به‌گوش رسیدن صدای اضافی تا چند دقیقه پس از روشن شدن موتور تنها به‌عدم‌استفاده از روغن‌موتور مناسب مربوط می‌شود که در صورت توجه به‌این موضوع، این صدای اضافی ایجاد نمی‌شود.

موتورسیکلت آپاچی RTR150 مدل 93 دارم و حدود سه‌روز است پس از روشن شدن موتور تا 15 دقیقه صدای تق‌تق از آن به‌گوش می‌رسد و پس از آن این صدا کمتر می‌شود. علاوه‌بر این یک هفته است در بخش بالای موتور مقداری روغن‌موتور دیده می‌شود و این درحالی است که روغن‌موتور داخل موتورسیکلتم سطح استانداردی دارد. از طرفی هنگام حرکت به‌ویژه در سرعت‌های 70 کیلومتر برساعت به‌بالا موتور ریپ می‌زند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،آنچه شما گفتید می‌تواند دو علت عمده داشته باشد؛ 1- خرابی قطعات داخلی 2- عدم‌روانکاری مناسب. اما به‌گوش رسیدن صدای اضافی تا چند دقیقه پس از روشن شدن موتور تنها به‌عدم‌استفاده از روغن‌موتور مناسب مربوط می‌شود که در صورت توجه به‌این موضوع، این صدای اضافی ایجاد نمی‌شود. چراکه روغن‌موتور مناسب فاصله‌ بین قطعات را به‌اصطلاح پر کرده و از ایجاد صدای اضافی جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر مشاهده روغن در قسمت بالایی موتور یا همان بدنه سرسیلندر تنها به‌علت خرابی واشرها یا اورینگ‌های مربوطه است و در این صورت باید موتور باز و واشرها یا همان اورینگ‌ها تعویض شود تا به‌درستی وظیفه آب‌بندی را انجام دهد و از خروج روغن داخل موتور جلوگیری شود. درپاسخ به‌بخش آخر سوال شما نیز باید گفت ریپ زدن در سرعت‌های بالا در سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری تنها به‌باز بودن ساسات مربوط می‌شود. به‌عبارت دیگر در پیشرانه‌های مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری، ساسات به‌صورت مکانیکی است و اگر دریچه ساسات کاربراتور که دارای عمرمفیدی است معیوب شده باشد، یکی از نشانه‌های خرابی آن ورود هوا به‌سیلندر همراه با مشکل در سرعت‌های بالاست. این مساله سبب ریپ زدن می‌شود و موتور به‌اصطلاح میزان کار نمی‌کند. بنابراین در این حالت باید کاربراتور موتورسیکلت شما کاملا باز و دریچه ساسات تنظیم یا کاربراتور به‌طور کامل تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =