کد خبر: 236857
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

وقتی موتور را مکانی پارک می‌کنید، نشت روغن می‌تواند ظاهر ناخوشایندی روی زمین ایجاد کند.یکی از دلایل نشتی روغن موتور اشکال در واشر آن است.

به گزارش «اخبار خودرو»،نشتی روغن موتورسیکلت علاوه‌بر آلودگی محیط، آزاردهنده است. وقتی موتور را مکانی پارک می‌کنید، نشت روغن می‌تواند ظاهر ناخوشایندی روی زمین ایجاد کند.یکی از دلایل نشتی روغن موتور اشکال در واشر آن است. معیوب بودن واشر مخزن، واشر پوشش دریچه، واشر میل‌لنگ و سرسیلندر باعث این مساله شود. زیرا اگر فشار داخل بیش از حد باشد، روغن به واشرها فشار وارد کرده و به سمت خارج نشت می‌کند.البته شکستگی و خرابی واشر اجتناب‌ناپذیر است که البته به مرور زمان این مساله به‌وجود می‌آید زیرا فشار مداوم باعث شکستگی آن می‌شود.
بسیاری از افراد نمی‌دانند عدم بررسی موتورسیکلت برای مدت طولانی می‌تواند تاثیر منفی بر بسیاری از بخش‌های آن داشته باشد. البته عدم استفاده طولانی‌مدت نیز تاثیر مشابهی دارد. هنگامی که موتورسیکلت به‌طور مرتب روشن شود، واشرها گرم می‌شوند و استفاده از آن‌ها در طولانی مدت ممکن خواهد بود. از دیگر دلایل خرابی باتری موتورسیکلت استفاده نکردن طولانی‌مدت از موتور است، این موضوع سبب می‌شود واشرها فرایند خراب شدن را سریع‌تر طی کنند و در کوتاه‌مدت شکننده ‌شوند که این مساله موجب نشتی روغن موتورسیکلت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =