جعبه‌ هیدرولیک

یک شرکت دانش بنیان داخلی با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری وشکوفایی با افزایش تولید و عرضه جک هیدرولیک فرمان، موجب بالا رفتن تیراژ تولید جعبه فرمان هیدرولیک در کشور شد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایرنا،نظام علی علی‌نژاد قائم‌مقام و عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان در مورد کارکرد و ویژگی‌های سیستم هیدرولیک فرمان خودرو گفت: با وجود فعالیت ۲۵ ساله صنایع خودروسازی برای هیدرولیک کردن فرمان خودروهای تولیدی، ۸۰ تا ۸۵ درصد وزنی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو شامل شیر مقسم فرمان، جک هیدرولیک و پمپ وارداتی بوده است، الباقی قطعات نیز توسط شرکت‌های داخلی تولید و تأمین شده است.

وی بیان کرد: برای اولین بار این شرکت دانش بنیان موفق به راه اندازی خط تولید با خودکفایی بالای ۹۵ درصد جک هیدرولیک فرمان و راه اندازی خط تولید آزمایشی شیر مقسم هیدرلیک فرمان با پیچیدگی در تکنولوژی تولید و سخت افزار مورد نیاز شده است. تولید کیفی با قیمت و شرایط رقابتی از جمله ویژگی‌های این محصول است.

علی نژاد افزود: با شروع تحریم‌های دوره اول استکبار جهانی و محدویت‌های نسبی ایجاد شده مصمم به خودکفایی و داخلی‌سازی مجموعه‌های حساس فوق در سیستم هیدرولیک فرمان خودرو در ایران شدیم، اما به دلیل نبود حمایت‌های قراردادی، مالی، اقتصادی و برنامه‌ای به جهت ایمنی قطعات در خودرو، این مسئله باعث تأخیر و کندی روند خودکفایی شده است.

قائم‌ مقام و عضو هیات مدیره این شرکت در مورد صادرات این محصول دانش بنیان گفت: ظرفیت‌های ایجاد شده فعلا در حد نیازهای داخلی کشور است. با توسعه و توانمندسازی مجموعه، در صورت حمایت‌های بیشتر از طریق مبادی ذیربط امکان صادرات فراهم خواهد بود.

علی‌نژاد در مورد تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت و تولید جعبه هیدرولیک فرمان گفت: صندوق نوآوری برای تولید و عرضه جک هیدرولیک فرمان وام سرمایه در گردش به این شرکت تخصیص داد که موجبات افزایش تولید و گسترش بازار را فراهم کرد. این شرکت در تلاش است با جذب مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به راه‌اندازی فاز تولید صنعتی شیر هیدرولیک فرمان برای رفع نیازمندی صنایع خودروسازی کند.

وی پروژه سیستم هیدرولیک فرمان را جزو تکنولوژی‌های ‌هایتک و برتر دانست و گفت: موفق شدیم این مجموعه را به صورت ایرانی و بومی ‌تولید کنیم، اما در تولید هیدرولیک فرمان به امکانات و سخت‌افزارهای بسیار مخصوص برای تولید این محصول نیاز داریم که با حل مشکل و جایگزینی آن به صورت بومی امکان راه‌اندازی و توسعه تولید را خواهیم داشت.

قائم‌مقام و عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه مصرف‌کننده نهایی جعبه هیدرولیک فرمان، شرکت‌های ایران‌خودرو و سازه گستر سایپا هستند، بیان کرد: تولیدات جاری شرکت در جعبه فرمان خودروهای پژو، سمند، پژو پارس و دنا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =