کد خبر: 236675
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
تارا

بر اساس اطلاعات بدست آمده، طرح جدید پیش فروش تارا، جدیدترین محصول ایران خودرو آغاز می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایران خودرو چند وقتی است پس از تحویل اولین سری از تارا، اقدام به پیش فروش دوباره این محصول خواهد کرد. پیگیری های ما از این شرکت نشان می دهد فرآیند ثبت نام طی چند روز آینده آغاز خواهد شد اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره تعداد خود روهایی که در این دوره عرضه خواهد شد مشخص نیست.

تارا تازه ترین محصول ایران خودرو است که مدل فیس‌لیفت پژو 301 است و از سال 2020 تولید می‌شود. این خودرو بر پایه پلتفرم IKP1 ایران خودرو که نمونه تغییریافته پلتفرم PF1 پژو سیتروئن است، ساخته شده‌ است. در نتیجه پلت‌فرم این خودرو، با خودروهای پژو 208، پژو 2008 و سیتروئن سی-الیزه مشترک است.

ایران خودرو و پی‌اس‌ای پس از برجام تحت شرکت ایکاپ قصد تولید مشترک پژو 301، پژو 208، پژو 508 و پژو 2008 را داشتند. پس از بازگشت تحریم‌ها توسط آمریکا، پژو از ایران خارج شد و شرکت ایکاپ به تعلیق درآمد.

در نتیجه ایران خودرو پژو 301 را فیس‌لیفت کرد و نتیجه آن تارا شد که برای نخستین بار در 30 بهمن 1398 در حاشیه جلسه هیئت دولت توسط حسن روحانی رونمایی شد. تارا به‌طور رسمی توسط شرکت ایران خودرو در ساپکو رونمایی شد. این خودرو برای نخستین‌بار در 18 تیرماه 1399 پیش‌فروش شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم نوری IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    3 0
    بسیار عالی میشه اگه پیش فروش بذارید وهم چنین تعداد ش زیاد باشه تا بیشتر متقاضیان بتونند دریافت کنند ممنون
  • علیرضا IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 0
    فروش فوق العاده،یا پیش فروش یکساله؟
  • Rezs IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 1
    خاک تو سر تولید ملی بازم گند زدید موتور tu5 با شتاب ۱۴ ثانیه ؟؟؟؟ یعنی شتاب این ماشین با پیکان برابره؟؟!!!! تو رو خدا ثبت نام نکنید ملت این فرقونارو نخرید تاطرف ماستاشو کیسه کنه
  • حمید رضا IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 1
    من ماشینو واسه پدر ایثارگر مجروحم میخوام تا حالا چندین بار ثبت نام کردم خداکنه دفعه بعد برنده شم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =