کد خبر: 237483
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
جرایم رانندگی

فرآیند جریمه و مبالغ ناشی از آن کاملا مشخص است و بر اساس قانون به خزانه دولت واریز می‌شود. بنابراین اینطور نیست که مبلغی از جرائم راهنمایی و رانندگی به حساب پلیس واریز شود.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا،سخنگوی ناجا در مورد نحوه هزینه‌کرد جرائم رانندگی توضیحاتی را ارائه کرد.

جریمه‌های رانندگی و نحوه هزینه کرد آنها موضوعی است که هر ازچندگاهی مورد توجه قرار گرفته و حتی شایعاتی هم درباره آن مطرح می‌شود. بعد از شیوع کرونا نیز با اجرای طرح منع تردد شبانه و برخی از محدودیت‌های ترافیکی مرتبط با کرونا بار دیگر موضوعاتی پیرامون سهم دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس از محل این جرائم مطرح شده و برخی بر این باورند که مبالغ این جرائم به حساب پلیس واریز می‌شود.

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی به این ابهام پاسخ داده و صراحتا واریز مبلغ جرائم رانندگی به حساب پلیس را رد می‌کند.

سخنگوی ناجا درباره اینکه جرائم رانندگی به چه حسابی واریز می‌شود، می گوید:‌ فرآیند جریمه و مبالغ ناشی از آن کاملا مشخص است و بر اساس قانون به خزانه دولت واریز می‌شود. بنابراین اینطور نیست که مبلغی از جرائم راهنمایی و رانندگی به حساب پلیس واریز شود.

وی با بیان اینکه در خزانه دولت هم تقسیم‌ بندی‌هایی در این مورد صورت می‌گیرد، اظهارکرد:‌ اینطور نیست که این مبالغ مستقیما به پلیس داده شود و همانطور که گفتم این مبالغ به خزانه دولت واریز می‌شود. اگر چنین تصور اشتباهی وجود دارد باید مردم بدانند که چنین موضوعی نیست.

حاجیان اضافه کرد:‌ در مورد جرائم نیز قانون و مقررات روشن است و پلیس طبق آن عمل می‌کند. در موضوعاتی مانند طرح منع تردد شبانه و محدودیت‌های ترافیکی مربوط به کرونا نیز پلیس آنچه را که ابلاغ شده اجرا می‌کند و جریمه‌های ناشی از آن نیز به حساب پلیس واریز نمی‌شود.

سخنگوی ناجا تاکید کرد:‌ در موضوع جرائم رانندگی بازدارندگی مطرح است و اینطور نیست که پلیس به دنبال جریمه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =