ایلان ماسک

ایلان ماسک با طراحی مجدد خط‌تولید برای فعالیت در گیگافکتوری آلمان، باوجود این‌که ریسک بالایی را طلب می‌کرده اما نشان‌دهنده آینده‌دار بودن این کارخانه است.

به گزارش «اخبار خودرو»،ایلان ماسک با طراحی مجدد خط‌تولید برای فعالیت در گیگافکتوری آلمان، باوجود این‌که ریسک بالایی را طلب می‌کرده اما نشان‌دهنده آینده‌دار بودن این کارخانه است. دو سال پس از این‌که ماسک در رویدادی هیجان‌انگیز برنامه‌های اصلی‌ترین شرکتش را برای بازار اروپا معرفی و ترسیم کرد،‌حال انتظار داریم که به‌زودی فعالیت آن در حاشیه شهر برلین آغاز شود. یکی از تحلیلگران به‌تازگی نوآوری‌هایی را که ماسک برای این کارخانه انجام داده است با تحولی که هنری فورد با اختراع خط مونتاژ به ارمغان آورد، مقایسه کرده است.
هربرت دیس، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن نیز طی ماه جاری از نگرانی خود بابت فعالیت سنگین تسلا و افزایش سه‌برابری پتانسیل و ظرفیت تولید آن‌ها پس از افتتاح سایت برلین گفت که درواقع از حجم بزرگ فعالیت تسلا حکایت دارد. اما مدیرعامل فولکس‌واگن بیش‌تر از به‌خطر افتادن مشاغلش سخن گفته است. ایلان ماسک این خط را از ابتدا با ایده انتقال به‌ساختار طراحی جدید درنظر گرفته بود و می‌خواست وسایل سنگین و حتی وسایلی همچون نیمه‌تریلر یا بلندتر را به‌اندازه یک خانه دو طبقه برای تولید قطعات بخش جلو و عقب خودرو با استفاده از قطعات فلزی راه‌اندازی کند و درصورت نیاز با خاموش کردن و کنار گذاشتن آن‌ها ظرفیت را کاهش دهد و در هزینه صرفه‌جویی کند.
به‌نظر می‌رسد تمام این روندها پس از عرضه مدل ۳ یا حداقل یک سال پس از این زمان اتفاق افتاده باشد و ماسک از تلاش برای ساخت سیستم تولیدی فوق خودکار به‌نام «دیدِ بیگانه» یاد کرد که به‌شکل فاجعه‌باری به‌انحراف کشیده شد و تقریبا تسلا را ورشکست کرد. امروزه این شرکت منابع بسیار بیشتری برای حمایت از تمایل مدیرعامل خود برای اعمال فشار درمورد نحوه ساخت و تحقق پروژه مذکور دارد. آدام جوناس، تحلیلگر ارشد خودرو نشریه «مورگان استنلی» ماه گذشته در گزارشی نوشت: «تصور بر این است که تسلا این فرصت را دارد تا فرآیند تولید خودرو را از نوع اختراع کند. تسلا درحال ساخت کارخانه خودروسازی درآینده است.»

وقتی خودروها به اسباب‌بازی تبدیل می‌شوند
ماسک در اوایل سال جاری تلاش تسلا را به‌روشی ساده خلاصه کرد و در ماه ژانویه در توییتی نوشت: «با دستگاه‌های ریخته‌گری غول‌پیکرمان به‌معنای واقعی کلمه در تلاشیم خودروهای فول‌سایز را به‌همان روشی بسازیم که مدل‌های اسباب‌بازی ساخته می‌شوند.»
همچنین دربیلبوردهایی که در اطراف کارخانه تسلا در ماه گذشته برای یک روز در برابر دید مردم قرار داشت، تسلا اعلام کرده بود که واحد آلومینیومش را به‌بزرگ‌ترین ماشین‌های ریخته‌گری درجهان مجهز می‌کند که سپس با استفاده از فشار 6100 تن فلز را می‌بندند؛ نیرویی معادل 1020 فیل آفریقایی که روی سکو ایستاده‌اند تا بخشی را ثابت نگه دارند.
این کارخانه هشت دستگاه از این ماشین‌ها را در خود جای خواهد داد و ماسک قصد دارد درنهایت دو بخش بزرگ از شاسی‌بلندهای مدل Y «برای تولید زیربدنه جلو و عقب» را تنها با یک تکه فلز تولید کند.
درمقابل مدل 3 فعلی از 70 قطعه فلزی در قسمت زیر بدنه و بخش عقب تشکیل شده است. ماسک حتی از عبارت «گیگا پرس»‌ برای این دستگاه‌ها استفاده کرده؛ یعنی او سعی دارد این‌طور نشان دهد که این ابزار توسط تسلا تولید شده است؛ مساله‌ای که چندان هم حقیقت ندارد و این شرکت آن‌ها را از گروه Idra خریداری کرده است؛ یک شرکت نزدیک ایتالیایی که آن‌ها را به‌سه‌مشتری در سه‌قاره فروخته و درحال مذاکره با سایر خودروسازان و تامین‌کنندگان اصلی است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    اگر دقت کرده باشید یک تفاوت بارز بین مدیران شرکت های امریکایی و اروپایی وجود دارد. انهم پرستیژ و تبلیغات هست . اکثریت شما مدیر فولکس واگن یا پژو و رنو نمیشناسید یا حتی مدیر عامل نوکیا ، فقط محصول معرفی شده میشناختید . اینجا مدیر غایب هست اما در مدل امریکایی، مدیر شرکت ، یک شومن هم هست . ما اپل را با استیو جابز ، مایکروسافت با بیل گیتس ، تسلا با ایلان ماسک میشناسیم . ماهیت شرکت در امریکا متفاوت هست ، یک کیش شخصیت ، تبلیغات گسترده جزو ماهیت فروش ان هست. به همین دلیل از لحاظ روانشناسی، بازار فروش کار شده مخاطب احساس خاص بودن میکند. یعنی فقط فروش کالا نیست
    • پیمان IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      0 0
      ما مدیران خیلی از شرکت های آمریکایی همسطح با شرکت های اروپایی رو هم نمیشناسیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =