صنعت باتری

گروه فولکس‌واگن و بوش اعلام کردند که یک یادداشت تفاهم به‌منظور تولید باتری و تجهیزات مختلف آن دراروپا امضا کرده‌اند. ایده اصلی این تفاهم‌نامه این است که یک شرکت جدید ایجاد شود تا سیستم‌های تولید باتری یکپارچه و همچنین پشتیبانی را برای تولید سلول‌های باتری تامین کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه فولکس‌واگن و بوش اعلام کردند که یک یادداشت تفاهم به‌منظور تولید باتری و تجهیزات مختلف آن دراروپا امضا کرده‌اند. ایده اصلی این تفاهم‌نامه این است که یک شرکت جدید ایجاد شود تا سیستم‌های تولید باتری یکپارچه و همچنین پشتیبانی را برای تولید سلول‌های باتری تامین کنند.
گروه فولکس‌واگن استراتژی خود را بر توسعه باتری درمقیاس بالا قرار داده است. براین اساس همکاری با چند شرکت در دستور کار این شرکت قرار گرفته و تولید سلول‌های یکپارچه در شش گیگافکتوری در اروپا هدف اصلی شرکت ‌فولکس‌واگن است. براین اساس گروه‌ فولکس‌واگن برای جاه‌طلبی‌های مرتبط با باتری‌های خود به‌یک شرکت تولیدی قدرتمند نیاز دارد. براساس برآوردها تنها در اروپا، تقاضای کل صنعت برای باتری تا سال 2030 به 700 گیگاوات-ساعت در سال خواهد رسید. هدف دو شرکت بوش و فولکس‌واگن از این تفاهم‌نامه‌ هدایت هزینه و فناوری درصنعتی‌سازی فناوری باتری و تولید گسترده باتری‌های پیشرفته و پایدار است. برای هر دو شریک، این اتحاد گامی بیشتر به‌سوی ایفای نقش‌های پیشرو در دنیای حمل‌ونقل الکترونیکی است. این همکاری از حوزه‌های تخصصی تکمیلی بهره می‌گیرد: درحالی که فولکس‌واگن یک خودروساز موفق در مقیاس بزرگ است و بوش سازنده بزرگ سلول باتری، دانش بسیار خوبی در اتوماسیون کارخانه و یکپارچه‌سازی سیستم‌ها دارد.
براساس گفته مدیران این دو شرکت درصورتی که بوش و فولکس‌واگن درمورد جزئیات این تجارت به‌توافق برسند، شرکت جدید ممکن است تا پایان سال جاری تاسیس شود. توماس اشمال، عضو هیات‌مدیره گروه فولکس‌واگن و مسئول فناوری و مدیرعامل قطعات گروه فولکس‌واگن می‌گوید: «اروپا این شانس را دارد که در سال‌های آینده به‌یک نیروگاه باتری جهانی تبدیل شود و برای تمام جنبه‌های تولید باتری از جمله تجهیزات گیگاکارخانه‌های جدید، تقاضای قوی و رو به‌رشدی وجود دارد. فولکس‌واگن و بوش فرصت‌هایی را برای توسعه و شکل دادن به‌این صنعت جدید چندمیلیاردیورویی در اروپا کشف خواهند کرد و تصمیم ما برای مشارکت فعال درادغام عمودی زنجیره ارزش باتری‌سازی است که سود قابل توجهی را به‌همراه خواهد داشت. تلاش برای ایجاد یک زنجیره تامین کاملا محلی اروپایی به‌طور قطع، یک فرصت نادر در تاریخ کسب‌وکار است.»
رولف نایورک، عضو هیات‌مدیره گروه Robert Bosch و رئیس هیات اجرایی Bosch Rexroth نیز دراین‌باره می‌گوید: «ما همراه با فولکس‌واگن به‌دنبال راهی برای صنعتی کردن فرآیندهای تولید سلول‌های باتری با تجهیزات استاندارد هستیم و بهترین پیش‌نیازها را برای این کار داریم. بوش نه‌تنها بزرگ‌ترین تامین‌کننده خودرو در جهان است، بلکه یکی از تامین‌کنندگان پیشرو تجهیزات کارخانه است. ما می‌دانیم که فناوری باتری چگونه کار می‌کند و می‌دانیم که چگونه آن را تولید کنیم. ما با بیش از 135 سال تجربه خودروسازی و تخصص اثبات‌شده خود در صنعتی‌سازی، می‌خواهیم به‌تقاضای روزافزون باتری پاسخ دهیم و درنهایت صنعت اروپا پتانسیل تبدیل شدن به‌یک محرک فناوری برای دگرگونی اکولوژیکی اقتصادی را دارد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =