هزینه تولید خودروهای برقی

عرضه باتری‌های لیتیوم-‌یونی انقلابی در این صنعت ایجاد کرد و خودروهایی که صدها کیلومتر پیمایش داشته باشند و خیلی سریع هم شارژ شوند، به‌واسطه عرضه این باتری‌ها تولید شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»، عرضه باتری‌های لیتیوم-‌یونی انقلابی در این صنعت ایجاد کرد و خودروهایی که صدها کیلومتر پیمایش داشته باشند و خیلی سریع هم شارژ شوند، به‌واسطه عرضه این باتری‌ها تولید شدند. پیشرفت این باتری‌ها همچنان ادامه دارد و درحالی ‌که این پیشرفت روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود، شاهد عرضه فناوری‌های جدیدی در حوزه تولید باتری خواهیم بود. فناوری‌هایی که برخی از آن‌ها معرفی شده‌اند و احتمالا طی سال‌های آینده جایگزین باتری‌های لیتوم-‌یونی شوند.
به‌عقیده کارشناسان فناوری‌ حالت جامد و لیتیوم-سیلیکون، جهت بازی را در خودروهای برقی تغییر خواهند داد و به‌گفته شرکت مشاوره‌ای بازار جهانی فناوری «ABI Research» پیشرفت‌های مداوم و قابل توجه در فناوری‌ باتری و عرضه باتری‌های نسل جدید با برد بسیار بالا سبب خواهد شد راه برای عرضه ۱۰۰میلیون‌دستگاه خودرو الکتریکی تا سال ۲۰۲۸ فراهم شود. هرچند این پیش‌بینی کمی دور از ذهن است؛ اما با توجه به‌تغییر فناوری باتری‌ها درصد بیش‌تری از تولیدات خودرو طی سال ۲۰۲۸ به‌مدل‌های برقی اختصاص پیدا خواهد کرد.
بسیاری از کارشناسان فناوری و حوزه صنعت‌خودرو امیدوارند باتری‌های جدید بتواند ترس مشتریان را از خرید خودروهای برقی کاهش دهد. درحال حاضر «اضطراب محدوده» بزرگ‌ترین مانع برای پذیرش وسیع وسایل نقلیه برقی است. اما با افزایش برد و همچنین افزایش زیرساخت باتری‌ها طی سال‌های آینده این مشکل نیز برطرف خواهد شد و انتظار می‌رود فروش خودروهای برقی به‌یکباره اوج بگیرد.
برای کاهش «اضطراب محدوده» نیاز است که خودروهای برقی به‌شارژ ایمن‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر مجهز شوند. موردی که طی یکی-دو سال اخیر بسیار بهبود پیدا کرده و برد برخی خودروها به‌بیش از ۵۰۰ کیلومتر در هر بار شارژ رسیده است.
باتری‌های لیتیوم-یون درحال حاضر استاندارد فعلی خودروهای برقی هستند. اما این باتری‌ها چرخه عمر کوتاهی دارند و بیش از حد داغ می‌شوند. جیمز هاجسون، تحلیل‌گر اصلی «ABI Research » می‌گوید: «تحقیقات اخیر درمورد باتری‌های لیتیوم-‌یون بیش‌تر بر حول ایجاد مقاومت بهتر در برابر آتش، شارژ سریع‌تر و طول عمر بیش‌تر می‌چرخد. با این حال به‌نظر می‌رسد باتری‌های نسل جدید و فناوری‌های جامد و لیتیوم-سیلیکون قواعد بازی را تغییر خواهند داد.»
سردمدار سرمایه‌گذاری در این باتری‌ها خودروسازانی مانند فولکس‌واگن، ب‌ام‌و و دایملر هستند و به‌عقیده کارشناسان این سرمایه‌گذاری‌ها درآینده سبب تقویت صنعت‌باتری و پذیرش بخش بزرگی از مشتریان نسبت به‌خودروهای برقی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =