جلوتر از زمانه خود هستند کنار نگذارد. در بازاری که هنوز زیرساخت‌های شارژ به اندازه کافی مهیا نیست این نشانه امیدوارکننده‌ای نیست که مشتریان جنراتل موتورز در خانه گرفتار شارژ خودروی برقی خود باشند».

بحران کمبود میکروچیپ‌ها

مری بارا در رابطه کمبود قطعات نیمه رسانه گفت که این وضعیت همچنان پابرجا است. این خوردوساز آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که به خاطر کمبود میکروچیپ‌ها فعالیت سه کارخانه‌ای را که به تولید وانت‌های پیکاپ پرطرفدارش مشغول هستند، تعطیل می‌کند.

هرچند خانم بارا اظهار امیدواری کرد که تیم‌های مختلف در جنرال موتورز «راه‌حل‌هایی خلاقانه را پیدا خواهند کرد تاثیر این کمبود را بر بالاترین میزان تقاضا برای پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها و محدودیت در عرضه این شرکت به حداقل می‌رسانند».

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    جنرال موتورز تو صنعت خودروسازی همیشه حرف اول و اخر رو می زنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =