کد خبر: 236259
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
تویوتا

تویوتا نیز سرانجام در برابر هیولای کمبود تراشه به‌زانو درآمد و خط‌تولید آن در آمریکای‌شمالی متوقف شد و قرار است 40 درصد کمتر از برنامه، تولید داشته باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،تویوتا نیز سرانجام در برابر هیولای کمبود تراشه به‌زانو درآمد و خط‌تولید آن در آمریکای‌شمالی متوقف شد و قرار است 40 درصد کمتر از برنامه، تولید داشته باشد. کمبود تراشه خودرو هر روز وخیم‌تر می‌شود و به‌نظر می‌رسد هیچ‌کس توان آن را ندارد که از آسیب‌های آن جلوگیری کند. با این‌که تویوتا درسونامی آموخته بود چگونه وقفه‌های شدید در تامین قطعات کلیدی را به‌سلامت پشت سر بگذارد،‌ اما گزارش‌هایی از رسانه‌های مختلف به‌گوش می‌رسد که تویوتا نیز در آمریکا از برنامه‌های تولید خود عقب مانده است. بسیاری از تحلیل‌گران کمبود تراشه یا پردازشگرهای نیمه‌هادی را به‌گردن شیوع جهانی ویروس کرونا می‌اندازند که بیش‌ترین تاثیر خود را روی سازندگان تراشه در آسیای جنوب غربی گذاشت. این امر کاهش 40 درصدی تولید در کارخانه‌های تویوتا در آمریکا را به همراه داشته و تنها در ماه اوت امسال،‌ تویوتا بین 60 تا 90 هزار دستگاه خودرو کمتر از حالت عادی تولید خواهد کرد.
تاثیر این کاهش در تولید تاثیر عمیقی روی بازار خودرو خواهد داشت و آثار آن به‌مرور حس خواهد شد. این وضعیت خیلی پیش‌تر برای فورد و جنرال‌موتورز آغاز شد و هنوز آثار آن برجاست.
براساس آماری که تویوتا درمورد فروش در فصل دوم سال میلادی در بازار آمریکای‌شمالی منتشر کرده، تعداد فروش حدود 661 هزار دستگاه بوده که 376 هزار دستگاه نسبت به‌مدت مشابه سال 2020 بیش‌تر بوده؛ اما بین 10 تا 15 درصد از برنامه تولید عقب مانده است. با این حال هنوز مردم می توانند خودرو مورد نیاز خود را در یکی از نمایندگی‌های فروش و خدمات پس ‌از فروش پیدا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =