نیکولا

نیکولا یک توافق‌نامه چندساله با پروترا برای تامین باتری دو کشنده نیکولا Tre BEV و FCEV کلاس ۸ به امضا رسانده است

بومی‌سازی خودروهای تجاری و عدم وابستگی به شرکت‌های خارجی در میان تمام خودروسازان جهانی مساله مهمی است. با این‌حال اما تامین تمام قطعات خودروهای تجاری در یک یا دو شرکت امکان‌پذیر نیست. بنابراین همکاری با تامین‌کنندگان بزرگ جهانی برای تامین قطعات موردنیاز این خودروها امری ضروری است. با توسعه فناوری‌های روز و ورود تکنولوژی‌های جدید به تولید این خودروها، ضرورت همکاری با تامین‌کنندگان بزرگ بیش از پیش احساس می‌شود. در همین راستا، همکاری‌ تازه نیکولا و شرکت پروترا را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین‌ اقداماتی دانست که به‌تازگی و به منظور تامین باتری برای کشنده‌های الکتریکی انجام شده است.

توافق‌نامه نیکولا و پروترا برای تامین باتری‌

شرکت نیکولا اعلام کرده که یک توافق‌نامه چندساله را با شرکت پروترا به منظور تامین استراتژیک و سیستم‌های باتری برای دو کشنده نیکولا Tre BEV و FCEV کلاس ۸ به امضا رسانده‌ است.

در سال‌های اخیر با توسعه موتورهای الکتریکی در میان صنعت جهانی خودرو، تامین‌کنندگان بزرگی فعالیت خود را برای تولید موتورهای الکتریکی و باتری‌ها آغاز کردند. شرکت پروترا نیز یکی از شرکت‌هایی است که توانسته در این زمینه موفق عمل کرده و تقاضای بسیاری را برای باتری‌ها به سمت خود جذب کند.

عرضه کشنده‌های نیکولا با سیستم پروترا تا پایان ۲۰۲۲

طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت، نیکولا تا اواخر سال جاری، سیستم خود را به باتری‌های پروترا تغییر خواهد داد زیرا نخستین نمونه اولیه این باتری‌ها در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به شرکت نیکولا عرضه خواهند شد. از این رو، انتظار می‌رود نخستین مدل از نیکولا Tre با باتری‌های پروترا در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۲ تولید شوند.

همچنین به نظر می‌رسد محصول پروترا در خودروهای الکتریکی باتری‌دار نیکولا Tre و خودروهای الکتریکی-سلول‌سوختی نیز به‌کار گرفته شود. نمونه اولیه از کشنده نیکولا با سیستم قدرت پروترا در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۲ تولید می‌شود.

همکاری با تامین‌کنندگان بزرگ؛ شرط کاهش هزینه

گرچه پیش از این تصور می‌شد نیکولا قصد دارد سیستم‌های باتری را در کارخانه خود تولید کند، اما از آن‌جا که تامین تمام قطعات در کارخانه مادر یک خودروسازی، بسیار هزینه‌بر است، بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از تامین‌کنندگان جهانی کمک بگیرند و هزینه‌های تولید را تا حد امکان کاهش دهند. از این رو، نیکولا تصمیم گرفته است از سیستم‌های باتری محصول شرکت پروترا در محصولات خود استفاده کند.

معمولا استارت‌آپ‌ها از فناوری هسته‌ای EV در محصولات خود بهره می‌برند، اما اکنون به نظر می‌رسد هم باتری کششی در مدل Tre باتری‌دار و هم باتری کششی کمکی کوچک (که از پیل سوختی هنگام شتاب‌گیری پشتیبانی می‌کند و برای ترمز احیاکننده استفاده می‌شود) در مدل Tre باتری-سلول‌سوختی از یک تامین‌کننده خارجی استفاده می‌کند.

با این‌حال در بیانیه شرکت نیکولا مشخص نشده که چه شرکتی سیستم‌های باتری فعلی یا سایر اجزای اصلی باتری را برای این شرکت تامین خواهد کرد.

مارک راسل، مدیرعامل نیکولا در این خصوص گفت: «با افزایش تقاضا برای دو مدل نیکولا، به طور فعال تامین باتری را از طریق استراتژی منبع دوگانه دنبال کرده‌ایم. ما مشتاقانه منتظر همکاری با پروترا هستیم که انتظار می‌رود راه‌حل‌های پیشرو در صنعت باتری خودروهای برقی سنگین را به پلت‌فرم‌ خودروهای الکتریکی و الکتریکی-سلول سوختی نیکولا بیاورد.»

تقاضای بالا برای نیکولا در نتیجه همکاری با بزرگان صنعت

نیکولا نخستین کامیون‌های الکتریکی را در دسامبر سال گذشته به کالیفرنیا تحویل داد. براساس آمارهای اعلام‌شده تقاضای این خودروها به شکل امیدوارکننده‌ای افزایش یافته است که شاید آن را بتوان به حساب همکاری با تامین‌کننده موفق پروترا دانست.

توئیت اخیر مدیرعامل این شرکت می‌گوید که خودروهای «پیش‌سری» شماره ۴ و ۵ به شرکت حمل‌ونقل توتال تحویل داده شده است. در میان تامین‌کنندگان سلول باتری پروترا، نام ال‌جی نیز دیده می‌شود. در ماه آگوست این شرکت اعلام کرد که از سلول‌های استوانه‌ای LGES استفاده خواهد کرد که در کارخانه جدید ال‌جی در ایالات متحده تولید خواهد شد.

از سال ۲۰۱۶ تیم‌ مهندسی دو شرکت پروترا و ال‌جی انرژی، برای به حداکثر رساندن عملکرد سلول باتری، برای خودروهای تجاری با یکدیگر همکاری می‌کنند. سلول‌های استوانه‌ای که در کارخانه جدید راه‌حل‌ انرژی ال‌جی تولید می‌شوند دارای یک ترکیب شیمیایی جدید NMCA با نیکل بالا هستند که برای استفاده در وسایل نقلیه تجاری و کاربردهای صنعتی ایده‌آل به نظر می‌رسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =