هنوز مصوبه‌ای درباره طرح ساماندهی خودرو دریافت نکرده‌ایم. دغدغه‌های مجلس برای ما محترم است. البته ما نیز معتقدیم صنعت خودرو باید ساماندهی شود و با قیمت مناسب و با کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبه اخیر مجلس درباره واردات خودرو گفت: «هنوز مصوبه‌ای درباره طرح ساماندهی خودرو دریافت نکرده‌ایم. دغدغه‌های مجلس برای ما محترم است. البته ما نیز معتقدیم صنعت خودرو باید ساماندهی شود و با قیمت مناسب و با کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.»
طحان نظیف ادامه داد: «نسبت به واردات خودرو کارشناسی نداشتیم. البته مخالفان و موافقانی در مجلس و همچنین فضای مجازی در این باره بحث کارشناسی کردند ولی ما وارد بحث کارشناسی نمی‌شویم. رسالت ما در شورای نگهبان این است که موضوع را بررسی و اگر مغایرت شرعی یا قانون اساسی داشت، آن را اعلام کنیم.»
عضو حقوقدان شورای نگهبان یادآور شد: «‌به دنبال مانع‌تراشی در این زمینه نیستیم بلکه به دنبال حل مشکل هستیم. البته مصوبات مجلس نباید برخلاف قانون اساسی و شرع مقدس باشند.»
وی ادامه داد: «شورای نگهبان اساسا نسبت‌به مصوبه مجلس درباره خودرو هیچ اشکالی وارد نکرده بود و فقط چند ابهام را مطرح کردیم و آن را با نمایندگان در میان گذاشتیم و سعی‌کردیم درباره‌ آن راهکار پیدا کنیم. البته همزمان از هیات‌عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نیز نامه‌ای دریافت کردیم که عزیران در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه واردات خودرو را مغایر با بسیاری از سیاست‌های کلی می‌دانستند.»
طحان نظیف با بیان اینکه به دنبال حل مساله هستیم، ادامه داد: «باید مصوبه را دریافت کنیم تا بررسی دقیق‌تری درباره‌آن داشته باشیم. طبیعتا ما باید نسبت به ابهامات خود اظهارنظر کنیم و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز باید نسبت به اشکالاتی که گرفته بود، اعلام‌نظر کند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =