کد خبر: 235937
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۲
تانک پنتر

محاکمه یک مرد ۸۴ ساله آلمانی که کلکسیونی از خودروهای ارتشی مربوط به جنگ جهانی دوم را برای خود جمع‌آوری کرده بود به پایان رسیده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، این مرد که نامش به خاطر قوانین آلمان فاش نشده، به ۱۴ ماه حبس تعلیقی و پرداخت ۲۵۰ هزار یورو جریمه محکوم شده است و مقامات قضایی آلمان در سال ۲۰۱۵ به خانه این مرد یورش بردند و در آن‌جا یک تانک پنتر مربوط به جنگ جهانی دوم، یک ضدهوایی، یک توپ تورپیدو و یادگاری‌هایی مربوط به ارتش نازی را پیدا کردند.

۹ ساعت طول کشید تا ماموران ارتش توانستند تانک بدون زنجیر را از زیرزمین خانه این پیرمرد خارج کنند.

براساس گزارش بی‌بی‌سی دادگاه به دنبال این بود که آیا این مرد را می‌تواند به زیر پا گذاشتن قانون مالکیت سلاح‌های جنگی در آلمان متهم کند. هرچند وکیل مدافع مرد در دفاع از او گفت که این اشیا صرفا ارزش موزه‌ای و نه نظامی داشته‌اند.

اگرچه بسیاری از سلاح‌های موزه این مرد از کار افتاده‌اند برخی از آن‌ها همچنان کار می‌کند.

براساس گزارش آسوشیتد پرس چند سال پیش همسایه‌ های این مرد دیده‌ اند که او برای برف‌ روبی حیاط خانه‌ اش از تانک استفاده کرده است.

علاوه بر حبس تعیلیقی و پرداخت جریمه از این پیرمرد خواسته شده تا ظرف دو سال آینده تانک و ضدهوایی خود را به یک موزه جنگی بفروشد یا آن‌ ها را اهدا کند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 0
    از اون خواست بفروشد یا اهدا کند تفاوت ی کشور پیشرفت اینجا معلوم میشه اگه ایران بود مصادره میشد و نصفشم خودشون میزدن به جیب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =