تایرهای 12-24نخی

متاسفانه با وجود اینکه پیش از این نیز وزارت صمت واردات این نوع تایر را به کشور ممنوع کرده بود اما همچنان در برخی ادارات صنعت‌، معدن‌وتجارت شهرستان‌ها کار ثبت‌سفارش تایرهای 12-24نخی صورت می‌گرفت و تجار با وجود ممنوع بودن ثبت‌سفارش در پایتخت، ‌برای واردات این دسته از تایرها به ادارات صنعت، معدن و تجارت بعضی شهرستان‌ها مراجعه و کالای مدنظر خود را ثبت‌سفارش می‌کردند.

به گزارش «اخبار خودرو»،واردات تایرهای 12-24نخی برای چندمین‌بار به کشور ممنوع شد! به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» در شرایطی که کشور در زمینه تولید و رفع نیاز بازار داخلی برای تایرهای 12-24نخی مدت‌هاست به خودکفایی رسیده و بارها نیز مسئولان وزارت صمت بر ممنوع بودن ورود تایرهای خارجی در این گروه محصول خاص به کشور تاکید کرده‌اند اما بازهم رصد بازار حکایت از وجود تایرهای خارجی به ویژه نوع هندی داشت.
برهمین اساس دکتر محمدرضا تقی‌گنجی در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو» از تصویب و تاکید دوباره وزارت صمت برای ممنوعیت ورود تایرهای خارجی در این گروه محصول خبر داد و گفت: «متاسفانه با وجود اینکه پیش از این نیز وزارت صمت واردات این نوع تایر را به کشور ممنوع کرده بود اما همچنان در برخی ادارات صنعت‌، معدن‌وتجارت شهرستان‌ها کار ثبت‌سفارش تایرهای 12-24نخی صورت می‌گرفت و تجار با وجود ممنوع بودن ثبت‌سفارش در پایتخت، ‌برای واردات این دسته از تایرها به ادارات صنعت، معدن و تجارت بعضی شهرستان‌ها مراجعه و کالای مدنظر خود را ثبت‌سفارش می‌کردند. با اینحال در جلسه اخیر تایرسازان و واردکنندگان تایر با سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت مقرر شد ورود این نوع تایر به کشور از هر طریق ممکن ممنوع شود. وی یادآور شد: «‌درحال‌حاضر تایر 12-24نخی به صورت گسترده در کارخانه‌هایی مانند پارس‌تایر، ‌دنا و کیان‌تایر تولید می‌شود و نه تنها کشور در زمینه تولید این محصول به خودکفایی کامل رسیده است بلکه با انباشت تایر مازاد در انبارها نیز مواجه هستیم. بنابراین واردات بی‌رویه و خارج از ضوابط لاستیک 12-24نخی توجیهی ندارد و تنها باعث زیان کارخانه ها و تعطیلی خطوط تولید خواهد شد.»
رئیس هیات‌مدیره زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور ادامه داد: «‌تنها کمبود کشور در زمینه تایرهای باری-اتوبوسی مربوط به تایرهای رادیال باری اتوبوسی یا TBRاست که درحال‌حاضر تنها گروه صنعتی بارز امکان تامین بخشی از نیاز کشور را دارد. بر همین اساس و بر مبنای آمارهای دقیق انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور، ‌برای تامین نیاز ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر باید 50درصد نیاز بازار در قالب محصولات خارجی به کشور وارد شود.» وی تاکید کرد: «‌با ورود محصولات رادیال باری-اتوبوسی گروه صنعتی رازی در آینده نزدیک، ‌کشور یک قدم به خودکفایی در تامین تایر خودروهای سنگین نزدیک خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =