سیستم ترمز

شرکت کنتیننتال اخیرا مطالبی را درخصوص چشم‌انداز خود از سیستم‌های ترمز نسل آینده منتشر کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت کنتیننتال اخیرا مطالبی را درخصوص چشم‌انداز خود از سیستم‌های ترمز نسل آینده منتشر کرده است. براین اساس مدیران کنتیننتال معتقدند که معماری سیستم ترمز آینده هرچه‌باشد، خودرو برای توقف به‌ترمز چرخ‌ها نیاز دارد و نیاز به‌کاهش سرعت، توقف اضطراری، تثبیت، عملکرد ایمن و مواردی از این قبیل همچنان درخودرو وجود خواهد داشت؛ بنابراین ترمز چرخ ضروری است. با این حال ترمزها باید به‌کاهش انتشار CO2 و گرد و غبار کمک کنند. دراین راستا کالیپرهای ترمز برای شرایط خاص و انواع خاصی از وسایل نقلیه بهینه خواهد شد و از نظر این شرکت، سخت‌افزار ترمز به‌اندازه نرم‌افزار و معماری آن رشد خواهد داشت.
مدیران کنتیننتال علاوه‌بر اعتقاد به‌درحال تغییر بودن معماری سیستم ترمز به‌چالش‌های جدیدی نیز که پیش روی ترمز خودرو است، اشاره می‌کنند و رانندگی خودکار (AD) و برقی‌سازی را دوچالش جدید برای سیستم‌های ترمز می‌دانند. از نظر متخصصان این شرکت، سیستم ترمز هیدرولیک بسته به‌استراتژی تولیدکنندگان خودرو ممکن است در درازمدت اختیاری شود و درعوض، ترمز الکترومکانیکی برای تعریف معماری خودرو گزینه مناسب‌تری خواهد بود. Continental درحال توسعه راه‌حل‌های ترمز چرخ برای معماری جدید خودرو و الزامات زیست‌محیطی جدید برای ترمزهاست. ترمزهای چرخ که توسط موتورهای الکتریکی فعال می‌شوند، عملکرد ترمز را تسهیل می‌کنند و Continental درحال توسعه محرک‌های الکترومکانیکی برای کالیپرها و ترمزهای درام است. این دو را می‌توان برای کنترل موتور محرک الکتریکی در ترمز چرخ ادغام کرد که بخشی از روند توزیع سیستم ترمز است.
کنتیننتال گردوغبار تولیدشده از طریق ترمز را چالش دیگری برای صنعت‌خودرو می‌داند و درآینده، هدف کاهش انتشار ذرات معلق (PM) است. یکی از روش‌ها برای جلوگیری از انتشار گردوغبار کشیدن پوشش سخت روی دیسک ترمز است که سایش را کاهش می‌دهد و با این حال، این راه‌حل هزینه‌بر است؛ زیرا این پوشش گران خواهد بود. اما به‌نظر می‌رسد برای حل این مساله کالیپرها انتخاب جذابی باشند و از آنجا که دیسک‌های دارای کالیپر به‌دلیل طراحی باز خود گرما را به‌خوبی از بین می‌برند، برای ارائه قدرت ترمز بسیار بالا برای کاهش سرعت خودرو با انرژی جنبشی بسیار مناسب هستند و مدیران این شرکت توسعه کالیپر برای دیسک‌ را با روکش سختی که انتشار ذرات را هنگام ترمزگیری کاهش می‌دهد، تخصص کنتیننتال می‌دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =