خودروهای برقی

کی از مشکلات اصلی درفرآیند توسعه خودروهای برقی، داغ شدن باتری‌ آن‌هاست و این مساله مانع شارژ سریع این دسته از باتری‌ها می‌شود و عدم شارژ سریع سبب می‌شود بسیاری نتوانند به‌سمت خرید خودروهای برقی بروند.

به گزارش «اخبار خودرو»،روند توسعه خودروهای برقی نیازمند توسعه و نوآوری دربخش باتری خودرو و همچنین روند شارژ آن‌هاست. دراین شرایط شرکت‌های بسیاری برای ایجاد فناوری‌هایی که بتواند سبب توسعه بازار خودروهای برقی شود، سرمایه‌گذاری‌های سنگینی کرده‌اند و هرچند خودروهای برقی چندسالی می‌شود که راهی بازارهای جهانی شده‌اند اما روند تغییرات آب ‌وهوایی سبب شده است دولت‌ها برای خروج خودروهای بنزینی و دیزلی از خطوط تولید خودروسازان و جایگزینی آن‌ها با مدل‌های برقی ضرب‌العجل تعیین کنند. اما یکی از مشکلات اصلی درفرآیند توسعه خودروهای برقی، داغ شدن باتری‌ آن‌هاست و این مساله مانع شارژ سریع این دسته از باتری‌ها می‌شود و عدم شارژ سریع سبب می‌شود بسیاری نتوانند به‌سمت خرید خودروهای برقی بروند. به‌همین دلیل شرکت‌های بسیاری درحوزه باتری برای غلبه بر این مشکل سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری کرده‌اند که یکی از آن‌ها شرکت «ماهله» است. براساس گزارش‌ها قرار است «ماهله» درحوزه سیستم خنک‌کننده باتری‌های جدید برای شارژ سریع‌تر خودروهای الکتریکی نوآوری‌های زیادی داشته باشد.مارتین برگر، معاون تحقیقاتی و مهندسی پیشرفته در شرکت «ماهله» دراین خصوص تاکید کرد: «درپاسخ به‌یکی از بزرگ‌ترین خواسته‌های صاحبان خودروهای برقی، «ماهله» یک سیستم خنک‌کننده کاملا جدید برای باتری‌ها ایجاد کرده است تا آن‌ها را قادر به‌شارژ سریع‌تر کند.»به‌گفته او سیستم خنک‌کننده باتری یک چالش بزرگ است؛ به‌خصوص وقتی صحبت از شارژ سریع خودروهای برقی می‌شود. براین اساس در این سیستم یک خنک‌کننده نارسانای الکتریکی دراطراف سلول‌ها جریان می‌یابد و درنتیجه اطمینان حاصل می‌شود که حداکثر دمای باتری به‌طور قابل توجهی در طول شارژ کاهش یافته و دمای کلی به‌صورت همگن‌تری توزیع می‌شود. خنک‌کننده غوطه‌ورشده در این سیستم زمان شارژ را در خودروهای الکتریکی به‌میزان قابل ‌توجهی کوتاه می‌کند. بنابراین باتری‌ها می‌توانند کوچک‌تر باشند و خودروهای الکتریکی را ارزان‌تر و از نظر منابع کارآمدتر کنند. با استفاده از این فناوری، «ماهله» کمک بیش‌تری به‌نفوذ سریع‌تر بازار و پذیرش گسترده‌تر خودروهای برقی توسط مصرف‌کنندگان می‌کند. مارتین برگر می‌گوید: «خنک‌کننده غوطه‌ور راه را برای نسل جدیدی از سیستم‌های باتری هموار می‌کند.» «ماهله» درحال انتقال تخصص خود در بحث پلیمر، مدیریت حرارتی و الکترونیک به‌راه‌حل‌های یکپارچه جدید است. بنابراین، گروه فناوری روی مناطقی تمرکز می‌کند که تحرک الکترونیکی هنوز به‌تقویت نیاز دارد که شامل سرعت شارژ، برد، حفظ منابع و قیمت می‌شود. بنا بر اعلام مدیران شرکت «ماهله‌» قرار است با ارائه این فناوری هزینه تولید خودروهای برقی روند کاهشی به‌خود بگیرد و راه برای برنامه‌ریزی کشورها درراستای تمام‌برقی‌سازی خودروها باز شود. به‌این ترتیب فناوری جدید شرکت «ماهله»‌ نگرانی‌ها و ناهمواری‌های بسیاری را که درحوزه تولید خودروهای برقی و ایجاد فناوری‌های جدید برای باتری وجود دارد، از بین می‌برد. چراکه بسیاری نگران برد خودروهای برقی هستند که می‌خواهند و باید در آینده نه‌چندان دور خریداری کنند. همچنین این فناوری مشکل شارژ سریعی را که درحال حاضر وجود دارد، حل خواهد کرد. قیمت خودروها نیز موضوع دیگری است که مانع توسعه بیش‌تر مدل‌های برقی شده است.بنا به‌اعلام این شرکت با حل این موضوعات و ورود فناوری‌های جدید درحوزه تولید باتری، فروش خودروهای برقی بیش از پیش‌بینی‌ها خواهد بود و تولید و فروش این مدل‌ خودروها اوج می‌گیرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    حل مشکل شارژ سریع ، یک اقدام استراتژیک در صنعت خودروهای برقی هست ، اولا نیاز به باتری بزرگ کاهش میدهد ، خودروی شما ۳۰۰ کیلومتر برد داشته باشد اما اگر ۵ دقیقه شارژ شود دیگر حجم باتری و برد خودرو چه اهمیتی دارد؟ مگر خودروهای بنزینی چقدر برد دارند؟ دیگ نیازی به باتری بزرگتر و برد بلند تر نخواهد بود اینکار استفاده از باتری های کوچک در خودروها باصرفه ، باعث کاهش هزینه خودرو ،کاهش جرم و افزایش شتاب انها خواهد شد. هم از نظر محیط زیستی مصرف مواد معدنی کاهش میدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =