سیستم ترمز احیا کننده

بازیابی انرژی، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد که برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اهمیت فزاینده‌ای پیـــــــدا کرده است. سیستم ترمز می‌تواند برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در آینده نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،صنعت‌خودرو دنیا در آستانه یک انقلاب است؛ زیرا از سیستم هیدرولیک به‌سمت استفاده از سیستم‌های برقی می‌رود. در این راستا برند برمبو نیز آماده است نقش اصلی خود را در طراحی و تولید سیستم ترمز این مدل خودروها ایفا کند. نزدیک به‌دو دهه است که برمبو روی راه‌حل مناسبی برای این انقلاب متمرکز شده که این امر این برند را در موقعیت راهبری قرار می‌دهد.
بازیابی انرژی، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد که برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اهمیت فزاینده‌ای پیـــــــدا کرده است. سیستم ترمز می‌تواند برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در آینده نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.
به‌عنوان مثال، امروزه دنیای خودرو تمرکز زیادی روی انرژی دارد و سیستم‌ ترمز می‌تواند به‌عنوان منبعی برای بازیابی بخشی از این انرژی در نظر گرفته شود. برمبو نه‌تنها درمورد خودروهای معمولی، بلکه درارتباط با مدل‌های مسابقه‌ای نیز روی ترمز به‌وسیله سیم متمرکز شده است. فناوری سیستم‌های ترمز الکتریکی از سال 2014 در سخت‌ترین شرایط و حتی درمسابقات فرمول‌یک نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
سیستم ترمز به‌وسیله سیم با فشار دادن پدال ترمز کار می‌کند؛ درست مانند یک سیستم هیدرولیک سنتی. در این مرحله سنسور پدال، موقعیت‌ پدال‌ها را تشخیص داده و اطلاعات را دقیقا در همان زمان به‌واحد کنترل ارسال و حس ترمز هیدرولیک سنتی را به‌راننده القا می‌کند. هم‌زمان واحد کنترل الکترونیکی سیگنالی را که از سنسور پدال دریافت کرده، پردازش و فرمان را به‌محرک‌ها ارسال می‌کند. محرک هیدرولیکی الکترومکانیکی ضربه الکتریکی دریافت‌شده از واحد کنترل را به‌نیروی هیدرولیکی (فشار بست کولیس) تبدیل می‌کند تا سرعت خودرو را کاهش دهد یا آن را متوقف کند.
کولیس که توسط محرک عمل می‌کند، می‌تواند از نوع اتصال هیدرولیک سنتی باشد یا یک کولیس الکترومکانیکی که مستقیما توسط واحد کنترل اداره می‌شود و انرژی دریافت‌شده را به نیروی ترمز تبدیل می‌کند. این نیرو از طریق لنت‌های ترمز مستقیما به‌دیسک ترمز چدنی و فولادی با کربن سرامیکی منتقل می‌شود.
سیستم ترمز به‌وسیله سیم برمبو مطابق با تمام استانداردهای ایمنی مقرر در قانون و صنعت‌خودرو طراحی و تولید می‌شود و درصورت خرابی سیستم، هرگونه ناهنجاری را تشخیص داده و عنصر غیرفعال را دور می‌زند.
معماری محرک‌های توزیع‌شده بین چرخ‌ها، این سیستم ترمز را قادر می‌سازد درصورت خرابی یک دستگاه، به‌طور خودکار مجددا پیـــــــــکربندی شود. این سیستم از طریق دستـــــــــگاه‌هایی که مشغول به‌کار هســـــــــتند، به‌کار خود ادامه می‌دهد.
این ویژگی متمایز تضمین می‌کند که نیازهای عملکرد ترمز رانندگان حتی درصورت خرابی تصادفی به‌بار نیاورد و درصورت قطعی برق، سیستم ایمنی هیدرولیک معمولی وظیفه آن را برعهده می‌گیرد و سیستم ترمز را قادر می‌سازد روی چرخ‌های جلو اثر بگذارد. بنابراین قوانین مربوط به‌ترمز ثانویه را دنبال می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =