کد خبر: 237448
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
خودروهای هیبرید

وب‌سایت «Consumer Reports» سالانه 50 دستگاه از خودروهای هیبرید را مورد بررسی قرار داده که نشان می‌دهد مسافت توقف این مدل خودروها بعد از ترمز کردن درمقایسه با نسخه‌های بنزینی بیش‌تر است.

به گزارش «اخبار خودرو»،وبسایت «Consumer Reports» سالانه 50 دستگاه از خودروهای هیبرید را مورد بررسی قرار داده که نشان میدهد مسافت توقف این مدل خودروها بعد از ترمز کردن درمقایسه با نسخههای بنزینی بیشتر است.

یکی از مدیران ارشد تست خودرو در «Consumer Reports» میگوید: «متوجه شدیم که نسخههای هیبرید فواصل توقف طولانیتری را درآزمایشها بهثبت میرسانند و این مشکل بهیک روند تبدیل شده است.» براساس دادههای ارائهشده در مقاله اخیری که در این وبسایت منتشر شده، دربرخی از وسایل نقلیه هنگام رانندگی درخیابانهای خشک (بدون بارندگی) تفاوت مسافت طیشده تا هنگام توقف درسرعت 60 مایل برساعت بین هشت تا 12 فوت است. مدیر ارشد تست این خودروها عنوان میکند: «نباید سرعت و عملکرد ترمز فدای هرموضوع دیگری شود؛ چراکه میتواند سبب تصادف یا برخورد این خودروها شود.»

کارکنان تست این وبسایت مسافت طیشده تا توقف کامل خود را درمدلهای هیبرید و نمونههای مشابه آنها درمحصولات غیرهیبرید بررسی کردهاند و بهگفته آنها بعد از تعویض لاستیک، ترمز در خودروهای فسیلی درمقایسه با هیبریدها عملکرد بهتری از خود نشان میدهند.

صنعتخودرو تلاش میکند مصرف سوخت را کاهش داده و صنعت تایر در تلاش است محصولاتی را برای کاهش مصرف سوخت درکنار چسبندگی خوب و عمر طولانیتر عرضه کند.

البته نتیجه نهایی این آزمایشات نشان میدهد که تمام مدلهای هیبرید این مشکل را تجربه نمیکنند و فاصله توقف دربرخی از مدلهای هیبرید مشابه با نسخههای غیرهیبرید بوده است و تفاوت چندانی را نشان نمیدهد.

مدل هیبرید هیوندای درتستهای سال 2017 مشکلاتی داشت که با بهروزرسانی و تغییرات در Ionic بهعنوان مدل سال 2021 این مشکلات بهحداقل رسیدند. مدیرارشد این تست میگوید: «زمانی که مدل Ionic را آزمایش کردیم، عملکرد ترمز آن سبب شد از فهرست خودروهای مورد سفارش ما خارج شود. اما درسال 2021 هیوندای ترمزها و لاستیکها را تغییر داد و عملکرد این خودرو بهمراتب بهبود یافت.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =