روغن گیربکس

معرفی این محصول یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها در نمونه‌های تولید شده است و دلیل آن کاهش دمای گیربکس به‌واسطه ویسکوزیته بسیار پایین این محصول است. این محصول می‌تواند دمای بالای برخی قطعات را در گیربکس پخش کند و مانع از افزایش دمای آنها شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت سوئدی نایناس (Nynas) اعلام کرد برای اولین‌بار روانکاری با عملکرد بسیار بالا به‌عنوان مایع سیستم انتقال قدرت یا گیربکس ارائه کرده که با روغن پایه بیوبیس تولید شده است. کوئن کمپنر، مدیر بازاریابی جهانی نایناس درباره این محصول توضیح داد: « NYTRO BIO 300X نتیجه سال‌ها تحقیق سوئدی‌ها برای رسیدن به محصول صد درصد تجدیدپذیر با عملکرد فوق‌العاده بالاست.
در واقع این محصول نخستین نمونه از ایده‌ استفاده از مواد طبیعی و تجدیدپذیر برای روغن گیربکس در بازار محسوب می‌شود.» معرفی این محصول یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها در نمونه‌های تولید شده است و دلیل آن کاهش دمای گیربکس به‌واسطه ویسکوزیته بسیار پایین این محصول است. این محصول می‌تواند دمای بالای برخی قطعات را در گیربکس پخش کند و مانع از افزایش دمای آنها شود.
تحقیقات اولیه نشان دادند این محصول می‌تواند تا ۱۰درجه به خنک‌تر شدن گیربکس نسبت به نمونه‌های معدنی و تا ۲۰درجه نسبت‌به روانکارهای استری عمل کنند.
البته سازنده این روانکار می‌گوید در ابتدای مسیر تولید روغن گیربکس‌های گیاهی هستیم و در آینده می‌توان خیلی بیشتر از ظرفیت انتقال حرارت این روغن‌ها استفاده کرد.
براساس گفته‌های کارل ولمارناس، مدیرفنی نایناس محصول NYTRO BIO 300X تنها محصولی در جهان است که ترکیبی از پایداری اکسیداسیونی را با تجدیدپذیری ارائه می‌کند. این روغن از استانداردهای IEC 60296 پیروی می‌کند.
به ادعای کمپانی سازنده این محصول می‌تواند به طراحان گیربکس نیز کمک کند تا در محصولات آتی خود دستی بازتر برای اعمال تغییرات و اعتماد به روانکار مجموعه انتقال قدرت داشته باشند. همچنین این محصول وابستگی کمتری به ابعاد و وزن گیربکس دارد و همچون روغن گیربکس‌های قدیمی فقط برای بازه خاصی گیربکس‌ها طراحی نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =