کد خبر: 237341
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
کوروت Z06 ۲۰۲۳

شورولت از هایپرکار کوروت Z06 2023 که به‌قدرتمندترین موتور V8 تنفس‌طبیعی در یک خودرو خیابانی مجهز شده است رونمایی کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شورولت از هایپرکار کوروت Z06 2023 که به‌قدرتمندترین موتور V8 تنفس‌طبیعی در یک خودرو خیابانی مجهز شده است رونمایی کرد. هنگامی که «شورولت کوروت» (Chevrolet Corvette) C8 در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، عملکرد چشمگیری از خود نشان داد و درحالی که این خودرو با تیپ پایه‌ «استینگری» (Stingray) دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر مطابق با ZR1 در نسل قبلی بود، می‌توان تصور کرد که مدل‌های بعدی چه‌قدرتی خواهند داشت.

کوروت Z06 ۲۰۲۳ معرفی شد

اکنون گام بعدی در زمینه‌ C8 موتور وسط با Z06 برداشته شده است. درواقع این یک گام نیست؛ بلکه یک پرش بلند است. موتور LT6 با چیدمان V8 درنسل ۲۰۲۳ شورولت Z06 دارای قدرت ۶۷۰ اسب‌بخار در دور موتور ۸۴۰۰ است که به‌گفته‌ شورولت قوی‌ترین موتور V8 تنفس‌طبیعی جای‌گرفته در قلب یک خودرو خیابانی است. این موتور ۵.۵ لیتری V8 با بالا بادامک دوگانه (DOHC) یک پکیج تمام-آلومینیومی با مخزن خشک، میل‌لنگ تخت و خط نهایی ۸۶۰۰ دور است که تنها ۲۰۰ دور بالاتر از اوج قدرت آن است. حتی حداکثر گشتاور ۶۲۳ نیوتون‌متر نیز در دور ۶۳۰۰ ارائه می‌شود. این موتور قدرتمند مانند هیچ گزینه‌ دیگری که تاکنون برای کوروت ارائه شده نیست؛ مگر برای خودرو مسابقه‌ای C8.R که خودش هم بر پایه‌ آن ساخته شده است و شتاب‌گیری از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت Z06 را تنها در ۲.۶ ثانیه ممکن می‌کند.

کوروت Z06 ۲۰۲۳ معرفی شد

هرچند هنوز حداکثر سرعت خودرو مشخص نیست؛ اما با نزدیک به ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت، رسیدن به ۳۲۰ کیلومتر برساعت قطعا امکان‌پذیر خواهد بود. با تاخیر در تولید که به‌دلیل کمبود تراشه، همه‌گیری کرونا و برخی مسائل پیش‌بینی نشده‌ دیگر صورت می‌گیرد، تولید Z06 در تابستان ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و اطلاعات قیمتی هم نزدیک به‌زمان فروش منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

آخرین اخبار