کد خبر: 237508
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶
موتوروان

انتخاب بهترین خودرو در کلاس خودروهای خانوادگی با حضور بسیاری از سدان‌ها، مینی‌ون‌ها، کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای ممتاز و خوب کار آسانی نیست.

به گزارش «اخبار خودرو»،انتخاب بهترین خودرو در کلاس خودروهای خانوادگی با حضور بسیاری از سدان‌ها، مینی‌ون‌ها، کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای ممتاز و خوب کار آسانی نیست. بااین‌ حال موتوروان از بین تمام این گزینه‌ها، چهار فینالیست را انتخاب کرد.

جایزه خودرو سال «موتوروان» به کیا سورنتو رسید

معیارهای موتوروان برای این انتخاب، راحتی، ایمنی، کارایی و سرگرم‌کنندگی بوده که براساس این معیارها، چهار کراس‌اوور نیسان روگ، کیا سورنتو، جیپ گرند چروکی L و نیسان پت‌فایندر به‌مرحله نهایی رسیدند. هرچهار خودرو فینالیست دارای فضای چشمگیر داخلی، راندمان خوب و مقرون‌به‌صرفه و رانندگی خوب هستند. با این ‌حال پس از یک هفته آزمایش، تنها یکی از این خودروها به‌عنوان خودرو خانوادگی برتر سال دست یافت و این برنده خودرویی نیست جز کیا سورنتو ۲۰۲۱. یکی از دلایلی که سدان‌ها به‌فینال راه نیافتند، فضای کمتر آن‌ها برای خانواده‌ها مخصوصا برای تعطیلات و خرید است. جیپ گرندچروکی L جدیدترین خودرو این فهرست و نخستین خودرو سه‌ردیفه جیپ است. این مدل در بررسی‌های اولیه توانست امتیاز ۹.۳ از ۱۰ را کسب کند. علاوه‌بر این جیپ با دو نمایشگر ۱۰ اینچی و کسب امتیاز کامل ایمنی به‌واسطه تجهیزات چشمگیر ایمنی فعال دربخش فناوری درخشیده است. دومین سه‌ردیفه فینالیست، نیسان پت‌فایندر جدید و بهبودیافته است و این خودرو با ظاهر خشن و فضای داخلی سطح بالا و سواری راحت‌تر و کنار گذاشتن گیربکس CVT توانسته به‌امتیاز ۹.۲ برسد. یک پله پایین‌تر، برادر کوچک‌تر لااقل از نظر ابعاد یعنی نیسان روگ قرار می‌گیرد. روگ کاملا اصلاح شده و به‌لطف سواری راحت و تجهیزات ایمنی خوب Propilot نیسان با کسب امتیاز ۹.۷ از ۱۰ عملکردی فوق‌العاده را نشان می‌دهد. روگ همچنین ارزان‌ترین گزینه دراین دسته است که در زمان آزمایش با قیمت ۳۶ هزار و ۷۰۰ دلاری کمبود ردیف سوم صندلی‌ها را جبران می‌کند. اما برنده موتوروان کیا سورنتو است. این خودرو طراحی زیبایی دارد و به‌لطف موتور ۲.۵ لیتری توربو شارژر و گیربکس دوکلاچه، بهترین رانندگی را ارائه می‌کند. این خودرو در بررسی اولیه امتیاز ۹.۴ را کسب کرد و پس از رقابت دوشادوش با سایر فینالیست‌ها، قلب آزمایش‌کنندگان را تسخیر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =