کمپانی روغن‌موتور elf که بیش‌تر در محصولات رنو توصیه به‌استفاده از آن شده است، با رنو قرارداد همکاری دارد. این روغن در قیاس با روغن‌های دیگر موجود در بازار داخل از کیفیت مناسبی بهره‌مند است.

پشت شیشه عقب برخی خودروها مانند محصولات رنو، تبلیغ روغن‌موتور خاصی وجود دارد که به‌استفاده از آن توصیه شده است. اغلب نیز روی روغن‌ها نوشته شده 10 هزار کیلومتر ... آیا می‌توان آن‌ها را تا 10 هزار کیلومتر استفاده کرد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید به‌حقایقی درباره این تبلیغ اشاره کرد. کمپانی روغن‌موتور elf که بیش‌تر در محصولات رنو توصیه به‌استفاده از آن شده است، با رنو قرارداد همکاری دارد. این روغن در قیاس با روغن‌های دیگر موجود در بازار داخل از کیفیت مناسبی بهره‌مند است. اما این بدان معنا نیست که حتما باید از آن روغن استفاده کرد؛ بلکه توصیه کمپانی به‌معنای استفاده از روغنی با گرید (درجه) ذکرشده است. یعنی اگر کمپانی به‌استفاده از روغن‌موتور 10 W 40 سفارش کرده است باید از روغنی با این ویسکوزیته در موتور استفاده شود. همچنین بارها در این صفحه به‌این موضوع اشاره کرده‌ایم که اعداد و ارقام درج‌شده روی قوطی‌های روغن قابل اعتماد نیستند و بهتر است پیش از رسیدن به‌کیلومتر تعیین‌شده برای تعویض روغن، برای این کار اقدام کرد. چراکه گاهی تعلل درتعویض روغن سبب می‌شود پمپ‌روغن از کار افتاده و خسارت‌های هنگفتی به‌راننده تحمیل شود. درعین حال سیاه شدن روغن نشانه تعویض آن نیست؛ بلکه کارکرد خودرو تعیین‌کننده زمان تعویض روغن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =