باتری

بازار باتری به‌طور سنتی وارد فصل کم‌فروغ خود شده است. هرساله از اواسط پاییز تا آخر ماه اسفند فروش باتری دربازار به‌شدت افت می‌کند و این روند با نزدیک شدن به‌فصل گرما با تغییر و تحولات مثبتی برای تولیدکننده و فروشنده خرد همراه می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار باتری به‌طور سنتی وارد فصل کم‌فروغ خود شده است. هرساله از اواسط پاییز تا آخر ماه اسفند فروش باتری دربازار به‌شدت افت می‌کند و این روند با نزدیک شدن به‌فصل گرما با تغییر و تحولات مثبتی برای تولیدکننده و فروشنده خرد همراه می‌شود. البته درسال‌های اخیر بازار باتری‌های اسقاطی به‌دلیل افزایش قیمت ارز با رونق چشمگیری مواجه شده است. اما به‌طور کلی قیمت باتری در این فصل نوسان چندانی نداشته و به‌نظر می‌رسد این روند تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد.
درهمین زمینه یک فعال بازار باتری با اشاره به‌رکود خریدوفروش دراین بخش از بازار به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «بازار باتری به‌دلیل فصلی که در آن قرار داریم با رکود چشمگیری مواجه شده و درحال حاضر دلیـــــــل دیگری را نمی‌توان برای آن متصور بود. درواقع به‌شکل معمول از اواسط پاییز تا پایان هرسال فروش باتری بسیار ضعیف است.»
این فعال بازار باتری درخصوص وضعیت بازار باتری‌های فرسوده نیز اظهار می‌کند:‌ «با توجه به‌افزایش نرخ دلار، قیمت باتری‌های اسقاطی نیز بالا رفته و همچنین افزایش بهای دلار سبب شده است قیمت سرب نیز که از اسقاط باتری فرسوده تهیه می‌شود، افزایش یابد.»
وی درخصوص قیمت باتری‌های فرسوده تاکید می‌کند: «قیمت باتری فرسوده طی یکی دو هفته اخیر از آمپری هفت‌هزار و 400 تومان به‌آمپری هفت‌هزار و 800 تا هشت‌هزار تومان رسیده است. این روند منجر به‌افزایش قیمت باتری می‌شود؛ اما به‌دلیل رکود در بازار، قیمت‌ باتری تغییر چندانی نکرده است.»
این فعال حوزه باتری با اشاره به‌عدم‌وجود تک‌فروشی در بازار تصریح می‌کند: «با توجه به‌رکود بازار فروش بسیار ناچیز است و باتری‌های تولیدشده نیز در دست تولیدکنندگان دپو می‌شود.»
در همین راستا؛ روزنامه «دنیای‌خودرو» با مهدی کامکار، دبیر انجمن تولیدکنندگان باتری ایران گفت‌وگویی داشت که وی با اشاره به رکود خرید و فروش در بازار باتری گفت:«از عوامل مهم در این فصل زیــــرفروشی باتری توسط برخی بنکداران باتری است که با سوءاستفاده از مالیات ارزش افزوده درمعاملات باتری فرسوده که از مصرف‌کننده نهایی دریافت نشده‌، ۹ درصد مالیــــــات ارزش افزوده هنگام فروش باتری‌ به‌صورت عمده به‌کارخانه،‌ ذیل فاکتور اضافه می‌شود و با فاکتورسازی و رانتی که بابت عدم‌پرداخت این مالیات به‌دست می‌آورند، باتری را در بازار زیر قیمت کارخانه می‌فروشند.»
وی همچنین اظهار داشت« بنابراین رسیدگی به‌این تخلف از وظایف سازمان امور مالیاتی و مجامع امور صنفی و اتحادیه‌هاست و تولیدکنندگان و فروشندگان باتری دراین فصل که رکود بر بازار حاکم شده با سود بسیار نازل محصولشان را می‌فروشند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =