بولت

جنرال‌موتورز طی سال‌های گذشته مدل‌های برقی بسیاری به‌بازار عرضه کرده و یکی از خودروهای این شرکت محصول بولت است.

به گزارش «اخبار خودرو»،جنرال‌موتورز طی سال‌های گذشته مدل‌های برقی بسیاری به‌بازار عرضه کرده و یکی از خودروهای این شرکت محصول بولت است. خودرویی پرفروش که طی یکی دو سال گذشته چندین مورد آتش‌سوزی را به‌ثبت رسانده است. طی هفته‌های گذشته این شرکت برای 73 هزار دستگاه از این خودرو به‌دلیل خطر آتش گرفتن باتری فراخوان صادر کرده است.
این روند سبب شد جنرال‌موتورز به‌فکر تغییر ماژول‌های باتری این خودرو باشد. قرار است ماژول‌های جدیدی حایگزین شود و این شرکت اعلام کرده که با فراخوان ماه گذشته همه ماژول‌های باتری را دربرخی از خودروهای شورولت بولت جایگزین می‌کند.
جایگزینی این ماژول‌ها که از اواخر این ماه آغاز خواهد شد، پس از فراخوان جنرال‌موتورز برای خودروهای بولت مدل 2017 تا 2019 انجام خواهد شد. این برای دومین‌بار در کمتر از یک سال گذشته است که این اتفاق رخ می‌دهد. درفراخوان اولیه، شرکت جنرال‌موتورز نرم‌افزار خودرو بولت را به‌روز کرده بود. در این راستا جنرال‌موتورز در بیانیه‌ای گفته است که به‌جای جایگزینی کل باتری این مدل از خودروهایش، ماژول‌های باتری لیتیوم-یونی خودروهای فراخوان شده را با ماژول‌های جدید جایگزین می‌کند.
در این مورد آمده است: «جعبه بسته باتری، سیم‌کشی و سایر اجزای بسته معیوب نیستند و نیازی به‌تعویض ندارند.»
جنرال‌موتورز همچنین اعلام کرده که باتری‌های این خودرو توسط ال‌جی در کره تولید می‌شوند. بنابه‌گفته مدیران ال‌جی دو نقص نادر در یک سلول باتری به‌عنوان علت اصلی آتش‌سوزی دربرخی از این خودروها شناسایی شده است. سخنگوی این شرکت می‌گوید: «به‌طور فعال همکاری‌ها ادامه خواهد داشت تا از بدون مشکل بودن باتری‌ها در آینده اطمینان حاصل شود.»
براساس اعلام شرکت جنرال‌موتورز چیزی بین 800 میلیون تا یک‌میلیارد دلار هزینه مربوط به‌فراخون خودروهای برقی بولت خواهد بود. این خودروساز همچنین از مالکان خواسته تا پس از هر بار استفاده، خودرو خود را شارژ کرده و اجازه ندهند تا باتری خودرو به‌طور کامل تخلیه شود. در این صورت خطر آتش‌سوزی کاهش می‌یابد. جنرال‌موتورز همچنین اعلام کرده که مشتریان نسبت به، به‌روزرسانی خودروها اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =