کد خبر: 236258
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
ریماک نورا

طی چند سال گذشته عرضه اَبَرخودروهای برقی با توان ۲۰۰۰ اسب‌بخار به‌یک امر عادی تبدیل شده ‌است که حاصل آن ظهور اَبَرخودروهای جدیدی از جمله لوتوس اویجا، پینین‌فارینا باتیستا و استارت‌آپ‌های کوچکی با جاه‌طلبی‌های بزرگ و رقابت برای جلب‌توجه هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»،طی چند سال گذشته عرضه اَبَرخودروهای برقی با توان ۲۰۰۰ اسب‌بخار به‌یک امر عادی تبدیل شده ‌است که حاصل آن ظهور اَبَرخودروهای جدیدی از جمله لوتوس اویجا، پینین‌فارینا باتیستا و استارت‌آپ‌های کوچکی با جاه‌طلبی‌های بزرگ و رقابت برای جلب‌توجه هستند.

ریماک نورا؛ سریع‌ترین خودرو دنیا

اما به‌تازگی نام ریماک بیش‌تر از بقیه رقبا بر سر زبان‌ها افتاده است. این شرکت کروات ایده اَبَرخودروهای برقی را مطرح کرد و درحالی که هنوز راه درازی برای رسیدن به‌اهدافش در پیش دارد، اما با ساخت نورا نقطه عطف مهمی را در تاریخ خود رقم زده است. حالا تولید ۱۵۰ نسخه از نورا آغاز شده است و از پاییز امسال به‌مشتریان تحویل داده خواهد شد. نورا پیش از این در ماه ژوئن به‌طور غیررسمی بهترین رکورد شتاب یک‌چهارم مایل را ثبت کرده بود؛ اما با تجهیزات دقیق نصب‌شده در پیست فاموسو در کالیفرنیا نورا توانست در این پیست زمان ۸.۵۸۲ ثانیه را با سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت ثبت کند که آن را به‌سریع‌ترین خودرو تولیدی جهان تبدیل می‌کند. درمقایسه، مک‌لارن این تست را در زمان ۹.۸ ثانیه و با سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت پشت سر گذاشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =