لنت‌ های تقلبی

بهترین راه برای اطمینان از اصالت کالا خرید از فروشگاه‌های معتبر است؛ ‌خواه نمایندگی یک قطعه‌فروش در بازار باشد یا یک فروشگاه آنلاین مورد اعتماد.

به گزارش «اخبار خودرو»،بهترین راه برای اطمینان از اصالت کالا خرید از فروشگاه‌های معتبر است؛ ‌خواه نمایندگی یک قطعه‌فروش در بازار باشد یا یک فروشگاه آنلاین مورد اعتماد. اما این روزها فضای تقلب به‌فروشگاه‌های معتبر نیز رسیده و رد برخی قطعات یدکی تقلبی مانند لنت‌ترمز را باید در فروشگاه‌های آنلاین دنبال کرد!

بحث تقلب درتولید قطعات یکی از موارد قدیمی در کشور است و نمونه‌های تقلبی بسیاری از قطعات با کیفیت، بعد از مدتی راهی بازار می‌شوند. از تقلب و جعل در بسته‌بندی قطعات تا موارد بسیار دیگر در این حوزه به‌چشم می‌خورد و درحوزه لنت‌ترمز این مورد بسیار دیده می‌شود. در این رابطه شرکت امکو (M.CO) با ارائه نامه‌ای به‌سایت فروش اینترنتی دیجی‌کالا خواستار حذف قطعاتی شده که با نام مشابه شرکت خود یعنی EMCO عرضه می‌شود.

روند تولید محصولات تقلبی از برند EMCO شرکت اتحادلنت‌پیشروصنعت سبب شد این شرکت طی نامه‌ای به‌اداره کل استاندارد استان مرکزی نسبت به‌جعل نام این شرکت و عرضه محصولات تقلبی به‌نام آن اطلاع‌رسانی کند.

دراین نامه اشاره شده که محصولات شرکت اتحادلنت بخش عمده‌ای از نیاز خطوط تولید ایران‌خودرو و سایپا و بازار داخلی را تامین می‌کند. اما متاسفانه در سال جاری نمونه‌های تقلبی لنت دیسکی با برند Emco و با درج شماره‌پروانه استاندارد شرکت اتحادلنت روی بسته آن‌ها مشاهده شده است.

پس از انجام آزمون‌های آزمایشگاهی مشخص شده که لنت‌های تقلبی به‌لحاظ ابعادی و کیفی کاملا مغایر محصولات تولیدشده در شرکت اتحادلنت هستند.

درهمین زمینه اسدی، مدیر شرکت اتحادلنت‌پیشروصنعت به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «وقتی برندی مطرح می‌شود، برندهای دیگر نیز سعی می‌کنند با نام‌های مشابه در کنار آن فعالیت کنند و اداره ثبت نباید وقتی برند شرکت ما با این اسم وجود دارد، اجازه ثبت برندهای دیگر را بدهد.»

وی می‌افزاید: «این‌ها مواردی است که ما آن‌ را به‌شکل حقوقی دنبال می‌کنیم و شرکت مذکور احتمالا به‌صورت زیرزمینی لنت‌ترمز تولید می‌کند.»

مدیر شرکت اتحادلنت‌پیشروصنعت درادامه تاکید می‌کند: «این مساله تنها برای ما نیست و شرکت‌های دیگر هم از این‌که محصولاتشان توسط واحدهای زیرزمینی جعل می‌شود گلایه دارند. درواقع وقتی برندی نامی می‌شود، متقلبین سعی می‌کنند از آن سوءاستفاده کنند.»

وی می‌گوید: «ما با سایت‌ دیجی‌کالا همکاری نداریم؛ اما دیدیم که این محصولات در سایت به فروش می‌رسد.»

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمان IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    0 0
    سلام ،خب وقتی emco تقلبی هست چرا به شرکت پروانه استاندارد دادین؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

آخرین اخبار