مارک ریوس ، مدیرعامل جنرال موتورز

به نظرم همه آن‌هایی که از موج جدید ویروس کرونا غافلگیر شده‌اند کسانی هستند که توجه کافی نداشته‌اند. این ویروسی موذی با واریانت‌های متعدد است و قرار نیست که خود به خود نیست و نابود شود.

جنرال موتورز که یک زمان بزرگترین خودروساز جهان بود، مدت‌هاست که بازارهای مهمش در اروپا، آسیا و استرالیا را به امان خود رها کرده و در تلاش بوده تا با امواج خروشان تغییرات کنار بیاید. حالا بعد از پشت سر گذاشتن بحران بزرگ اقتصادی ۱۰ سال پیش به نظر می‌رسد که جنرال موتور در موقعیت خوبی برای پذیرش تغییرات فناورانه قرار گرفته و در تلاش است تا جایگاه خود را در بازار جهانی به دست آورد. مارک ریوس رئیس هیات مدیره جنرال موتورز که کار خود را از سال‌ها پیش و در سمت‌های پایین‌تر آغاز کرده پس از سال‌ها بر کرسی‌ای تکیه زده که یک زمان پدرش در آن‌جا قرار داشت.

بخش اول گفت‌وگوی این مدیر ۵۵ ساله آمریکایی با نشریه دیترویت بیورو در روزهای اخیر تقدیم حضورتان شد و در اینجا بخش پایانی این مصاحبه را مطالعه می‌کنید.

جدیدترین موج کووید با سرعت و شدت زیادی در حال درنوردیدن جهان است. آیا این موج شما را در جنرال موتورز غافلگیر کرده؟ چه‌طور با این مشکل کنار می‌آیید؟ چقدر نگران واریانت‌های دیگری هستید که ممکن است در ادامه از راه برسند و برای به حداقل رساندن تاثیر آن‌ها چه می‌کنید؟

به نظرم همه آن‌هایی که از این موج غافلگیر شده‌اند کسانی هستند که توجه کافی نداشته‌اند. این ویروسی موذی با واریانت‌های متعدد است و قرار نیست که خود به خود نیست و نابود شود. این را هم باید بگویم که من ایمانی کامل به تیم سلامت و ایمنی جنرال موتورز دارم. تحت هدایت این تیم ما به سازگاری و اصلاحات رویه‌هایمان طب پروتکل‌های سلامتی و ایمنی اعلام شده توسط مقامات ادامه می‌دهیم.

ما همچنین نسخه مورد نظرمان از کار در آینده را با عنوان «کار به شیوه‌ای مناسب» معرفی کرده‌ایم. این بدان معناست که هرجا و هروقت که امکان‌پذیر بود اعضای تیم ما در محیطی کار خواهند کرد که ایمن‌ترین و بهترین نتایج را برای شرکت‌مان به ارمغان بیاورد. آن‌ها این فرصت را دارند تا براساس وظایف و نیازمندی‌های شخصی‌شان شیوه‌ کار خود را الگوپردازی کنند.

از بحرانی که تجربه شد چه درسی گرفتید که به بهبود اقتصادی شرکت و شتاب آن کمک کند؟

ما خودروهای الکتریکی را به چشم اهرمی برای رشد می‌بینیم و معتقدیم بهترین راهی که جنرال موتورز می‌تواند به سوی بهبود پیش برود همین کاری است که الان داریم انجام می‌دهیم یعنی پیش رفتن به سوی آینده‌ای تمام الکتریکی با رونمایی از خودروهای برقی جدید، تلاش در جهت پذیرش هر چه بیشتر خودروهای برقی و نصب زیرساخت‌ها و ایجاد ده‌ها هزار شغل برای مردم آمریکا. به باور من همه این اتفاق‌ها خیلی سریع‌تر از آن‌چه که اکثر افراد تصور می‌کنند اتفاق می‌افتد.

سه سال پیش ما تصمیم گرفتیم سازه‌ای مخصوص خودروهای برقی را بسازیم. این قبل‌تر از آن بود که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی به چنین فکری بیافتند و حالا ایده ما به ثمر نشسته است.

در کنفرانس «مکیناک پالیسی» امسال شما درباره تداوم‌پذیری صحبت کردید. شیوه‌های متعددی برای پرداختن به این عبارت وجود دارد. با در نظر گرفتن همه موانعی که وجود دارد، تداوم یک بهبود چه میزان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؟

زمانی که در کنفرانس مکیناک درباره‌ تداوم‌پذیری صحبت می‌کنیم بیشتر از هر چیز کمک به سیاره و مقابله با تغییرات اقلیمی را در نظر داریم. بهترین شیوه برای رسیدن به این اهداف پیش رفتن با سرعت تمام به سوی جهانی پاک و بدون آلایندگی است و بهترین راه برای رسیدن به این گذار به خودروهای برقی اعم از پیل سوختی یا باتری‌ای است.

جنرال موتورز در تلاش است تا اکوسیستمی منحصرا الکتریکی را ارائه دهد که می‌تواند در نهایت همه افراد را سوار خودرویی برقی کند. همچنین ما به دنبال آن هستیم که تا سال ۲۰۳۵ آلایندگی را به طور کامل از اگزوز خودروهای سبک‌مان حذف کنیم و تا سال ۲۰۴۰ هیچ آلایندگی کربنی‌ای نداشته باشیم. این راهی برای رسیدن به تداوم‌پذیری است و ما شدیدا در تلاش و سرمایه‌گذاری برای پیش بردن کمپانی‌مان در این مسیر هستیم.

در ماه جاری جو بایدن برنامه‌های تداوم‌پذیری خودرویی را از جمله اهداف مربوط به فروش خودروهای برقی اعلام کرد. آیا جنرال موتورز می‌تواند به این اهداف دست پیدا کند؟ رسیدن به این اهداف چه قدر دشوار است و چه اقداماتی را می‌طلبد؟

ما بهترین مجموعه محصولات برقی را در میان تمام خودروسازان جهان و در هر رده قیمتی خواهیم داشت و در سراسر جهان آن ها را عرضه خواهیم کرد. این بدین خاطر است که ما بهترین افراد را در بخش طراحی، مهندسی و ساخت داریم و همچنین پلتفرم انعطاف‌پذیر اولتیموم نیز به ما کمک می‌کند تا بتوانیم طیف گسترده‌ای از خودروهای برقی را در پایین‌ترین و بالاترین سطح قیمت عرضه کنیم.

زمانی که ما مشتریان‌مان را در این خودروها قرار می‌دهیم بی بروبرگرد عاشق تجربه مالکیت خودروهای برقی می‌شوند زیرا ما این محصولات را تا حد ممکن راحت و مناسب می‌کنیم. ما سرمایه‌گذاری‌های قابل ملاحظه‌ای را در برخی از زیرساخت‌های شارژ انجام داده‌ایم و این مساله برای پذیرش محصولات برقی ما بسیار ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =