کوییک S

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در نخستین روز از هفته جاری، گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای تولیدشده در تیرماه ۱۴۰۰ را منتشر کرد که بیانگر تثبیت ارتقای کیفی محصولات گروه خودروسازی سایپا ازجمله چهار ستاره خودرو کوییک است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در نخستین روز از هفته جاری، گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای تولیدشده در تیرماه ۱۴۰۰ را منتشر کرد که بیانگر تثبیت ارتقای کیفی محصولات گروه خودروسازی سایپا ازجمله چهار ستاره خودرو کوییک است. این شرکت که به‌عنوان نهاد بازرسی موردتایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها در کشور را برعهده دارد، نتایج ارزشیابی خود را ضمن مقایسه با اهداف کیفی تعیین‌شده برای هرخودرو، بر اساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب نیز موردتجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. گزارش حاصل از این بررسی‌ هر ماه به وزارت صمت ارائه می‌شود.

فرآیند ارزشیابی کیفی خودروها

فرآیند ارزشیابی کیفی خودروها به‌منظور آگاهی از تمام ایرادات موجود در خودرو به‌وسیله هدایت آدیت به کشف عیوب عملکردی و تاثیر حداکثری ایرادات ایمنی طراحی شده است. در ارزشیابی کیفی، خودرو از نظر عیوب ظاهری و عملکردی موردبازرسی قرار می‌گیرد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، خودروهای داخلی را در پنج دسته قیمتی، مورد بررسی قرار داده و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین یک‌ تا ۵ ستاره کیفی را به آن‌ها اختصاص می‌دهد. بدین ترتیب رتبه پنج‌ستاره به معنای کیفیت بالای خودرو با احتمال ضعیف ایراد ظاهری، چهارستاره؛ کیفیت خوب با احتمال وجود ایراد ظاهری، سه‌ستاره؛ کیفیت نسبتا خوب با احتمال وجود ایراد عملکردی، دوستاره؛ حداقل کیفیت با احتمال بالای ایراد عملکردی و یک‌ستاره بدین معناست که خودرو حداقل‌های استاندارد را داشته، ولی کیفیت پایینی دارد و گاه ایراد مهم یا اساسی در آن دیده می‌شود. هدف اصلی از این گزارش، ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازها است. معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی است.

درخشش شش‌ماهه ستاره‌های کوییک

در اسفندماه سال گذشته اعلام شد خودرو کوییک از محصولات گروه خودروسازی سایپا، در آزمون‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای نخستین بار چهار ستاره کیفی کسب کرده است. بنا بر گزارش ISQI که مربوط به آزمون خودروهای ساخت داخل در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ بود، خودرو کوییک تولید سایپا در رده محصولات سطح قیمتی ۵، توانست برای نخستین‌بار چهار ستاره کیفی کسب کند. آزمون‌های مذکور در حوزه فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز و تجهیزات الکتریکی، تزیینات داخلی و خارجی، بدنه، رنگ، صداهای غیرعادی و نفوذ آب صورت گرفته بود که خودرو سایپاکوییک با ارتقای عملکرد و ثبت نمرات بهبود در همه این آزمون توانست به چهارستاره کیفی ارتقا یابد. در این راستا، گروه خودروسازی سایپا به‌منظور ارتقای سطح رضایت‌مندی مشتریان، به‌رغم وجود تحریم‌ها و نیز محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا توانست با اتخاذ تمهیدات مستمر نسبت به استقرار یک نظام جدید کیفیت اقدام کند و علاوه بر توسعه ارزیابی‌ها در خطوط تولید با هدف رشد کیفی محصولات، فرآیند بازرسی‌ها و آزمون‌های کیفی و عملکردی محصولات خود را به‌روزرسانی کرده و در سطح مطلوب حفظ کند. بر این اساس، کوییک در 5 گزارش بعدی ISQI نیز چهار ستاره کیفی خود را حفظ کرد. ضمن این ‌که این محصول در بین خودروهای چهارستاره موجود، ارزان‌ترین خودرو کشور محسوب می‌شود.

هدف‌گیری ستاره‌های کیفی با شاهین، آریا و اطلس

علاوه بر خودرو چهارستاره کوییک، انواع خودروهای سواری محصول گروه خودروسازی سایپا همچون کوییک R، ساینا و ساینا S محصول پارس‌خودرو، تیبا، تیبا پلاس، ساینا، ساینا پلاس محصول سایپا-سیتروئن کاشان و تیبا2 تولید شده در سایت مرکزی سایپا توانستند سه ستاره کیفی خود را حفظ کنند. بدین ترتیب تمام محصولات سواری گروه خودروسازی سایپا در کلاس پنجم قیمت، حداقل سه‌ستاره کیفی را در اختیار دارند. درواقع خودروهای تولید شده بر روی پلت‌فرم ایکس200 مانند تیبا و ساینا که اقتصادی‌ترین محصولات تولید داخل به‌حساب می‌آیند، در این گزارش موفق به کسب سه ستاره کیفی شده‌اند. در رده قیمتی سوم نیز برلیانس H330 اتوماتیک محصول پارس‌خودرو با سه‌ستاره کیفی به چشم می‌خورد. البته تا پیش از بازگشت تحریم‌ها، سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا بیشترین تعداد خودروهای چهارستاره ساخت داخل را به‌ خود اختصاص می‌داد که مربوط به شش محصول کیا سراتو، چانگان CS35، آریو دنده‌ای و اتوماتیک، پارس‌تندر و ساندرو اتوماتیک می‌شد. حال نیز سایپا بر آن است تا با افزودن خودروهایی همچون شاهین، آریا و اطلس به سبد محصولات خود، بار دیگر این سبد را پر از ستاره‌های کیفی کند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    این ستاره ها همش قلابی و برای فریب مردم هست. این ماشین ها رو ببرین اروپا اگه 500 دلار خریدن کلاه تونو بندازین بالا... تو اروپا به این فرغون ها نصف یک ستاره هم نمیدن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =