کد خبر: 236216
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
نسخه تولیدی بوگاتی

این کانسپت که یک هیولای مخصوص پیست با توان ۱۸۲۵ اسب‌‎بخار و سرعت نهایی ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت بود، با مشخصات فنی فوق‌العاده و طراحی جذابش در اکتبر ۲۰۲۰ به‌سرخط خبرها تبدیل شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،تاکنون نسخه‌های فرعی مختلفی از بوگاتی شیرون ساخته شده است؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها به‌اندازه بولاید جذاب نیستند. این کانسپت که یک هیولای مخصوص پیست با توان ۱۸۲۵ اسب‌‎بخار و سرعت نهایی ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت بود، با مشخصات فنی فوق‌العاده و طراحی جذابش در اکتبر ۲۰۲۰ به‌سرخط خبرها تبدیل شد. حالا بولاید برگشته است؛ اما این بار یک نسخه تک نیست. چراکه بوگاتی تصمیم گرفته نسخه تولیدی آن را عرضه کند. این اَبَرخودرو با موتور افسانه‌ای چهار-توربو W16 درواقع یک شیرون است که تمام جوانب آن به‌حد نهایی و فوق‌العاده رسیده‌اند.

نسخه تولیدی بوگاتی بولاید مخصوص پیست رونمایی شد

با توجه به‌مخصوص پیست بودن بولاید، بوگاتی کاملا آزاد است تا از تمام قدرت پلت‌فرم شیرون در آن استفاده کند. البته بولاید همچنان توان فوق‌العاده ۱۵۷۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتون‌متر را تولید می‌کند که مشابه شیرون سوپراسپرت و شیرون چنتودیچی است. نسبت وزن به‌توان بولاید ۰.۹ کیلوگرم بر هر اسب‌بخار است که نویدبخش عملکرد فوق‌العاده آن در پیست است. بوگاتی می‌گوید تکمیل توسعه بولاید سه‌سال طول می‌کشد و تحویل آن به‌مشتریان از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =