کد خبر: 237339
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
بازار خودرو

طی 10 روز اخیر نرخ ارز در بازار با نوسان‌های بسیاری مواجه شد و نهایتا به‌سمت کاهش قیمت تمایل شدیدی پیدا کرد. باتوجه به‌این‌که نرخ ارز در وضعیت بازار و صنعت‌خودرو تاثیر چشمگیری دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،طی 10 روز اخیر نرخ ارز در بازار با نوسان‌های بسیاری مواجه شد و نهایتا به‌سمت کاهش قیمت تمایل شدیدی پیدا کرد. باتوجه به‌این‌که نرخ ارز در وضعیت بازار و صنعت‌خودرو تاثیر چشمگیری دارد، بسیاری بر این باور بودند که این کاهش قیمت می‌تواند روی قیمت خودرو در بازار تاثیر داشته باشد. اما درعین حال وضعیت بازار تغییر خاصی نداشته است. حال در اینجا این سوال مطرح می‌شود که درصورت ادامه‌دار بودن کاهش نرخ ارز باز هم شاهد مقاومت بازار خودرو در برابر کاهش قیمت خواهیم بود؟ درادامه پاسخ کارشناسان را مرور می‌کنیم:

مشیری: اگرچه کاهش نرخ ارز می‌تواند اقتصاد کشور را تحت‌تاثیر قرار دهد، اما این نکته را در نظر داشته باشید که کاهش یا ثبات قیمت در بازار خودرو به‌پارامترهای بسیاری بستگی دارد. به‌عبارت دیگر کاهش نرخ ارز می‌تواند تا حدودی بر بازار خودرو و صنعت آن تاثیرگذار باشد؛ اما دوام این وضعیت به‌راحتی میسر نخواهد بود. درواقع ما زمانی با کاهش قیمت خودرو در بازار به‌شکل مداوم و مطلوب مواجه خواهیم بود که نسبت عرضه و تقاضا صحیح باشد و از طرفی قیمت نهایی هر خودرو طبق یک فرمول مشخص تعیین شود.

بنابی: کاهش نرخ ارز یکی از مهم‌ترین پارامترهای لازم برای تولیدکنندگان است. به بیان دیگر این کاهش نرخ ارز می‌تواند کمک بسزایی به تولیدکنندگان قطعات و همچنین خودروسازان داشته باشد. نرخ ارز اگر یک روند ثابت داشته باشد در بلند مدت می‌تواند به خودروسازان و قطعه‌سازان کمک ویژه‌ای کند و بر قیمت نهایی خودرو تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =