آلفارومئو ۲۰۲۲

به‌گفته ایمپارتو نفوذ آلفارومئو به‌بخش‌های پرطرفدارتر بازار، حجم تولید این شرکت را به‌سرعت افزایش می‌دهد و به‌این شرکت اجازه خواهد داد وضعیت مالی خود را بهبود بخشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،آلفارومئو قصد دارد تحت‌مدیریت استلانتیس به‌عنوان بخشی از برنامه جدی خود برای نفوذ به‌برخی از بزرگ‌ترین بخش‌های بازار جهانی خودرو، کمپانی مینی را به‌چالش بکشد. ژان فیلیپ ایمپارتو، مدیرعامل آلفارومئو در میزگرد اخیر خود با حضور روزنامه‌نگاران بریتانیایی اعلام کرد: «ما بدون‌تردید می‌توانیم با مینی رقابت جدی داشته باشیم و لوکس بودن ربطی به‌سایز ندارد.» ایمپارتو به‌این نکته اشاره کرد که آلفارومئو قصد رونمایی از یک خودرو شاسی‌بلند به‌اسم توناله را دارد که سایز آن کوچک‌تر از خودروهای جمع‌وجور معمولی است و قرار است تا ژوئن آینده راهی بازار شود.
حضور در بخش‌های مختلف بازار
مدیرعامل سابق پژو درجمع خبرنگاران انگلیسی گفت: «من متقاعد شده‌ام که اگر بخواهم ظرف 10 سال آینده آلفارومئو را در سوی درست تراز سود و زیان قرار دهم، باید دربزرگ‌ترین بخش‌های بازار حضور داشته باشم. درواقع باید دربخش شاسی‌بلندهای کوچک و جمع‌وجور حضور داشته باشیم و ماندن در گوشه، دستاوردهای بزرگی را برایمان به‌همراه نخواهد داشت.» آلفا درحال ساخت شاسی‌بلند کوچکی به‌نام برنرو است که براساس گفته‌های خبرنگاران ایتالیایی برگرفته از نام کوهستانی درشمال ایتالیاست. قرار است این خودرو درکارخانه استلانتیس واقع در لهستان تولید شود؛ هرچند هنوز این موضوع به‌طور رسمی تایید نشده است. کمپانی مینی نیز اخیرا اعلام کرده بود که درحال ساخت یک شاسی‌بلند کوچک است که به‌لحاظ سایز در جایگاهی پایین‌تر از مدل کانتری‌من قرار می‌گیرد. درحال حاضر آلفا تنها سدان سایز متوسط جولیاست و شاسی‌بلند متوسط استلویو را به‌بازار عرضه می‌کند.
ورود به‌بخش‌های پرطرفدار
به‌گفته ایمپارتو فقدان نسخه‌های الکتریکی مدل‌های محبوب، فروش سالانه خودروهای آلفارومئو را به 60 هزار دستگاه محدود کرده است. این درحالی است که سال گذشته مینی مجموعا 292 هزار و 394 دستگاه خودرو را در بازارهای جهانی به‌فروش رساند. این خودروساز ایتالیایی درسال 2020 تولید هاچ‌بک جمع‌وجور جولیتا را متوقف کرد و درسال 2019 نیز خودرو کوچک می‌تو را بعد از 10 سال تولید از خط‌تولید خود خارج کرد. مشهورترین محصول این برند ایتالیایی تاکنون آلفاسود نام داشته که بین سال‌های 1971 تا 1989 تولید می‌شد و به‌رغم مشکل زنگ زدن، طرفداران بسیار زیادی داشت. به‌گفته ایمپارتو نفوذ آلفارومئو به‌بخش‌های پرطرفدارتر بازار، حجم تولید این شرکت را به‌سرعت افزایش می‌دهد و به‌این شرکت اجازه خواهد داد وضعیت مالی خود را بهبود ببخشد. او گفت: «در بازار شاسی‌بلندهای جمع‌وجور اروپا سالانه چیزی بین 2.5 تا سه‌میلیون‌دستگاه خودرو به‌فروش می‌رسد. فروش شاسی‌بلندهای کوچک هم دومیلیون دستگاه است و سهم شما از این بازار هرچقدر باشد، بی‌تردید تاثیر عمده‌ای برسطح فروشتان خواهد داشت.»
برنامه‌های کوتاه‌مدت
به‌گفته مدیرعامل آلفا شاسی‌بلند جمع‌وجور توناله که عرضه آن با تاخیر همراه بوده، در زمان رونمایی با یک نسخه پلاگین-هیبرید عرضه می‌شود. آن‌طور که ایمپارتو به‌خبرنگاران گفته تولید آن در مارس 2022 در کارخانه پومیلیانو واقع درجنوب ایتالیا آغاز می‌شود و سه‌ماه بعد از آن هم عرضه خواهد شد. البته همه این‌ها درصورتی خواهد بود که کیفیت محصول از نظر ایمپارتو قابل قبول باشد. او همچنین به‌این نکته اشاره کرد که با این‌که آلفارومئو زیرمجموعه گروه خودروسازی تازه‌تاسیس استلانتیس است، اما قصد ندارد حجم تولید شرکتش را صرفا به‌خاطر منافع برند مادر افزایش دهد. ژان فیلیپ ایمپارتو به‌خبرنگاران گفت که آلفارومئو نسبت تولید به‌سفارشاتش را از 38 درصد در ابتدای سال 2021 به 72 درصد افزایش داده است.
تاریخچه یک خودروساز
آلفارومئو فعالیت خود را در سال 1910 در شهر لومباردی ایتالیا آغاز کرد و از آن زمان تاکنون شاهد فراز و فرودهای فراوانی بوده است. نخستین خودرو تولیدی این برند 111 ساله یک ماشین مسابقه‌ای با 24 اسب‌بخار نیرو بود و در سال 1928 سهام این شرکت به‌دولت ایتالیا واگذار شد و تا سال 1986 این برند ایتالیایی شرکتی نیمه‌دولتی به‌شمار می‌رفت تا این‌که پس از ضررهای شدید مالی شرکت‌های نیمه‌دولتی ایتالیا مالکیت این خودروساز به‌کمپانی فیات واگذار شد. پس از ادغام دو شرکت فیات-کرایسلر و تشکیل گروه خودروسازی FCA آلفارومئو به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از این گروه خودروسازی به‌فعالیت خود ادامه داد. درحال حاضر این برند با مدیریت ژان‌فیلیپ ایمپارتو درتلاش است به‌عنوان یک برند زیرمجموعه گروه استلانتیس جایگاه خود را از یک برند با حجم پایین فروش ارتقا دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =