خودروهای برقی

باتری خودرو نیز همچون باتری گوشی تلفن‌همراه روز به‌روز پیشرفته‌تر شده و به‌فناوری‌های جدیدی مجهز می‌شود. طی سال‌های اخیر فناوری شارژ خودروهای برقی پیشرفت زیادی داشته و از شارژهای چندساعته به‌شارژهای فوق سریع رسیده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،باتری خودرو نیز همچون باتری گوشی تلفن‌همراه روز به‌روز پیشرفته‌تر شده و به‌فناوری‌های جدیدی مجهز می‌شود. طی سال‌های اخیر فناوری شارژ خودروهای برقی پیشرفت زیادی داشته و از شارژهای چندساعته به‌شارژهای فوق سریع رسیده است. یکی از فناوری‌های جدید در این حوزه شارژ القایی بدون استفاده از کابل است و این فناوری می‌تواند میزان تقاضا برای خودروهای برقی و توسعه آن ‌را سرعت ببخشد.
در این راستا نخستین آزمایش شارژ القایی عمومی خودروهای برقی درجهان با نگاهی به‌آینده‌ای بدون پلاگین در بریتانیا انجام شد و با فناوری بدون تماس امکان شارژ خودکار وسایل نقلیه الکتریکی بدون نیاز به‌کابل یا هرگونه فعالیت راننده با نقطه شارژ فراهم خواهد شد. با مجموعه‌ای از فناوری‌ها و خدمات شارژ که درحال حاضر راه‌حل‌هایی برای پارکینگ‌های شهری درخیابان ارائه می‌کنند، نوآوری القایی جدید فرآیند شارژ را خودکار و ساده‌تر می‌کند. به‌این ترتیب درمناطق شهری پر تراکم این روش می‌تواند راه‌حل مناسب و در دسترس برای همه رانندگان باشد. بنابراین با ادغام زیرساخت شارژ درسطح جاده و یک پد القایی نصب‌شده روی خودرو برقی (چه به‌عنوان تجهیزات اصلی یا بهسازی‌شده)، تجربه راننده کاملا ساده و خودکار می‌شود. عدم‌نیاز به‌وجود کابل یکی از مشکلات ذاتی شارژ درخیابان را برطرف می‌کند و خطرات احتمالی را برای عابران پیاده به‌شدت کاهش می‌دهد. همچنین بدون وجود کابل افراد به‌راحتی می‌توانند از حاشیه بین جاده و پیاده‌رو عبور کنند. این نخستین آزمایش عمومی در یکی از شهرهای انگلیس است و در این آزمایش از مردم خواسته شده است خودرو برقی خود را برای دوره‌های حداکثر سه‌روزه برای این آزمایش آماده کنند و درمورد تجربه خود از شارژ کارآمد صحبت کنند. مایلز رابرتز، مدیر پروژه char.gy برای شارژ القایی گفت: «تجارت ما واقعاً روی مواردی متمرکز شده است که در آن راه‌حل‌های شارژ پیچیده هستند. شارژ القایی گام دیگری در راستای تبدیل شارژ در بافت‌های شهری به‌راه‌حل واقعی برای افرادی است که خواهان خودرو برقی هستند. بنابراین ما خوشحالیم که نخستین آزمایش این فناوری «در طبیعت» را با موفقیت به‌پایان رساندیم و از اینجا به‌بعد، ما زمینه‌های آزمایشی را با تعدادی مکان جدید گسترش می‌دهیم و همچنین فناوری را یک گام دیگر به‌سمت تجاری‌سازی با شرکای خود خواهیم برد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

آخرین اخبار