همواره در شماره‌های متعدد روزنامه «دنیای‌خودرو» ذکر شده که برای عیب‌یابی صحیح نیاز به‌بررسی بیش‌تر خودرو است و باید به‌نمایندگی مربوطه مراجعه کرد و درغیر این صورت لازم است از شخص مکانیک برای عیب‌یابی صحیح کمک گرفته شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،همواره در شماره‌های متعدد روزنامه «دنیای‌خودرو» ذکر شده که برای عیب‌یابی صحیح نیاز به‌بررسی بیش‌تر خودرو است و باید به‌نمایندگی مربوطه مراجعه کرد و درغیر این صورت لازم است از شخص مکانیک برای عیب‌یابی صحیح کمک گرفته شود. اما با توجه به‌این‌که بیان کردید موتور را تعمیر اساسی کرده‌اید و سپس این اتفاق رخ داده، به‌احتمال زیاد مشکل از واشر قالپاق سوپاپ است. اگر در زمان تعمیر پیشرانه، پیچ‌های واشرقالپاق سوپاپ بیش از گشتاور مجاز سفت شوند، سبب معیوب شدن آن شده که روغن‌ریزی را در پی خواهد داشت. گاهی نیز این حالت ممکن است به‌دلیل کیفیت پایین واشر یا عدم‌مونتاژ صحیح آن در زمان تعمیر باشد و از آنجا که روغن‌ریزی در قسمت فوقانی موتور به‌دلیل نزدیک بودن به‌کاتالیست می‌تواند منجر به‌آتش‌سوزی شود، نسبت به‌تعمیر آن تعلل نکنید.
برای تعمیر و رفع عیب پیشنهاد می‌شود به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید. همچنین درنظر داشته باشید که موتور TU5 (پیشرانه خودروهای پژو 206، 207، رانا، پژو 405 SLX و پارس LX) از نظر آب‌بندی روغن‌موتور نسبت به‌بخش فوقانی ضعف دارند. به‌عبارت دیگر واشر قالپاق سوپاپ در این نوع موتور به‌دلیل ضعف طراحی پس از کارکردی مشخص، دیگر توانایی آب‌بندی ندارد. بنابراین در این حالت باید واشر قالپاق سوپاپ تعویض شود. درنظر داشته باشید که برای رفع این مشکل حتما از شخص مکانیک کمک بگیرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =