صبا باتری

ایالات‌متحده آمریکا دربخش باتری خودروهای برقی سرمایه‌گذاری سنگینی کرده است. بنا به‌گزارش‌ها این کشور طی سال‌های 2022 تا 2025 بیش از 10 کارخانه تولید باتری خودرو جدید را راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،ایالات‌متحده آمریکا دربخش باتری خودروهای برقی سرمایه‌گذاری سنگینی کرده است. بنا به‌گزارش‌ها این کشور طی سال‌های 2022 تا 2025 بیش از 10 کارخانه تولید باتری خودرو جدید را راه‌اندازی خواهد کرد؛ موردی که بنا به‌اظهارات مدیران این بخش می‌تواند بحث باتری خودروهای برقی را یک دهه به‌پیش ببرد.
سرعت‌ برقی‌سازی درجهان سبب شده شرکت‌های مختلف به‌دنبال افزایش تولید باتری باشند و این درحالی است که در دهه گذشته تعداد انگشت‌شماری کارخانه باتری راه‌اندازی شده است (تسلا گیگافکتوری یک در نوادای آمریکا بزرگ‌ترین کارخانه طی دهه اخیر دراین کشور بوده است) اما اکنون شاهد موج عظیمی از پروژه‌های جدید در صنعت‌خودرو درایالات‌متحده هستیم. دفتر فناوری‌های وسایل نقلیه وزارت انرژی آمریکا (DOE) سیزده پروژه جدید را درمراحل مختلف برجسته می‌کند که انتظار می‌رود تا پایان سال 2025 تکمیل شوند. بنا به‌گزارش این دفتر به‌نظر می‌رسد این فهرست شامل پروژه‌های مربوط به‌سلول‌های باتری و بسته‌های خودروهای الکتریکی باشد. اما حتی با وجود این تعداد پروژه، همچنان شاهد پروژه‌های بیش‌تری درحوزه خودروهای برقی و بحث باتری خواهیم بود. دفتر فناوری‌های وسایل نقلیه وزارت انرژی آمریکا فهرست سرمایه‌گذاری‌های جدید در این کشور را که موج بزرگی به‌راه خواهد انداخت، منتشر کرده است.
همکاری مشترک شرکت فورد و SK Innovation: براین اساس قرار است تا سال ۲۰۲۵ یک گیگاکارخانه ۴۳ گیگاوات-ساعتی در تنسی و دو گیگاکارخانه ۴۳ گیگاوات-ساعتی در کنتاکی ایجاد شود.
همکاری جنرال‌موتورز و ال‌جی: براین اساس در سال ۲۰۲۲ یک کارخانه ۳۰ گیگاوات-‌ساعتی در اوهایو به‌بهره‌برداری می‌رسد و همچنین طی سال ۲۰۲۳ یک کارخانه ۳۰ گیگاواتی درتنسی نیز تکمیل خواهد شد.
SK Battery America: این شرکت به‌عنوان زیرمجموعه شرکت SK Innovation قصد دارد طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ دو کارخانه تولید باتری ۹.۸ و ۱۱.۷ گیگاوات-‌ساعتی را در جورجیا به‌بهره‌برداری برساند.
سرمایه‌گذاری مشترک Stellantis و LG Energy Solution : این سرمایه‌گذاری منجر به‌ایجاد گیگاکارخانه ۴۰ گیگاوات-ساعتی در سال ۲۰۲۴ خواهد شد. همچنین سرمایه‌گذاری مشترک استلانتیس با شرکت سامسونگ نیز طی سال ۲۰۲۵ از تولید ۲۳ گیگاوات-ساعت باتری به ۴۰ گیگاوات-ساعت خواهد رسید.این‌ها بخشی از تولیدات و سرمایه‌گذاری‌ها تا سال ۲۰۲۵ خواهد بود. بنابراین کل تولیدات تا سال ۲۰۲۵ به ۳۰۰ گیگاوات-ساعت در سال خواهد رسید.البته گیگاکارخانه سلولی استوانه‌ای شرکت تسلا درتگزاس می‌تواند یک عدد سه‌رقمی گیگاوات-ساعت را شامل شود. براین اساس صنعت‌باتری خودروهای برقی احتمالا طی پنج سال آینده تا ۱۰ برابر توسعه پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =