نمایشگاه مونیخ 2021

با این‌که نمایشگاه فرانکفورت قرار نیست فعلا برگزار شود، آلمان همچنان با نمایشگاه مونیخ جایگاه خود را در سلسله‌مراتب رویدادهای مهم خودرویی جهان حفظ می‌کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،با این‌که نمایشگاه فرانکفورت قرار نیست فعلا برگزار شود، آلمان همچنان با نمایشگاه مونیخ جایگاه خود را در سلسله‌مراتب رویدادهای مهم خودرویی جهان حفظ می‌کند.
آن‌طور که گفته شده قرار است در این رویداد که ماه آینده برگزار می‌شود، کانسپت‌ها و مدل‌های تولیدی جدید زیادی معرفی شوند. با این‌که تعدادی از خودروسازان قصد شرکت در نمایشگاه مونیخ را ندارند، اما از خبرهای منتشرشده می‌توان برآورد کرد که دست کم بیست و چند برند خودروسازی در آن حاضر باشند.
هرچند می‌دانیم که به‌دلیل غافلگیری‌های خودروسازان تا دقیقه آخر این تعداد می‌تواند افزایش پیدا کند. همان‌طور که از خودروسازان اروپایی می‌توان انتظار داشت، بیش‌تر تاکید شرکت‌کنندگان در نمایشگاه مونیخ روی خودروهای جدید پاک خواهد بود؛ از هیبریدهای متعارف گرفته تا محصولات تمام‌الکتریکی و دست‌کم یک خودرو تمام‌هیدروژنی که ب‌ام‌و معرفی خواهد کرد. در اینجا نگاهی به‌برخی از مهم‌ترین شرکت‌هایی می‌اندازیم که اعلام کرده‌اند در نمایشگاه مونیخ شرکت خواهند کرد.

آئودی
این برند لوکس آلمانی قصد دارد از سال 2026 تولید هر خودرویی را که منحصرا با بنزین یا گازوئیل حرکت می‌کند، متوقف کند.
درحالی که برنامه آئودی این است که تا پایان دهه حاضر خودروهای هیبریدی را نیز عرضه کند، اما درنهایت قصدش عرضه محصولات تمام‌الکتریکی است. اخیرا آئودی در رویداد پبل‌بیچ کاکنرز از کانسپت اسکای‌اسفی‌یر رونمایی کرد که یکی از سه‌مدل مفهومی جدید این برند است.
کانسپت بعدی آئودی گرند اسفی‌یر نام دارد که نشان می‌دهد هدف آئودی برای آینده چیست و می‌خواهد با یک مدل شاسی‌بلند خودران تمام‌الکتریکی به‌چه‌جایگاهی در بازار برسد. همچنین قرار است در نمایشگاه مونیخ دو خودرو RS3 و Q4 ای-ترون برای نخستین‌بار رونمایی شوند.

ب‌ام‌و
این خودروساز باواریایی از مدت‌ها پیش علاقه‌مندی خود را به‌یک مدل هیدروژن‌سوز اعلام کرده بود؛ اما دشواری‌های استفاده از این گاز فرار سبب شد دست‌کم برای مدتی ب‌ام‌و از صرافت آن بیفتد که هیدروژن جایگزین خوبی برای سوخت‌های فسیلی است. اما حالا به‌نظر می‌رسد هیدروژن مکمل خوبی برای سیستم‌های پیل‌سوختی باشد.
این دقیقا همان چیزی است که قرار است ب‌ام‌و با iX5 به‌بازار عرضه کند. باید بدانیم که این نه یک کانسپت بلکه مدلی تولیدی است که قرار است از سال 2022 به‌صورت محدود و در بازارهایی عرضه شود که در آن‌ها سیستم توزیع هیدروژن وجود دارد.
از دیگر خودروهای پاکی که ب‌ام‌و در نمایشگاه مونیخ عرضه می‌کند، می‌توان به‌فیس‌لیفت iX3 اشاره کرد. به‌علاوه در این رویداد نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده X3 و X4 نیز رونمایی خواهد شد.

مرسدس بنز
دیگر برند لوکس آلمانی نیز قصد دارد در رویداد مونیخ از مدل‌های تمام‌الکتریکی جدید خود نمایش بزرگی به‌راه بیندازد که مهم‌ترین آن‌ها را شاید بتوان مرسدس‌بنز EQE دانست. این مدل به‌عنوان مدل تمام‌الکتریکی کلاس-E این شرکت عرضه می‌شود و روی پلت‌فرم تمام‌الکتریکی مرسدس (EVA) سوار است که پیش‌تر مدل سدان الکتریکی EQS نیز با آن عرضه شده بود.
حالا که حرف EQS به‌میان آمد، بد نیست بدانیم که در مونیخ نسخه لوکس‌تر EQS-می‌باخ نیز رونمایی می‌شود که با 800 اسب‌بخار نیرو قصد پیشی گرفتن از تسلا مدل S پلید را دارد. برخی شایعه‌ها حاکی از آن است که ماه آینده مرسدس همچنین از رویداد مونیخ برای رونمایی از EQG که یک شاسی‌بلند بزرگ کلاس G (تمام الکتریکی) است، استفاده خواهد کرد.

پورشه
این تولیدکننده خودروهای اسپرت نسبتا حضور کمرنگ‌ اما بسیار قابل اهمیتی در نمایشگاه مونیخ خواهد داشت. این شرکت قصد دارد از نسخه تغییر چهره یافته شاسی‌بلند کوچکتر خود یعنی ماکان رونمایی کند.
این خودرو می‌تواند جزئیات بیش‌تری را درباره نسخه تمام‌الکتریکی این خودرو که قرار است سال 2023 به‌بازار عرضه شود، در اختیار ما قرار دهد.
گرچه انتظار می‌رود طراحی بیرونی هر دو مدل یکسان باشد، نسخه الکتریکی ماکان روی پلت‌فرم الکتریکی جدید پورشه (PPE) سوار باشد که قرار است مشترکا توسط دو برند آئودی و پورشه مورد استفاده قرار بگیرد.

فولکس‌واگن
غول خودروسازی آلمان به‌دنبال انجام سرمایه‌گذاری 86 میلیارددلاری روی الکتریکی‌سازی تمام محصولات خود است و زمانی که بازدیدکنندگان از نمایشگاه مونیخ به‌غرفه تمامی برندهای زیرمجــــــموعه این گروه خودروسازی سر بزنند، این مســــــاله بیش از پیش مشخص خواهد شد.
برند فولکس‌واگن نیز ترکیبی از خودروهای برقی و بنزین‌سوز را برای عرضه در ماه آینده آماده کرده است. این شامل خودرو برقی شهری جدیدی خواهد شد که احتمالا با نام ID.1 یا ID.2 معرفی می‌شود.
همچنین نسخه‌های اسپرتی‌تر مدل‌های تمام‌الکتریکی فعلی‌ این برند یعنی مدل‌های GTX دو خودرو ID.4 و ID.5 نیز در این رویداد به‌بازار معرفی می‌شوند.
همچنین این گمان می‌رود که مدل‌ جدید خودروهای پولو و GTI نیز در مونیخ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =