کد خبر: 237241
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
خودرو شیائومی

سخنگوی شرکت شیائومی می‌گوید لی جون، مدیرعامل این کمپانی اعلام کرده که آن‌ها در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ تولید انبوه خودرو خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»، سخنگوی شرکت شیائومی می‌گوید لی جون، مدیرعامل این کمپانی اعلام کرده که آن‌ها در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ تولید انبوه خودرو خود را آغاز می‌کنند. این اظهارات نخستین‌بار درجلسه‌ای با سرمایه‌گذاران شیائومی اعلام شد. به‌گزارش «رویترز» زانگ زیوآن، مدیر بازاریابی بین‌المللی شیائومی نیز در پستی در شبکه اجتماعی ویبو این خبر را تایید کرده است. با این حساب، زمان‌بندی ساخت نخستین خودرو برقی شیائومی که خبر تولید آن چندماه پیش اعلام شده بود، از دید مدیران شرکت تعیین و مشخص شده است. با اعلام این خبر، قیمت سهام شیائومی با یک افزایش ۵.۴ درصدی بیشترین رشد از تاریخ ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) را تجربه کرد. شیائومی در ماه مارس گفته بود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه را طی ۱۰ سال به‌کسب و کار جدیدی برای تولید خودرو برقی اختصاص می‌دهد. فرآیند ثبت این کسب و کار در اواخر ماه اوت به‌پایان رسید و شیائومی در چندوقت اخیر نرخ جذب نیرو برای این واحد را افزایش داده؛ اما هنوز معلوم نیست که این خودرو به‌صورت مستقل توسط خود این شرکت ساخته خواهد شد یا با همکاری یک خودروساز دیگر مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد. پیش‌تر یک منبع آگاه چینی با نام کاربری Digital Chat Station مدعی شده بود که شیائومی به‌صورت مستقل و بدون همکاری با خودروسازان دست به‌ساخت اتومبیل‌های برقی خود می‌زند.
کسب و کار خودروهای شیائومی تحت‌هدایت مدیرعامل فعلی این شرکت یعنی لی جون فعالیت خواهد کرد. این کسب‌وکار در ابتدا با سرمایه ۱.۵۲ میلیارددلاری شروع به‌کار می‌کند و قصد ساخت محصولات خوش‌قیمت برای بازارهای بین‌المللی را دارد.
شیائومی سال‌ها پیش کار خود را به‌عنوان یک شرکت اینترنتی آغاز و با مدل تجاری دارایی-سبک فعالیت‌های خود را دنبال می‌کرد. هدف این شرکت سودآوری از طریق فروش خدماتی بود که با سخت‌افزارهای ارزان به‌دست کاربران می‌رسید. اما حالا شیائومی اهداف بزرگ‌تری را در سر دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =