تيگوان

تیگوان اس‌یووی کراس‌اوور کامپکت فولکس‌واگن است که نسل دوم این خودرو سال 2016 به‌جهان معرفی شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،تیگوان اسیووی کراساوور کامپکت فولکسواگن است که نسل دوم این خودرو سال 2016 بهجهان معرفی شد. آمار فروش تیگوان تا اواخر سال 2020، 513 هزار و 83 دستگاه است و همین مساله سبب شده است تیگوان بهیکی از خودروهای موفق فولکسواگن در بازار فوق رقابتی ایالات متحده بدل شود.

تیگوان نسل دوم بر پایه و اساس پلتفرم MQB A2 شکل گرفته که نسبت بهنسل قبلی این پلتفرم وزن کلی خودرو کاهش و استحکام آن سهبرابر افزایش یافته است. تیگوان از سال 2016 تا 30 ژوئن 2020 با چهره تهاجمی بهبازار عرضه شد. از ابتدای 30 ژوئن 2020 زبان جدید طراحی فولکسواگن که پیشتر در نسل هشتم هاچبک محبوب این خودروساز آلمانی یعنی گلف شاهد آن بودیم، چهره زیباتری بهتیگوان بخشید.

تیگوان؛ موفق در بازار ایالات‌متحده!

در ابعاد بدنه هیچ تغییری اعمال نشده است. با این وجود این خودرو فضای راحت و جاداری را دراختیار سرنشینان میگذارد. در فیسلیفت جزئی که روی تیگوان صورت گرفت، چهره خودرو مشابه گلف شده و چراغهای نسبتا باریک با LED های دوگانه بهفرم L و LED افقی طراحیشده روی جلوپنجره با خطوط نرم روی کاپوت جذاب و دلفریب بهنظر میرسد.

نمای جانبی خودرو با خط افقی کشیده و سطوح و فرمهای تخت کاراکتر اسپرتی بهخود گرفته و کمپانی فولکسواگن طیف گستردهای از رینگهای 18،17، 19 و 20 اینچی را برای تیگوان در نظر گرفته است. این خودرو در نسخه R-Line دارای رینگهای 20 اینچی است و در نمای عقب همچنان چراغهای L شکل با گرافیک خاص LED حفظ شده که با تغییراتی در سپر و خروجیهای نمایشی، ظاهری شیک و باوقار را بهنمایش میگذارد.

در زمان ورود بهکابین تیگوان، با فضای نسبتا لوکسی مواجه میشویم. زیرا استفاده از چرم باکیفیت آلکانترا، دوخت و دکوراتیو باکیفیت و چوبی این حس را بهخوبی بهبیننده القا میکند. قرارگیری نمایشگر 10.25 اینچی با قابلیت اتصال بهاندروید اتو و اپلکارپلی و نمایشگر هشت اینچی کلاستر (مجموعه پشت آمپر) فضای مدرن و خلوتی را در کابین این خودرو ایجاد کرده است.

تیگوان؛ موفق در بازار ایالات‌متحده!

همچنین تنظیمات سیستم تهویهمطبوع هوشمند الکترونیکی این حس را بهخوبی تداعی میکند. طراحی غربیلکفرمان و دستهدنده اسپرت و قرارگیری دو پدال شیفتر پشت فرمان، رانندگی با این خودرو را اسپرت جلوه میدهد. درعین حال درنسخه ایالاتمتحده استفاده از چرم آلکانترا، دکوراتیو چوب و قرارگیری شیفترهای مشکیرنگ پشت فرمان و سقف سانروف بزرگ، فضای دلنشینی را بهسرنشینان هدیه میدهد.

همچنین سیستم ارتباط کاربری پیشرفته فولکسواگن MIB ورژن 3 برای تیگوان نسخه ایالاتمتحده درنظر گرفته شده است. این نوع سیستم اطلاعات-سرگرمی نسبت بهسایر سیستمهای اطلاعات-سرگرمی دیگر قابلیتهایی همچون دستیار کمکی صوتی راننده، قابلیت اتصال سریع بهاپل کارپلی و اندروید اتو و قابلیت اتصال سریع برای پارک هوشمند روی گوشی را دارد.

قلب تپنده تیگوان نسخه بازار آمریکای شمالی را یک موتور چهارسیلندر توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم تکنولوژِی TSI تشکیل میدهد. این پیشرانه با وجود نصب توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم حداکثر 184 اسببخار قدرت را در ششهزار آرپیام (دور در دقیقه) و 300 نیوتونمتر گشتاور را در 1900 آرپیام (دور در دقیقه) تولید میکند.

این پیشرانه مجهز بهگیربکس هشتسرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که قدرت و گشتاور را بهچهارچرخ منتقل میکند. سیستم فورموشن چهارچرخمحرک فولکسواگن برای این خودرو در نظر گرفته شده که با وجود نصب سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود، عملکرد این اسیووی کراساوور کامپکت را بهبود میبخشد. تیگوان در این نسخه مزین بهسیستم کنترل پایداری الکترونیکی هوشمند شده که منطبق بر عملکرد فرمان برقی میتواند پایداری خودرو را در کنار فرمانپذیری خوب در اختیار راننده بگذارد.

از مهمترین آپشنهای تیگوان نسخه ایالاتمتحده میتوان بهسیستم دستیار هوشمند کمکی رانندگی، پارک هوشمند، دوربین 360 درجه، سیستم هشدار نقاط کور و هشدار انحراف از مسیر، کروزکنترل، سیستم ترمز اضطراری خودکار و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =