فیسکر

خالق پرشور شاسی‌بلندهای برقی در همکاری با بریجستون به‌عنوان یکی از معتبرترین تایرسازان دنیا قصد ارائه راهکارهایی برای حمل‌ونقل پاک‌تر را دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،خالق پرشور شاسی‌بلندهای برقی در همکاری با بریجستون به‌عنوان یکی از معتبرترین تایرسازان دنیا قصد ارائه راهکارهایی برای حمل‌ونقل پاک‌تر را دارد. طی همکاری فیسکر و بریجستون قرار است این تایرساز پروژه‌های اختصاصی برای فیسکر راه‌اندازی کند و به طور کامل تامین تایر محصولات فیسکر را چه در بخش تامین خطوط تولید (OE) و چه خدمات را برعهده داشته باشد. نتیجه این همکاری اولین‌بار در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس در سال جاری به نمایش گذاشته خواهد شد ولی محصولاتی که براساس تحقیقات عرضه خواهند شد، از ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شوند. این همکاری محدود به عرضه تایر به خودروساز نخواهد بود زیرا بریجستون تضمین داده است در روند تامین مواد مورداستفاده در کابین براساس مواد قابل‌بازیافت و گیاهی به فیسکر اوشن کمک کند. به غیر از عرضه سری سفارش‌سازی‌شده پوتنزا اسپرت، بریجستون برای ارائه تجربه رانندگی مطلوب با تمرکز بر راحتی در سواری و پایداری سیستم تعلیق نیز همکاری خواهد کرد. کاهش مقاومت غلتشی باعث می‌شود محصولات فیسکر در بحث مصرف انرژی نیز موفق‌تر عمل کنند و باتری‌های این خودرو امکان پیمایش کیلومترهای بیشتری را داشته باشند. فناوری ENLITEN در پوتنزا اسپرت باعث افت مقاومت غلتشی تا ۳۰درصد و کاهش وزن کلی تایر تا ۲۰‌درصد می‌شود. این ۲۰‌درصد به معنی کاهش ۲ کیلوگرمی وزن مواد خام مصرف‌شده برای تولید این محصول است که به غیر از مزایای زیست‌محیطی باعث کاهش وزن کلی خودرو می‌شود. طرح و الگوی استفاده‌شده در سطج آج پوتنزا اسپرت باعث خلق حس رانندگی پویا در کنار افزایش طول عمر محصول می‌شود. البته قرار است بریجستون برای فیسکرهایی که در برخی مناطق آمریکای‌شمالی عرضه می‌شوند، تایرهای سری آلنزا اسپرت را درنظر بگیرد که نسبت به پوتنزا توان ترمزپذیری بیشتر و هندلینگ بهتری در شرایط آب‌وهوایی خیس سطح آسفالت دارند. بریجستون برای اختصاصی‌سازی محصولات ارائه‌شده به فیسکر از فناوری تست مجازی استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود علاوه‌بر اطمینان از انطباق خواسته‌ مشتری با محصول تحویل‌داده‌شده، هزینه‌های تولید نیز کاهش یابد و مشتری نهایی برای شخصی‌سازی این تایرها برای فیسکر هزینه گزافی را متقبل نشود. براساس تست‌های مجازی در سرعت‌های مجاز، استفاده از تایرهای بریجستون باعث کاهش تا ۵۰درصدی انتشار دی‌اکسیدکربن در محصولات فیسکر خواهد شد. باتوجه به قیمت‌ منحصربه‌فرد ۳۸هزار دلاری محصولات فیسکر در آمریکای‌شمالی و ۳۲هزار یورو یی در آلمان، طبیعی است کاهش هزینه‌ها در اولویت‌های این همکاری باشد. از سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ تست‌های میدانی تایرهای بریجستون در فیسکر اوشن در دو ابعاد 225/50R20 و 225/45R22 آغاز خواهد شد. لوران دارتو، مدیر منطقه‌ای بریجستون گفت: «در اینجا، خودروهای برقی را فرصتی مغتنم برای دستیابی به اهداف حذف کربن تا سال 2050 و پایداری بیشتر حمل‌ونقل از نظر زیست‌محیطی می‌بینیم اما هنوز موانع زیادی وجود دارند که باید پیش از تحقق آینده کاملابرقی برطرف شوند. فیسکر مانند بریجستون در تلاش است این موانع را از میان بردارد. فیسکر نه‌تنها دسترسی به برقی‌ها را بیشتر می‌کند، بلکه از ابتدا با یک برنامه پایداری‌سازی قوی پیش آمده است و از صمیم قلب از آن حمایت می‌کنیم. زیرا جاه‌طلبی‌های مشترک سبب شده‌اند برای دستیابی به آنها تلاش کنیم».
هنریک فیسکر، مدیرعامل این برقی‌ساز نیز گفت: « از همکاری با بریجستون به‌عنوان یکی از برترین برندها در زمینه لاستیک و حمل‌ونقل پایدار که ارزش‌های یکسانی با ما دارند، بسیار خوشحال هستیم. آنها تایرهای درجه یکی طراحی کرده‌اند که مطابقت کاملی با فیسکر اوشن دارند. قصد داریم پایدارترین شاسی‌بلند را با سواری، هندلینگ و برد پیشرو در کلاس خود بسازیم و بریجستون نقش مهمی در دستیابی به این اهدف خواهد داشت. مشتاقانه منتظر ادامه همکاری نزدیک و همکاری در زمینه مهندسی عملکرد و توسعه فنی تایرها هستیم».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =